Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@13:04:49 GMT

نیمه شب شنبه تهران برفی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۵۹۶۵

احمد ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۱۲ دی ماه) در شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف خواهد بود همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: از بعداز ظهر امروز (۱۲ دی ماه) جریان‌های شمالی روی دریای خزر تقویت و سبب تشدید بارش در غرب سواحل در روز جمعه (۱۳ دی ماه) می‌شود. از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور برای غرب، جنوب غرب، به‌تدریج دامنه‌های البرز و مرکز کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی‌ و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه روز شنبه (۱۴ دی ماه) تقویت می‌شود و در تمام کشور به جز جنوب شرق کشور فعال خواهد بود،اظهارکرد: بارش در این روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، شمال بوشهر و گیلان از شدت بیشتری برخوردار می‌شود که در برخی نقاط استان‌های جنوبی همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهد بود.

وی افزود: روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف و در مناطق جنوبی‌تر به‌صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ است همچنین در این روز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: شدت بارش در این روز در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان وبلوچستان است.

وی اضافه کرد: شنبه و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ دی ماه) خلیج فارس و غرب دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی به‌تدریج روز دوشنبه (۱۶ دی ماه) از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ دی ماه) قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۴ دی ماه) ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران و در اواخر وقت بارش برف خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۸ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش پراکنده در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از پیش‌بینی بارش پراکنده در مناطق شمال شرق و مرکز استان خبر داد.

بهروز مرادپور امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز برای اغلب نقاط استان پوشش ابر و ورزش باد قابل ملاحظه تا نسبتا شدید پدیده‌های قالب آسمان هستند.

وی خاطرنشان کرد؛ با توجه به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در مناطقی از شمال شرق و تا حدودی مرکز استان وقوع بارش‌هایی به صورت پراکنده گاهی همراه با رعد و برق با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اضافه کرد: در نقاطی با مخاطراتی همچون اختلال در تردد لغزندگی سطح جاده‌ها احتمال ایجاد رواناب احتمال خسارت به برخی سازه‌ها و ... همراه است.

مرادپور بیان کرد: از روز جمعه لغایت بعد از ظهر شنبه جو منطقه آرام و پایدار خواهد بود و مجدداً از شنبه شب تا صبح روز یکشنبه برای نواحی از جنوب شرق استان احتمال بارش‌های به صورت خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از نظر نوسانات دمایی تا روز یکشنبه با آهنگی آرام روند افزایشی را نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش پراکنده در لرستان
  • استقرار جو نسبتاً پایدار در البرز تا روز شنبه
  • وضعیت هوای مازندران در ۱۰ روز آینده
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • پیش بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در البرز
  • رگبار باران و برف در ۹ استان واقع در نیمه شمالی کشور
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • کاهش نسبی دمای هوا در نواحی شمالی کشور از ۸ فروردین ماه