Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@03:45:53 GMT

رادار هواشناسی نیاز ضروری استان اصفهان است

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۷۵۶۸

رادار هواشناسی نیاز ضروری استان اصفهان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان به یک رادار هواشناسی برای پیش‌بینی مدل‌های آلودگی هوا نیاز مبرم دارد.

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که نوسانات اقلیمی بسیاری را در این هفته در اصفهان شاهد بودیم، اظهار داشت: با توجه به نوسانات اقلیمی در طول یک روز هواشناسی دو بار هوا را اعلام می‌کند چرا که هوا در این شرایط نوسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که تا آخر دی ماه شاهد نوسانات اقلیمی در اصفهان هستیم و در این راستا در مدیریت بحران جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم، افزود: جلساتی را با رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، مدیرعامل شرکت گاز، مدیرعامل پالایشگاه و مدیرکل استاندارد در راستای استاندارد کردن موتورخانه‌های ادارات، اطمینان از تأمین مستمر گاز در صنایع و نیروگاه‌ها و اطمینان از توزیع بنزین یورو4 در جایگاه‌ها برگزار کردیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای تخصصی با حضور اساتید دانشگاه‌ها گفت: در این جلسه اساتید دانشگاه از نظر علمی طرحی را با عنوان «سیاهی انتشار و بررسی سهم‌بندی انتشار آلاینده‌های در بخش‌های خودروها، صنوف، گاز خانگی، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها و صنعت» بررسی کردند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که در این طرح وظایف هر بخش نوشته شده است، بیان کرد: مقرر شد محیط زیست مطالعات را جمع‌بندی و سهم هر بخش را با همکاری شهرداری تعیین کنند؛ جلسه‌ای نیز با دادستانی و با حضور دستگاه‌ها برگزار شد و وظایف هر دستگاه در قانون هوای پاک مرور شد تا وظایف‌شان را اجرا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: هواشناسی پیش‌بینی وضعیت هوا را به محیط زیست و مرکز بهداشت می‌دهد و اگر آلاینده‌ها به شرایط هشدار برسد، مرکز بهداشت از محیط زیست درخواست جلسه می‌کند و در استانداری این جلسه تشکیل می‌شود، در این هفته کسی درخواست جلسه نداشت.

وی با بیان این‌که محیط زیست، هواشناسی و مرکز بهداشت یک مثلث پیش‌بینی و پیشگیری هستند، بیان کرد: کارشناسان با هواشناسی، محیط زیست و مرکز بهداشت آخرین وضعیت نوسانات جوی را بررسی می‌کنند، اگر به جمع‌بندی رسیدن،د درخواست جلسه می‌کنند و موارد اضطرار بررسی می‌شود.

شیشه‌فروش با اشاره به انتشار اطلاعیه‌ای در بخش‌های صنعت، محیط زیست، بهداشت و نفت درخصوص رعایت موارد لازم عنوان کرد: هواشناسی اعلام کرده تا فردا نوسانات وجود دارد و از بعد از ظهر جمعه تا روز یکشنبه وزش باد و بارش‌های پراکنده در سطح استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که تا آخر دی ماه این شرایط وجود دارد و اعلام کردیم تمام دستگاه‌ها مرتبط با قانون هوای پاک باید آماده‌باش باشند، تصریح کرد: موفقیت‌آمیز بودن طرح زوج و فرد در شرایط اضطرار از در منزل بسیار به کنترل آلودگی هوا در اصفهان کمک کرد و شهر خلوت شد و نشان داد اگر همه بخواهند، می‌توانند در پیشگیری از آلودگی هوا اقدام کنند.

وی با اشاره به اشکال در سامانه محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: به صنایع استان اصفهان مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه ابلاغ کرده‌ایم که در بروز کردن دستگاه‌ها و سامانه‌های محیط زیست کمک کنند تا همواره دستگاه‌ها مشغول به کار باشد.

شیشه‌فروش اضافه کرد: از اساتید دانشگاه در حوزه اقلیم دعوت کرده‌ایم تا در جلسه روز دوشنبه حاضر شوند تا با همکاری هواشناسی و آب منطقه‌ای مدل‌های پیش‌بینی آلودگی هوا و سیل را بررسی و نظر بدهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر این‌که استان اصفهان به یک رادار هواشناسی برای پیش‌بینی مدل‌های آلودگی هوا نیاز دارد، تصریح کرد: باید هواشناسی کشور برای هواشناسی استان اصفهان اعتبار بگذارد تا ایستگاه هواشناسی شهر اصفهان را تجهیز و راه‌اندازی کند و محیط زیست کشور نیز باید اعتبار لازم را برای توسعه ایستگاه‌های سنجش آلاینده هوا در شهر اصفهان قرار دهد.

انتهای پیام/63101/ج30/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آلودگی هوای اصفهان رادار هواشناسی قانون هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مه ولات گفت: سال گذشته تعداد ۶۲ واحد آلاینده که به دلیل رفع آلودگی اخطار دریافت کرده بودند و اقدامی برای رفع آلایندگی در مهلت مقرر انجام نداده‌اند به عنوان صنعت آلاینده معرفی شده‌اند.

اباذر حسین‌نژاد افزود: شناسایی صنایع آلاینده محیط‌زیست در زمینه‌های آب، خاک و هوا یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست است که به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط‌زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب بر هم زدن تعادل و حفظ محیط‌زیست می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ مورد بازدید و پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان انجام شده است، گفت:در این بازدیدها، ۸۷ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر شد که تعداد ۱۲ واحد به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی محیط‌زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اوافزود: تعداد مجوز‌های محیط‌زیستی صادره برای استقرار و بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در یک سال گذشته ۴۸ مورد بوده که انتظار می‌روند واحد‌های مذکور نیز به تعهدات محیط‌زیستی خود عمل نمایند.

حسین نژاد گفت:با توجه به فصل پیش رو و مطابق با ماده ۱۵ قانون هوای پاک صنایع و واحد‌های تولیدی مکلف به کاشت و نگهداری فضای سبز با گونه‌های مشجر کم‌آب طلب و متناسب با اقلیم هستند.

 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند