Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و قرارگاه احمدی روشن استان گیلان با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و قرارگاه احمدی روشن استان گیلان با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در از این نشست یکی از دانشجویان به فرار مالیاتی از طریق ایجاد شرکت‌های صوری در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد.

سعیدیان، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در ادامه با اشاره به سخنان بسیار رهبر انقلاب مبنی بر عدم نگاه سرمایه‌ای بر آموزش و پرورش اظهار کرد: رهبر می‌فرمایند بحث بودجه آموزش و پرورش با تمام ارگان‌ها فرق دارد، اما امسال هم مانند سال‌های گذشته شاهد نگاه هزینه‌ای و کم کردن بودجه این نهاد هستیم.

سعیدیان با بیان اینکه الله یار ترکمن در چندین مصاحبه از جبران حقوق معلمان و معوقات با بودجه ۷۴هزار میلیاردی برای یک سال خبر داد گفت: در بودجه امسال ۵۷هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شده که با این کار دولت به معوقات فرهنگیان ادامه می‌دهد.

دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یک ظلم بزرگ در حق آموزش و پرورش وارد می‌شود تصریح کرد: اولین انتظار ما این است که حرف رهبر که فرمودند: نگاه هزینه‌ای به آموزش پرورش نباشد را عمل کنند، اما متاسفانه شاهد همین نگاه هستیم.

وی با اشاره به مبحث نیرو‌های خرید خدمات در بودجه افزود: دولت برای کاهش هزینه بدنه خود طرح خرید خدمات را عنوان کرد به این جهت که، چون در مناطق محروم توان گسترش مدارس را ندارد صفر تا صد آموزش در این مناطق را به یک شرکت سپرده و به نوعی خصوصی سازی می‌کند.

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به صحبتهای این دانشجو با بیان اینکه بودجه هزینه درآمد یک کشور ترازی است که در آن منابع جمع شده و سپس برای آن هزینه می‌شود بیان کرد: منابع کشور ما عمدتا در سنوات گذشته از ۴ردیف مالیات، نفت، درآمد‌های اختصاصی، و فروش است.

جعفرزاده با بیان اینکه امسال بودجه ما ۴۸۴هزار میلیارد از ۴منبع است گفت: چیزی که در سران کشور تصمیم گرفته شده قطعا با تاکید رهبر بوده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
یکی از دانشجویان در واکنش به صحبتهای جعفرزاده که نمی‌توان عدد دقیق فروش نفت را اعلام کرد گفت: چطور آمار امنیتی و مهم دیگری به راحتی به دشمن داده می‌شود یا می‌خواهند ارائه دهند پس چرا این محرمانه است؟ بودجه ۹۹ را میتوان بودجه فریب و فشار نامید.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه مدل نقد کردن باید با منطقی باشد گفت: مشکل را بگویید و سپس راه حل دهید و در حوزه مالیات در سه وجه معوق، فرار و معاف تحقیق کنید.

وی در مجلس با تاکید بر اینکه حرف‌های شما حرف ما هم هست و همه این‌ها در برنامه و بودجه عنوان شده ادامه داد: تمام منابع کشور همین است شما به من کمک کنید و بگویید می‌شود یا نه؟ شما خواستار تغییر لایحه هستید، اما این نمی‌شود.

جعفرزاده در پاسخ به سخن دانشجویی که گفت شما کیلویی به بودجه رأی دادید عنوان کرد: شما هم کیلویی می‌گوئید که بودجه افتضاح است.

نماینده مردم رشت با اشاره به اینکه بهتر از شما از کمبود‌ها خبر داریم و طبق تجربه می‌دانیم که ۷۲ساعت برای تغییر لایحه کم است افزود: باید کمک کنید این بودجه اصلاح شود.  
احمدپور از دیگر دانشجویان حاضر در جلسه با بیان اینکه دانشجویان گیلان بار‌ها درخواست نشست با شما دادند، اما مورد قبول شما نبود ادامه داد: برنامه‌ای که دولت بر سر فروش نفت ارائه داده خیالی است.

وی ادامه داد: وقتی جنگ را ۲۰ساله‌ها اداراه کردند وضعیت کشور هم می‌توانند اداره کنند، اما وقتی موسفید‌ها دست از صندلی مجلس و وزیر بودن نمی‌کشند وضعیت اینگونه می‌شود.


احمدپور با بیان اینکه حرف‌های شما درمورد سریال وارش عنوان شده و درمورد بودجه صدای شما در نیامد، ادامه داد: قیمت فرآورده‌های نفتی بر معیشت مردم تأثیر دارد دولت بنزین را دوبرابر کرد، اما نتوانست بازار را کنترل کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: شما از لیست امید رای آوردید پس نماینده دولت هستید و بار‌ها در سخنرانی‌ها از دولت حمایت کردید، نمی‌توان این سخنرانی‌ها را فراموش کرد.

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه دعوتی که قبل از اینکه دست من برسد در رسانه باشد و در آن به پیش‌داوری و توهین شود را قبول نمی‌کنم افزود: همانگونه که برای بودجه نشست گذاشتید برای برجام هم بگذارید تا صحبت کنیم من دوست داشتم این جلسه نقد کارشناسانه نسبت به برجام باشد نه موضوعات حاشیه ای.

نماینده مردم رشت افرود: سال گذشته رهبری فرمودند که کمیسیون تلفیق، کار کارشناسی انجام دهد و آن را ارائه دهند که ما نیز مفصل در این مبحث بحث کردیم و از ۹ موردی که دولت ادعا کرد، ۷مورد تصویب شد.

آذرگون، از دانشجویان مطالبه گر علوم پزشکی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو یکی از بنیاد‌های تخصصی و مهم است که باید یک استقلال تخصصی داشته باشد گفت: سال‌های گذشته بودجه سازمان غذا و دارو ردیف اختصاصی داشت و امسال با مقایسه بودجه ۹۹ با ۹۸ متوجه می‌شویم که۷۳ درصد اعتبارات سازمان غذا و دارو از ردیف اختصاصی برداشته و به ردیف ستادی اضافه شده که جایگاه مهم سازمان غذا و دارو را سلب می‌کند که این نه تغییر در بودجه بلکه تغییر یک سیاست است؛ مردم نباید چوب دزدی دختر وزیر را بخورند و باید همه چیز مشخص شود.

جعفر زاده در موافقت با صحبتهای این دانشجو با بیان اینکه در سال ۹۹ طبق برنامه ششم باید به عدد خاصی برسیم، اما با این شرایط نمی‌توان رسید خاطر نشان کرد: کاری که شما باید برای ما تکلیف کنید و در تلفیق نیز انجام شود همین بررسی‌ها است، اما بخشیدن اعتبار سازمان غذا و دارو به بخش ستادی از نظر من خوب است.

احمد پور در خصوص فروش اموال دولت با بیان اینکه دولتی که نتوانست در سال ۹۸، ۴هزار میلیارد را سازماندهی کند بر چه اساسی افزایش ۳هزار درصدی انجام می‌دهد بیان کرد: هپکوی عراق، هفت تپه، ماشین سازی به همین دلایل نابود شدند و این‌ها تجربه ما است، سازو کار دولت برای افزایش فروش اموالش چیست؟ آیا شما از دولت بازخواست کردید؟

وی ادامه داد: شما نماینده هستید و وظیفه من راهکار دادن نیست، اما همینقدر که مشکلات را میگوئیم در حق نمایندگان لطف می‌کنیم.

احمد پور با بیان اینکه اگر نماینده‌های ما از اشتباهات دولت انتقاد نکنند در آن اشتباه سهیم هستند افزود: مبحث فروش نفت نیز محرمانه نیست بلکه حرف‌های کف خیابان شده، زیرا این دغدغه مردم است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ هم دولت تعهد داد تا درست انجام دهد، اما منفی شد پس تعهد امسال دولت چه ضمانتی دارد؟ ۲سال آخر دولت کنونی تداعی کننده همان ۲سال آخر دولت قبلی است.

در ادامه جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نباید پیش‌داوری کرد، زیرا مملکت قوه قضائیه دارد اضافه کرد: دولتی که متعهد شده کاری را در سال ۹۹ انجام می‌دهد باید تا پایان ۹۹صبر کرد.

احمدپور با بیان اینکه ما آمدیم تا کنار شما باشیم گفت: مجلسی که نتواند حق مردم خود را بگیرد اگر کار نکند بهتر است.

جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس در پاسخ به این سوال دانشجویان که آیا معتقد هستید که دولت با این بودجه‌ای که بسته به کسری برمی‌خورد؟ گفت: بله در مصاحبه‌ای اعلام کردم که با این شرایط به ۱۱۳ هزار میلیارد تومان به کسری می‌خورد.

وی با بیان اینکه ما به کلیات رأی داده و سپس در اجزا اصلاح می‌کنیم گفت: اگر پیشنهادی در زمینه بودجه دارید من در خدمت شما هستم.

شبرنگ از دیگر دانشجوی مطالبه‌گر گفت: در تمام جلسه امروز نسبت به صحبت‌های ما گفتید من نماینده می‌دانم و شمای دانشجو نمی‌دانید، از ما انتظار دارید در حالیکه انتظارات ما را برآورده نمی‌کنید.

جعفر زاده در پاسخ به این دانشجو گفت: من اعتقاد دارم که نظراتم کارشناسی است، خواهش میکنم که در بهبود‌ها به من کمک کنید اگر دائما اشکالاتی که همه میدانند را عنوان کنید دردی دوا نمی‌شود.

کاظم‌پور، یکی از بانوان دانشجوی حاضر در جلسه با بیان اینکه شما گونه‌ای رفتار می‌کنید که گویی بودجه خوانده شده ما و شما متفاوت است گفت: در مباحث مالیاتی نماینده‌ها خیلی ورود نمی‌کنند و در گرفتن مالیات ناعدالتی داریم اگر اصلاح می‌شد الان در بحث بودجه به مشکل نمی‌خوردیم.

وی ادامه داد: مناطق آزاد، وکلا، مافی‌های کنکور، سود سپرده‌های بانکی، سلبریتی‌ها و …از مالیات معاف هستند در حالیکه یک کارگر قبل از دریافت حقوقش اول مالیات آن را از حقوق کسر می‌کنند.

جعفرزاده: درمورد معافیت‌های مالی غیر از مناطق آزاد موافق هستم

جعفر زاده در ادامه با بیان اینکه اظهارات شما درمورد معافیت‌های مالی غیر از مناطق آزاد موافق هستم افزود: اصرار داریم سازمان مالیاتی سه مبحث معوق، معافیت و فرار مالیاتی را پیگیری کند و موضوع مالیات مافیای کنکور نیز حتما در بودجه ۹۹ پیگیری می‌شود.

وی در رابطه با مالیات سلبریتی‌ها با بیان اینکه طرحی برای ۲۳۵مورد در حوزه نشر فرهنگ برای معافیت معرفی شده بود افزود: طرحی دادیم که در این ۲۳۵مورد کسانی که طرح سلبریتی دارند معاف از مالیات نشود و با این شرایط فعلی کشور باید از جنبه حمایتی خارج شویم.

نماینده مردم رشت در مجلس خسارت بار‌ترین اتفاق برای یک کشور را چاپ اسکناس دانست و گفت: هر زمان در سال نو اسکناس نو در بانک دیدید خون گریه کنید.

جعفر زاده با اشاره به اینکه علاقه و آمادگی داشتم در بحث بودجه صحبت کنم گفت: بخش اعظمی از صحبت‌ها و انتقادات شما درست بود، اما من بودجه را بلدم، خیلی خوب هم بلدم و دوست داشتم به شما اطلاعات خوبی انتقال دهم.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه وقتی گزارش اول شما را خواندم کیف کردم و احسنت گفتم بیان کرد: خوشحال شدم که پیگیر این موضوع هستید کاش در همه موضوعات اینگونه ورود می‌کردید.

وی در ادامه با بیان اینکه ۹۸درصد قانون یارانه بسیار خوب است و نیاز داریم مردم را کمی به آرامش برسانیم افزود: اگر بتوانیم کسری بودجه را جبران کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی نمایندگان مجلس شورای اسلامی غلامعلی جعفرزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست مشترک با داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  از   بازگشت انضباط به دخل و خرج دولت و افزایش سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی خبر  داد و گفت: دولت سیزدهم ۲ رویکرد مهم در حوزه مالیه عمومی را سر لوحه امور قرار داده بود.

وی افزود: اولین رویکرد معطوف به شفافیت و انضباط بخشی به دخل و خرج دولت و شرکت‌های دولتی از مسیر اجرای حساب واحد خزانه و پرداخت به ذی نفع نهایی بود.

خاندوزی بیان کرد: در بخش دوم هدف‌گذاری دولت ارتقاء سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی را افزایش قابل اعتنایی بدهد.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته نسبت درآمد‌های پایدار که مجموع درآمد‌های غیر نفتی و استقراض را شامل می‌شود به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ به نسبت ۶۰ درصد نزدیک شویم.

** کاهش بی سابقه و مستمر نرخ مالیات بر واحدهای تولیدی در بودجه سال ۱۴۰۳

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: امسال برای سومین سال پیاپی شاهد کاهش نرخ مالیات بر واحد‌های تولید هستیم به نحوی که در سال ۱۴۰۰ کاهش ۵ درصدی، در سال ۱۴۰۱ کاهش ۷ درصدی و امسال نیز کاهش ۵ درصدی را شاهد خواهیم بود که این مسئله در تاریخ بودجه ریزی بی سابقه بوده است.

** دولت پرداخت‌های مالیاتی و عوارضی شرکت‌ها را آسان‌تر کرد

 وزیر امور اقتصاد با اشاره به اقدام مهم دولت برای جبران کمبود نقدینگی شرکت‌ها گفت:دولت بنا دارد تا پایان مهرماه امسال برای کاهش فشار به نقدینگی شرکت‌ها و وارد کنندگان کالاهای اساسی، بجای دریافت مالیات و عوارض آن‌ها بصورت نقد، ضمانت‌نامه بانکی، اسناد خزانه و اوراق گام را جایگزین کند.

او تاکید کرد: امیدواریم کاهش نرخ مالیات و استفاده از ابزارهای جدید برای تسویه شاهد رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان کشور باشیم.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید