Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱۰ طرح و پروژه نیمه‌تمام تولیدی و صنعتی در گیلان تا اوایل نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به چرخه تولید و افزایش ظرفیت گیلان در این راستا از جمله اهداف راهبرد اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود به‌طوری‌که در همین راستا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف قرار است 110 طرح نیمه‌تمام صنعتی استان تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر ایجاد و ساخت کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و متوسط که به سرمایه‌گذاری و تخصیص منابع مالی و اعتبارات مشخصی نیاز دارند شناسایی، احیاء و سپس رفع مشکلات واحدهای تولیدی که نیمه‌تمام مانده و یا به هر دلیلی راکد شده‌اند می‌تواند راه حل بسیار خوبی برای افزایش تولید و اشتغال کشور باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه 110 طرح نیمه‌تمام استان تا اوایل نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: امیدواریم با همکاری مشترکی که بین استانداری گیلان و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفته این هدف مهم تحقق پیدا کند.

بوشهر| 326 طرح تولیدی و اشتغال‌زایی روستایی در شهرستان دشتی اجراء شدروزانه 100 طرح تولیدی کوچک و متوسط در کشور ایجاد می شودبنیاد برکت برای اجرا و فعال‌سازی 429 طرح تولیدی در استان اردبیل مشارکت می‌کند

فرهاد دلق‌پوش رصد و پایش از روند انجام کار در واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه‌تمام گیلان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با اضافه شدن 110 طرح نیمه‌تمام موجود در گیلان به چرخه تولید و صنعت، علاوه بر بسیاری از مواهب دیگر ظرفیت تولید استان گیلان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی استفاده بیشتر و بهینه‌تر گیلان از تسهیلات و منابع مالی تبصره 1+ جهت ایجاد اشتغال بیشتر در استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در بخش صنعت برای ایجاد یک شغل حداقل 250 تا 300 میلیون تومان نیاز است در حالی‌که هم‌اکنون میزان اعتباراتی که برای این حوزه در نظر گرفته شده به هیچ عنوان کافی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پشتیبانی بانک‌های عامل مستقر در تهران از بانک‌های استانی برای اعطای تسهیلات مورد نیاز به بخش صنعت را خواستار شد و گفت: با انجام تعهداتی که برای بانک‌های عامل در نظر گرفته شده و با تأمین نقدینگی لازم برنامه‌های ما برای ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال محقق می‌شوند.

وی نظارت بر تأمین و عرضه کالا و خدمات در سطح جامعه را از مهم‌ترین رویکردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: در حالی‌که سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در حوزه کلان با پدیده قاچاق کالا مبارزه می‌کنند سازمان صنعت، معدن و تجارت اصل فعالیت خود در این زمینه را در حوزه عرضه معطوف کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه این استان در سال گذشته به نسبت سایر استان‌های کشور کمترین مشکل را در حوزه قاچاق کالا داشته است ابراز داشت: فرهنگ غنی مردم، تعامل خوب واحدهای صنفی و عملکرد دستگاه‌های نظارتی از عوامل مهم توفیق گیلان در حوزه مبارزه با بحث قاچاق کالاها است.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P1357/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه

تین نیوز

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن اشاره به فعال شدن کمیته های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی به وجود یک استراتژی یکپارچه در حوزه صنایع ریلی اشاره کرد و گفت که بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و…. تعیین کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان گسترس و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز (شنبه) با حضور مسئولان و مدیران واحدهای تولیدی صنایع ریلی در محل این سازمان ایدروو با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست مدیران شرکت های تولیدی حوزه ریلی، به بیان مسائل و چالش های واحدهای تولیدی خود پرداخته و نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی، عدم توجیه سرمایه گذاری در حوزه ریلی، لزوم هماهنگی بین شرکت راه آهن، شهرداری ها و سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود لکوموتیو، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی را از جمله مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه عنوان کردند.

در این نشست، بابک احمدی - رئیس هیات عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران- با اشاره به فعال شدن کمیته های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی اظهار کرد : این کمیته ها با هدف بررسی چالش ها و مسائل صنایع مختلفی که صنایع را احصاء کرده و پیگیری راهکارهای رفع آن ها با حضور ذی نفعان برگزار می شود تا با ایجاد هم افزایی بتوان شاهد جهش تولید در این حوزه بود.

وی تصریح کرد: در جهت حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به یک استراتژی یکپارچه در این حوزه داریم؛ بنابراین بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و…. تعیین کنیم.

معاون وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه شرکت های تولیدی صنایع ریلی علاوه بر توجه به بازار داخل، در تدوین برنامه های آتی خود بایستی راهبرد صادراتی و نگاه به بیرون را مدنظر قرار دهند، گفت: در این مسیر وزارت صمت حمایت های لازم را از تولیدکنندگان در مواردی همچون اخذ استانداردهای بین المللی و دسترسی به بازارهای هدف انجام خواهد داد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • بهره برداری از مرکز پرتودهی گاما در اردبیل
  • صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه
  • ۴۵۶۸ فقره مراجعه نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان سمنان