Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی چمبرمعاون سیاسی جدید حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی عملکرد مجلس دهم و احتمال عدم حضور نمایندگان این دوره در مجلس یازدهم، گفت: معتقدم که یکی از مضرات نظام قانونگذاری ما تغییرات بسیار شدید در ترکیب نمایندگان است که بخش عمده آن به عملکرد افراد و بخش دیگر آن هم به ساختار انتخاباتی ما بازمی‌گردد که متاسفانه به احزاب متصل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نظر مردم درباره عملکرد مجلس دهم، ادامه داد: معتقدم مردم تنها از این مجلس ناراضی نیستند بلکه اگر به مجالس قبلی هم نگاه کنید می‌بینید که هر مجلس در انتخابات حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از ترکبی پیشین خود را از دست داده است.

تغییر نمایندگان موجب بی‌ثباتی می‌شود

چمبر درباره تغییر هردوره نمایندگان، گفت: تغییر نمایندگان آن هم به این شدت امری منفی است زیرا بی‌ثباتی را در سیستم سیاستگذاری رواج می‌دهد و حافظه سیستم سیاستگذاری را از بین می‌برد، یعنی مجلس دائماً در حال تغییر ترکیب افراد خود با نسبت ۷۰ الی ۸۰ درصد است و افراد تازه‌ای که به مجلس وارد می‌شوند عموماً نمی‌دانند که مبنای قانونگذاری برای موضوعات مختلف چه بوده است، در حالی که نهادهای سیاست‌گذاری در تمام دنیا نهاد‌های سیاست‌گذارشان از حداقل ثبات برخوردار هستند.

فعال اصلاح‌طلب در ارزیابی عملکرد مجلس دهم، گفت: من فکر نمی‌کنم که عملکرد این مجلس از مجالس دیگر منفی‌تر شده باشد البته درست است که انتظارات ما محقق نشده است، اما اگر بخواهیم درباره چنین موضوع مهمی صحبت کنیم باید ابتدا ببینیم که شاخص‌های عملکرد از نظر ما چیست.

او درباره تغییرات احتمالی مجلس آینده، گفت: ما همیشه در مجالس‌ این میزان تغییر را داشته‌ایم البته تغییر امر خوبی است، اما نه در این حد بلکه دست کم باید ۶۰ درصد از نمایندگان ثابت بمانند و ۴۰ درصد تغییر کنند، اما وقتی برعکس این امر محقق می‌شود  در اصل حافظه مجلس را پاک کرده‌ایم یعنی نماینده و ترکیبی که می‌آید اصلاً نمی‌داند داستان چیست و از سر خط شروع به نوشتن می‌کند.

بیشتر بخوانید: مردم به کسانی رأی دهند که خدمت به محرومان را افتخار می‌دانند

نمایندگان سیستم فردگرا مخالف قانون انتخابات هستند

چمبر بیان کرد: البته من عملکرد مجلس فعلی را خیلی مفید نمی‌دانم، اما اینکه ما فکر کنیم با تغییرات مکرر مجلس، اتفاقات مثبتی می‌‌افتد حقیقت ندارد و اگر ما واقعاً بخواهیم مسائل را حل کنیم باید سراغ نظام حزبی برویم. نظام حزبی یعنی سیاستی که قرار است به واسطه آمدن و رفتن آدم‌ها، در مجلس تغییر ایجاد کند؛ در واقع احزاب با تکیه بر پشتوانه علمی و تخصصی خودشان این سیاست را پیگیری می‌کنند.

معاون سیاسی جدید حزب ندای ایرانیان ادامه داد: در حال حاضر شاهدیم که نمایندگان در مجلس قولی می‌دهند و با هزینه‌های اموال عمومی آن را پیگیری می‌کنند، درحالی که ممکن است اصلاً توجیهی هم نداشته باشد و تنها طرح‌های بی‌نتیجه‌ای باشد که اصلاً به مجلس ارتباطی ندارد.

فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: درست این است که احزاب، یک فرد را معرفی کنند نه اینکه خودِ فرد شخصاً برای نامزدی ثبت‌نام کند زیرا این باعث می‌شود که احزاب نگذارند که یک فرد برود در وزارت کشور و از وعده‌های محال خود صحبت کند و رای بیاورد.

او در پایان با اشاره به عدم تصویب قانون جامعه انتخابات در مجلس دهم، گفت:طبیعی است نمایندگانی که خود از یک نظام فردی روی کار آمده‌اند به قانون جامع انتخابات رای ندهند ، زیرا آنها را محدود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اصلاح طلبان در هیچ دوره‌ای خاصیتی از خود نشان نداده‌اند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس انتخابات مجلس احزاب و تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه امنیت و صیانت از نظام مقدس و ملت خط قرمز است، اعلام کردند که هرگونه خطای رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه امنیت و صیانت از نظام مقدس و ملت خط قرمز است، اعلام کردند که هرگونه خطای رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

 متن بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی درباره عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به شرح زیر است:

«پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی حق مسلم و انتظار مشروع ملت ایران و انسان‌های آزاده جهان و تحقق وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.»

این بیانیه به امضای روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران، شارلی انور تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران و همایون سامح یه نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران رسیده است.»

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود