Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:14:29 GMT

پدرو سانچز در یک قدمی نخست‌وزیری اسپانیا

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۱۷۰۲

پدرو سانچز در یک قدمی نخست‌وزیری اسپانیا

قانونگذاران اسپانیایی از امروز (شنبه) رایزنی چندین روزه در پارلمان را آغاز می‌کنند تا نهایتا رای‌گیری مهمی که می‌تواند پدرو سانچز سوسیالیست را به عنوان نخست‌وزیر تایید کند، انجام شود و بن‌بست سیاسی این کشور رفع شده و عرصه برای ورود یک ائتلاف چپگرا به دولت فراهم شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از دو انتخابات بی‌فرجام ۲۰۱۹ که هیچ طرفی در آن‌ها به پیروزی قاطع دست نیافت، پدرو سانچز، نخست‌وزیر موقت اسپانیا با حزب چپ افراطی "یونیداس پودموس" توافق کرد اما مجموع ۱۵۵ کرسی پارلمانی آن‌ها برای کسب اکثریت در پارلمان چند دسته اسپانیا با ۳۵۰ کرسی کفایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه دومین و سومین حزب بزرگ پارلمان اسپانیا شامل محافظه‌کاران حزب "مردم" و حزب راست‌ افراطی "بُکس" از تشکیل ائتلاف حمایت نمی‌کنند، پیروزی سانچز به آرای احزاب منطقه‌ای کوچک بستگی دارد که هر کدام تعداد اندکی کرسی در اختیار دارند.

بزرگترین حزب جدایی‌طلب کاتالونیا موسوم به "چپ جمهوری‌خواه کاتالونیا" (ERC) پنج‌شنبه پس از آنکه سانچز موافقت کرد تا چنانچه تایید شد، درباره آینده ائتلاف مذاکراتی برگزار کند، پذیرفت که رای ممتنع بدهد. او موافقت کرد تا نتایج این گفت‌وگو را به رای‌دهندگان کاتالونیا ارائه دهد.

اما با تصمیم دقیقه نودی هیات انتخابات اسپانیا برای ممانعت از حضور رهبر محبوس حزب چپ جمهوری‌خواه کاتالونیا در پارلمان اروپایی، حمایت این حزب در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. این هیات همچنین تصمیم گرفت تا کیم تورا، رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا را از سمتش به عنوان قانونگذار منطقه‌ای عزل کند.  

قانونگذاران اسپانیا رایزنی درباره حمایت از دولت ائتلافی سانچز را از ساعت ۸ به وقت گرینویچ آغاز می‌کنند. اولین جلسه رای‌گیری برای عصر یکشنبه تعیین شده و سانچز به اکثریت قاطع ۱۷۶ رای نیاز دارد که کسب آن دور از انتظار است. با این حال، احتمال دارد که او در دور دوم رای‌گیری که برای سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده، موفق عمل کند؛ این رهبر سوسیالیست در آن جلسه صرفا به آرای مثبت بیشتری نسبت به رای منفی نیاز خواهد داشت.

رای ممتنع چپ جمهوری‌خواه کاتالونیا برای تضمین نخست‌وزیری سانچز ضروری است. چنانچه او تایید شود، ائتلاف پودموس-پی‌اس‌اوای (حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا) پیشنهاد افزایش‌ مالیات شرکت‌ها، قوانین کار حامی کارگران و سیاست‌هایی با هدف مبارزه با تغییرات آب و هوایی و ارتقای برابری جنسیتی ارائه خواهد داد. با این حال، دولت آتی سانچز با توجه به اکثریت شکننده‌ای که خواهد داشت، برای تصویب هر قانونی با چالش مواجه می‌شود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پدرو سانچز اسپانيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرائوخو دلگیر است: به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏

به گزارش "ورزش سه"، دیدار اخیر بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن در ‏ورزشگا المپیک مونتجوئیک بازی‌ای بود که به نظر می‌رسد سرنوشت ‏رونالد آرائوخو را تغییر خواهد داد. ‏

مدافع اروگوئه‌ای با خطایی غیر لازم از زمین اخراج شد تا بارسای 10 ‏نفره که پیش از آن عملکرد خوبی مقابل پی‌اس‌جی داشت در نهایت ‏با باختی سنگین زمین و لیگ قهرمانان اروپا را ترک کند. آرائوخو بعد از ‏آن مسابقه با موجی سنگین از انتقادها مواجه شد و حتی ایلکای ‏گوندوگان هم به صراحت از او انتقاد کرد.‏

رادیو کاتالونیا امروز در گزارشی اعلام کرد که آرائوخو حالا از باشگاهش ‏عصبانی است و به دلیل خبرهایی که دریافت کرده نگران شده است. ‏این رادیو مدعی شد بارسا به نزدیکان آرائوخو اعلام کرده که او در ‏تابستان در لیست فروش بارسا قرار می‌گیرد. ‏

با توجه به اینکه گفته می‌شود بایرن مونیخ علاقه زیادی به این ‏مدافع دارد انتظار می‌رود که با قرار گرفتن آرائوخو در فهرست فروش، ‏پیشنهاد بایرن به دفتر بارسا ارسال شود. ‏

رادیو کاتالونیا خاطرنشان کرد که آرائوخو شخصا تمایلی به ترک بارسا ‏ندارد و به همین خاطر از رفتار باشگاه ناراحت شده است. این رادیو ‏می‌گوید بر خلاف آنچه آرائوخو فکر می‌کند علت اصلی این تصمیم ‏بارسا اشتباه بزرگ او مقابل پی‌اس‌جی نبوده بلکه بارسا امیدوار است ‏با فروش آرائوخو مبلغ قابل توجهی به دست بیاورد. چیزی که بارسا با ‏توجه به شرایط وخیم مالی به آن نیازم مبرم دارد.  ‏

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • آرائوخو دلگیر است: به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی