Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، معلمان در انتظار هستند که از بهمن ماه، افزایش دریافتی ناشی از اجرای طرح رتبه‌بندی در فیش‌های حقوقی آنها ظاهر شود؛ وعده داده‌اند مابه‌التفاوت اجرای طرح را از مهرماه در نظر بگیرند و یکجا در بهمن ماه به حساب معلمان واریز کنند.

امسال (سال ۹۸) برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده و قرار است این اعتبار صرف اجرای رتبه‌بندی در نیمه‌ی دوم سال جاری شود؛ اعتبار رتبه‌بندی برای سال بعد، فقط ۳ هزار میلیارد تومان است؛ رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان) در این رابطه می‌گوید: چگونه قرار است با ۳ هزار میلیارد تومان، هزینه‌ی اجرای طرح برای یک سال کامل تامین شود؟ اگر ۲ هزار میلیارد تومان برای نصف سال کافی‌ست، چگونه ۳ هزار میلیارد تومان برای یک سال کفایت می‌کند؟

او ادامه می‌دهد: طبق وعده‌ها قرار است با اجرای طرح به حقوق هر معلم به طور متوسط، ۴۲۰ هزار تومان اضافه شود اما سوال ما این است که چگونه؟ چگونه با ۳ هزار میلیارد تومان، این وعده قابلیت تحقق دارد؟

این فعال صنفی معلمان در ادامه به ۳ میلیون تومان سقف معافیتی حقوق‌بگیران که شامل معلمان می‌شود اشاره می‌کند و می‌گوید: به هیچ وجه عادلانه نیست معلمی که ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و با در نظر گرفتن هر متر و معیاری، حقوقش فقط نصف خط فقر است، مالیات بپردازد و ارگان‌ها و نهادهایی که ثروت‌های میلیاردی دارند، از مالیات معاف باشند!

مسلمی با تاکید بر اینکه افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد در سال آینده به شدت ناکافی‌ست؛ ادامه می‌دهد: اگر معلمی با این افزایش ناچیز، دریافتی‌اش به ۳ میلیون تومان رسید باید ده درصد آن را به به نام مالیات به حساب دولت مسترد کند؛ آیا این عادلانه است؟!

نمایندگان مسئولند!

به گفته‌ی وی، وقتی همه آمارهای رسمی بر تورم بالای ۴۰ درصد تاکید دارند، چرا دولت افزایش حقوق را فقط ۱۵ درصد قرار داده است؟

این فعال صنفی معلمان همدان، مسئولیت اصلی را در شرایط فعلی برعهده نمایندگان مجلس می‌داند و می‌گوید: حالا وظیفه‌ی نمایندگان مجلس است که با اعمال تغییرات اساسی در بودجه ۹۹، سهم حقوق و دستمزد را افزایش دهند و حداقل آن را به نرخ تورم رسمی برسانند؛ در مرحله‌ی بعد باید سقف معافیت مالیاتی را بالا ببرند و آن را به خط فقر برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد مسلمی اگر نمایندگان مجلس به این مهم اقدام نکنند، رسالت نمایندگی خود را در قبال قاطبه‌ی ملت که همان مزدبگیران هستند، به انجام نرسانده‌اند و مدیون مردم خواهند بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مشکلات معیشتی معلمان افزایش حقوق معلمان در سال 99 سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران 15 درصد افزایش حقوق در سال 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • رژیم اسرائیل افزایش مالیات‌ها بررسی می‌کند
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی