Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ارشاد لرستان با بیان این‌که در لرستان ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه یازدهم طرح نجات آب دانش‌آموزی یا طرح «داناب» را فرا می‌گیرند، گفت: با اجرای این طرح‌ها باید بازخورد آنان را در جامعه ببینیم.

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان پنج‌شنبه، دوازدهم دی در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی داناب در خصوص اهمیت اجرای این طرح، اظهارکرد: طرح داناب بر محوریت فرهنگ‌سازی صیانت از منابع  آبی توسط دانش‌آموزان پایه یازدهم در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که لرستان از استان‌های پُر آب کشور است، اضافه کرد: لرستان در سال گذشته با ۱۱۶۰ میلیمتر بارندگی پُر بارش‌ترین استان کشور بود.

میرزایی با اشاره به این‌که، لرستان با شیب تند، سازنده‌های ریزدانه و عدم نفوذ آب از استان‌های سیل‌خیز کشور است، اضافه کرد: در سیل اخیر در استان لرستان به تاسیسات آب منطقه‌ای لرستان ۶۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد شد این در حالی‌است که کل اعتباراتی که در اختیار آب منطقه‌ای قرار گرفت ۹۸میلیارد تومان بود که ۴۵ میلیارد برای ساماندهی رودخانه، ۴۴ میلیارد با تخصیص ۵۰ درصد برای بازسازی تاسیسات آبی و ۹ میلیارد برای ایستگاههای هیدرومتری و مطالعاتی وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌‌ای لرستان با اشاره به این‌که پس‌از سیل از ظرفیت مشاوران استفاده شد و با ابلاغ اعتبارات، تاسیسات تخریب شده از سیل به مناقصه گذاشته شد، اظهارکرد: در حال حاضر در سطح استان در ۶۷ نقطه مشغول لایروبی و ساماندهی رودخانه ها هستیم.

رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که نقش آب در پیشرفت و توسعه بی‌بدیل است، اظهار کرد: بهره‌برداری از منابع طوری باشد که سهم آیندگان محفوظ بماند.

وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش به‌عنوان نهادی گسترده و عریض و طویل در توسعه فرهنگ اثرگذار است، خاطرنشان کرد: تغییرات محتوایی به‌جهت تحقق سند تحول بنیادین در آموزش ایجاد شده که برای تحقق این سند نیازمند تعامل دستگاه‌ها هستیم.

زینی‌وند مقدم با بیان این‌که درس انسان و محیط زیست که در پایه یازدهم متوسطه دوم تدریس می‌شود مرجع اجرای طرح داناب است، اضافه کرد: در  لرستان ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه یازدهم طرح نجات آب دانش‌آموزی یا طرح داناب را فرا می‌گیرند این در حالی‌است که با اجرای این طرح‌ها باید بازخورد آنان را در جامعه ببینیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی طرح داناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بادرود گفت: از ابتدای سال تحصیلی، این دانش آموزان آموزه‌های دینی و اسلامی را فرا گرفتند و با رسیدن به سن تکلیف ملزم هستند واجبات را انجام دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمدرضا عملی افزود: این جشن با هدف مرور فعالیت‌های قرآنی و دینی و ثبت خاطره ماندگار برای آغاز بندگی دانش آموزان برگزار شد.
وی گفت: دکلمه خوانی، اجرای سرود همگانی و برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

دیگر خبرها

  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز