Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نتایج مطالعات جدید نشان داد که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با کاهش سلامت استخوان‌ها در ارتباط است و باعث کاهش تراکم مواد معدنی در توده استخوانی می‌شود. تاریخ انتشار: 10:59 - 14 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۳۱۴۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، برخی از تأثیرات آلودگی هوا بر سلامتی به خوبی اثبات شده است، سرطان ریه، سکته مغزی و بیماری‌های تنفسی از شایع‌ترین اثرات آلودگی هوا بر سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان اخیراً طی مطالعاتی تحت نظر انستیتوی بهداشت جهانی بارسلونا در هند، به ارتباط بین آلودگی هوا و کاهش سلامت استخوان‌ها پی برده‌اند.

در این مطالعه، به بررسی ارتباط آلودگی هوا و سلامت استخوان‌های ستون فقرات و لگن در ۳۷۰۰ نفر از ساکنین مناطق جنوبی هندوستان پرداخته شد و نتایج نشان داد که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای محیط، به ویژه نانوذرات، با کاهش تراکم مواد معدنی در توده استخوانی همراه است.

در این تحقیق مشخص شد که افراد این منطقه به طور میانگین، سالانه در معرض ۳۲.۸ میکروگرم بر مترمکعب از ذرات PM۲.۵ قرار می‌گیرند که این میزان، بسیار بالاتر از حد مجاز تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی (۱۰ میکروگرم بر متر مکعب) است.

بیشتر بخوانید: تاثیر آلودگی هوا بر استرس و اضطراب

در نتایج حاصل از این تحقیق تاکیده شده که "استنشاق ذرات آلاینده هوا می‌تواند منجر به از دست دادن توده استخوان در اثر استرس اکسیداتیو و التهاب ناشی از آلودگی هوا شود. "

منبع:تسنیم
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلودگی هوا پوکی استخوان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان