Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان سینمایی شامگاه پنجشنبه در این مراسم که در سینما هلال زاهدان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری موفق این جشنواره توانست حق و استعداد سیستان و بلوچستان را به سینماگران سراسر ایران نشان داد.

حسین انتظامی گفت: در چند ماه آینده با کمک استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، نمایندگی انجمن سینمای جوان در ۲ شهر شمالی و جنوبی این استان تاسیس خواهد شد تا شاهد درخشش بیشتر فیلمسازان منطقه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در خواست برگزاری جشنواره آسوریک سال آینده در سیستان و بلوچستان با توجه به برگزاری با شکوه این مراسم با کمال میل پذیرفته می‌شود.

رییس سازمان سینمایی گفت: این  سازمان از هنرمندان و فیلمسازان سیستان و بلوچستان برای ساخت فیلم درباره این نقطه از ایران اسلامی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد:  جای خوشحالی دارد که مدتی است فیلمسازان جوان در عرصه‌های جهانی می‌درخشند و باید قدردان این حضورشان در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

انتظامی اظهار داشت: یکی از شعارهای مهم در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که «ایران تنها تهران نیست» و باید نگاه ویژه‌ای به تمام استان‌ها صورت گیرد و نوع تخصیص و اعتبارات بودجه‌ای به سمت تمام استان‌های کشور باشد.

سینمای کشور بدهکار سیستان و بلوچستان است

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: سینمای کشور در چند دهه گذشته با نشان دادن چهره غیرواقعی از منطقه به این استان پهناور و مردم خوب و خونگرمش بدهکار است.

علی زینی وند ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های زیبا و گنج‌های نهان است و در مقابل سینماگران ما چهره‌ای خشن، غیرواقعی و یا بخش کوچکی از واقعیات این استان را به نمایش درآورده‌اند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان بخاطر اینکه مرزهای طولانی با  ۲ کشور پر مساله‌ دارد، بخشی از چهره این استان را خشن کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسائل در این استان باید ریز بینانه دیده شود و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و تنوع قومی و قبیله‌ای را در آثار خود لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: از فرهنگ عمیق، آداب و رسوم، زیبایی‌های سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب و عشایر این استان که به جرات در هیچ جای دنیا نیستند فیلم تهیه شود.

زینی‌وند گفت: یکی از اقداماتی که نهادهای سینمایی و فرهنگی می‌توانند با انجام آن بدهی‌های خود را به این مردم خونگرم ادا کنند این است که این‌گونه جشنواره‌ها تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا فیلم‌های کوتاه «جونده »، «دابُر» و «نهایت راحتی» منتخب سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است که در روز اول جشنواره آسوریک نمایش داده شدند.

فیلم‌های کوتاه «فیلمرغ»، «مکان‌ها»، «یکدیگر» و «عزیز» ۴ اثر منتخب دیگر از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است که در روز دوم شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه سینمای جوان اکران شد.

همچنین ۳ فیلم کوتاه «آنترال»، «ویژگی گم شده» و «برادری» نیز از منتخبان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است که در سومین روز جشنواره آسوریک نمایش داده  شد.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان « آسوریک » از تاریخ ۹ الی ۱۲ دی به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های( خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیسیستان و بلوچستان برگزار شد.

برچسب‌ها حسین انتظامی جشنواره سینما هنری زاهدان انجمن سینمای جوانان ایران فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین انتظامی جشنواره سینما هنری زاهدان انجمن سینمای جوانان ایران فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران فیلم حسین انتظامی جشنواره سینما هنری زاهدان انجمن سینمای جوانان ایران فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی منطقه بلوچستان در جنوب استان خبر داد. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ز شکسته شدن رکورد بارش 10 ایستگاه‌های هواشناسی بارانسنجی منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ایستگاه‌های چابهار 146.4، زرآباد 270، کهیر 121، کنارک 247، شارک 247، پلان144، تیس 141، مومان143، بانست 175 و بریس 117 میلیمتر بارندگی گزارش شده که رکوردهایی جدید محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه  گزارش این میزان بارش از این 10 ایستگاه از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است، داد: از 155 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شده، از زاهدان 29.5، راسک 47، نیکشهر 92.1، ایرانشهر 79.5، بمپور 91.5، دلگان67، خاش 30.1، سراوان 45، مهرستان 66، نصرت آباد 7.5، میرجاوه 3.5، زابل 8.7 و زهک 13.3 میلیمتر باران گزارش شد.

حیدری بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان به ویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می‌شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها خودداری، از محصولات کشاورزی محافظت، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب استان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!