Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان «علیرضا رزم‌حسینی» همرزم و قائم‌مقام سردار قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله در زمان جنگ تحمیلی با صدور پیامی، شهادت سردار دل‌ها و فرمانده قلب‌ها حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام «علیرضا رزم حسینی» استاندار سابق کرمان به شرح زیر است:

«بسم رب الشهدا و صدیقین

 امروز سرداران شهید اسلام و ایران مهمانی از جنس صلابت و نجابت دارند، مهمانی که همواره مغموم جا ماندن از شهادت بود، شهیدی که جز شهادت هیچ مطاعی پاداش سال‌ها مجاهدت و ایثارش نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج قاسم سال‌ها جبهه‌های مقاومت و نبردحق علیه باطل را در پی شهادت پویید و اینک به آنچه آرزو داشت رسید و مشی این اسطوره شجاعت، رشادت، ولایت مداری، مهر و عطوفت، مروت و مردانگی تا بیکرانه تاریخ این مرز و بوم حکایت زبان آزادگان و دلدادگان خواهد بود و تا خورشید بر می‌آید؛ زمین، خاطره آن همه ایثار و رشادت را فراموش نخواهد کرد و بر جریده تاریخ  عشق و اشتیاق به شهادت و وصال به معشوقش ماندگار خواهد ماند. 

اینجانب شهادت سردار دل‌ها و فرمانده قلب‌ها، امیر عاشق و بی همتا را خدمت حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم شهدا، همرزمان و دلدادگان در سراسر جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای خانواده صبور و مکرم ایشان طلب صبر جزیل از درگاه احدیت دارم.»

به گزارش ایسنا، «لشکر ۴۱ ثارالله» ابتدا در سال ۱۳۵۹ به صورت یک گردان از نیروهای سپاه شکل گرفت و سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت پوشش خود قرار داد. سپس روز پنجم مهر ماه سال ۱۳۶۰ به صورت یک تیپ منها با دو گردان پیاده درآمد و نام «ثارالله» برای آن انتخاب شد.

سیر تشکیل و گسترش سازمان لشکر از این قرار است که در تاریخ اول فروردین ۱۳۶۱ استعداد تیپ به چهار گردان پیاده افزایش یافت و در کمتر از ۴۵ روز این تیپ به شش گردان افزایش استعداد یافت.

همچنین در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۱۸ با گسترش سازمان آن به سه تیپ و یک گردان زرهی، به «لشکر ۴۱ ثارالله» تغییر نام داد. یک تیپ دیگر و یک گردان مستقل ضد زره سال بعد به سازمان لشکر اضافه شد و در روز نوزدهم اسفندماه تاریخ ۱۳۶۳ گردان مستقل ضد زره به تیپ ضد زره ارتقاء یافت.

فرماندهی این یگان را از بدو تشکیل تا انتهای دوران دفاع مقدس، قاسم سلیمانی بر عهده داشته است.

از جمله عملیات‌های که سازمان لشکر ۴۱ ثارالله در آن حضور داشته است می توان به: میمک (عمار ۳) (۱۸ شهریور۱۳۶۴ )، نصر ۴، ام‌الحسنین (ع) (۲۴ اسفند۱۳۶۰)، والفجر ۱۰، بیت‌المقدس ۷ (۲۲ خرداد ۱۳۶۷)، بازی‌دراز ۲ (رجایی ـ باهنر) (۱۱ شهریور۱۳۶۰ )، تکمیلی کربلا ۵، کربلا ۱۰، کربلا ۵، کربلا ۴، کربلا ۱، والفجر۸، بدر، خیبر، والفجر ۴، والفجر ۳، والفجر ۱، والفجر مقدماتی، رمضان، بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار قاسم سلیمانی استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان