Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین/سارا جعفرزاده: یتیمخانه شهید رمضان که در سه راه افسریه واقع شده است و افتتاح آن به سال ۱۳۷۳ باز می‌گردد با تغییر کاربری به مدرسه پرتو کودکان کار تبدیل شد و قرار است تعداد زیادی از کودکان کار و افاغنه که با مشکل ثبت نام در مدارس عادی مواجه هستند در این مدرسه به تحصیل مشغول شوند. این مدرسه در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع بنا و ۵۰۰ متر مربع عرصه در ۳ طبقه ساخته شده و دارای امکانات مختلفی از جمله سالن ورزشی، کلاس های استاندارد درسی، سالن اجتماعات، اتاق مشاوره و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

تغییر کاربری یتیمخانه

منطقه ۱۵ دارای ۳ مدرسه ویژه کودکان کار است و با راه اندازی مرکز پرتو بهشت این تعداد به ۴ مرکز می رسد. «اکبر مختاری» ‌معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۵ در این‌باره می‌گوید:‌ «در حال حاضر مکان سابق نگهداری از ایتام به دلیل اینکه هر کدام از ایتام پا به سن قانونی گذاشته‌اند دیگر مانند گذشته فعال نبود و به همین دلیل تصمیم بر تغییر کاربری این مکان گرفته شد. این مرکز به مدرسه کودکان کار تبدیل می شود و قرار است خدمات آموزشی مهارت محور به کودکان کار و افاغنه ارائه شود اما  با توجه به اینکه بیشتر این افراد از مشکلات مختلفی از جمله نداشتن سرپرست و سرپناه و یا بدسرپرست بودن رنج می‌برند، برای ارائه خدمات به  آنها باید به صورت مهارت محور عمل کنیم. »

آموزش مهارت محور

هدف ازایجاد مرکز پرتو بهشت ارائه خدمات به کودکان بازمانده از تحصیل است. مختاری می‌افزاید: «با توجه به اینکه کودکان کار و افاغنه درحال حاضر به دلیل نداشتن مدارک شناسایی و اسناد هویتی مشکل ثبت نام در مدارس منطقه  را دارند، می‌توانند از خدمات تحصیلی بدون داشتن محدودیت دراین مرکز بهره‌مند شوند. ابتدا کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب در محله‌های کم برخوردار مانند اتابک، هاشم آباد و رضویه ومشیریه شناسایی می‌شوند و بعد از ثبت نام در این مرکز، از خدمات مختلف تحصیلی برخوردار می‌شوند. » مختاری با تاکید بر متفاوت بودن آموزش در این مرکز در مقایسه با مدارس معمولی می‌گوید:‌ «تا کنون ۱۳۸ کودک آسیب دیده در این مرکز ثبت نام کرده اند و شیوه‌ آموزش به کودکان آسیب دیده متفاوت تر از آموزش به سایر کودک و قرار است با جذب کادر آموزشی مجرب آموزش‌های درسی به صورت مهارت محور و مبتنی بر خلاقیت و مشارکت خود کودکان به آنها  ارائه می‌شود. » 

این مرکز در سه راه افسریه، خیابان بهشتی، کوچه ۳۵ واقع شده است.

کد خبر 474785 برچسب‌ها کودک کار آموزشی شهرداری منطقه ۱۵ مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کودک کار آموزشی شهرداری منطقه ۱۵ مدرسه و مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند

ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۸۵ هزار مسافر از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون در کلاس‌های درس مدارس این استان اسکان یافته‌اند.

علی موحدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اسکان آموزش و پرورش استان بوشهر ۴۶۰ مدرسه، سه هزار و ۴۵۰ کلاس ، ۲۰ سالن سرپوشیده، هشت اردوگاه دانش‌آموزی و ۴۰۰ نمازخانه را برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی آماده کرده است.وی بیان کرد: همچنین ۲۳ پایگاه در ۱۸ منطقه و شهرستان آموزش و پرورش استان بوشهر در پذیرایی از مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: این مجموعه از همه ظرفیت‌ها برای استقبال از گردشگران استفاده می‌کند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار البرز از پروژه‌های ساخت مدارس خیرساز و مشارکتی
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند
  • لزوم بازگشت عرصه جنگلی الیمالات به وضع سابق
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم
  • افتتاح مدرسه در منطقه سیل زده سند حمزه دشتیاری سیستان وبلوچستان
  • پذیرش ۶۳هزار نفر روز مسافر اسکان نوروزی فرهنگیان در هرمزگان
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر