Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@12:33:48 GMT

عملکرد خریدهای استقلال در نیم فصل اول

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۴۸۲۱

عملکرد خریدهای استقلال در نیم فصل اول

بخش زیادی از تحول این فصل استقلال، به خریدهای تازه این تیم مربوط بوده است.

به گزارش مشرق، استقلال فصل پیش، نتایج بدی نگرفت اما در نهایت نتوانست به قهرمانی برسد. تیمی که فاع مستحکمی داشت اما در حمله به اندازه کافی زهردار نبود. این فصل استقلال، دست به خانه تکانی گسترده‌ای زد و در همه خطوط، بازیکنان تازه‌ای خرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همراه یک مربی تازه که در کنار هم، تیم متفاوتی ساختند. آن‌ها تا هفته پانزدهم، رکورد گلزنی در تاریخ لیگ برتر را جابجا کردند.

بین خریدهای استقلال، شیخ دیاباته بدون تردید بهترین‌شان بوده است. مهاجمی قد بلند با قدرت بدنی و پا به توپ بالا که 9 بازی در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت، 8 گل زد و سه پاس گل داد. دیاباته سه بازی هم به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد. او با این کارنامه عالی، دومین گلزن لیگ برتر هم هست و بازی با تراکتورسازی، توانست از متریکا نمره آماری 10 از 10 بگیرد. بجز دربی تهران که دیاباته به زمین نرفت، او مقابل همه تیم‌های بالای جدول یعنی سپاهان، تراکتور، صنعت نفت و شهرخودرو گل زده است.

خریدهای استقلال در فاز دفاعی هم، نقش پررنگی در تیم استراما داشتند. عارف غلامی 13 بازی برای استقلال بازی کرد و علاوه بر نقش موثر در دفاع، روی دو گل تیم هم تاثیرگذار بود. سیاوش یزدانی هم تا قبل از مصدومیت، 8 بار در ترکیب استقلال قرار گرفت. خرید میلیچ، مشکلات استقلال در سمت چپ را حل کرد و او 12 بازی، مدافع چپ یا وینگ بک چپ استقلال بود و زوج خوبی در دو سمت زمین با وریا غفوری ساخت. میلیچ دو گل هم زد که پاس یکی از آن‌ها را وریا به او داد.

بیشتر بخوانید:

در بین گزینه‌ها مجیدی از همه بهتر بود استقلال قهرمان نشود استرا را مقصر می‌دانند

رضاوند و ریگی، خریدهای موثر استقلال در خط هافبک بودند. ریگی، از هفته چهارم به ترکیب اصلی استقلال رسید و پس از آن، در همه مسابقات فیکس بود. زوج او و علی کریمی در کنار هم، حمایت خوبی از بازیکنان کناری و مهاجمان استقلال داشتند. آرش رضاوند هم جانشین فرشید اسماعیلی به عنوان بازیکن خلاق خط هافبک استقلال محسوب می‌شد. او 8 بازی به عنوان بازیکن اصلی و 7 بازی به عنوان بازیکن ذخیره فرصت بازی پیدا کرد، یک گل زد و سه گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخت. کارنامه‌ای که نشان می‌داد جانشین قابل اطمینانی برای ستاره خط هافبک استقلال است.

4 خرید جوان استقلال، فرصتی برای بازی پیدا نکردند. باقری، بلبلی، پورحمیدی و خادم‌پور نیم فصل اول را بدون حتی یک دقیقه بازی به پایان رساندند. البته در بین آن‌ها، بلبلی بخاطر محرومیت نتوانست به میدان برود. علی دشتی را هم می‌تواند تنها خرید بزرگ و ناموفق استقلال دانست. دشتی هیچوقت نتوانست اعتماد کادرفنی را برای حضور در ترکیب اصلی به دست بیاورد. او 8 بار، به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و دو کارت زرد، تنها اثری بود که از خودش به جا گذاشت.

نقش دیاباته در تحول استقلال و عملکرد موفق 6 خرید این تیم، نشان می‌دهد استقلال در تابستان توانسته عملیات بازسازی را به خوبی انجام دهد. هر چند با ورود مربی تازه با تاکتیکی متفاوت، احتمالا آن‌ها نیم فصل هم سراغ چند بازیکن جدید می‌روند تا به کیفیت مربی مورد نظرشان برسند. استقلالی‌ها امیدوارند خریدهای مجیدی هم مثل انتخاب‌های اول فصل باشگاه، کیفیت استقلال را بالا ببرند.

منبع: وب سایت برنامه نود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سردار سلیمانی استقلال شیخ دیاباته نیم فصل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدا به مهاجم استقلال رحم کرد/ نزدیک بود یک بازیکن دیگر خانه نشین شود!

آفتاب‌‌نیوز :

تمرین روز گذشته تیم فوتبال استقلال در شرایطی در کمپ حجازی برگزار شد که در جریان بازی درون تیمی پیمان بابایی ضربه بدی خورد و شدت ضربه به پای این بازیکن به شکلی بود که حتی پیش بینی می‌شد خانه نشین شود.

با این وجود بعد از چند دقیقه مداوا روی پای ان بازیکن بابایی به تمرین برگشت و به این ترتیب مشکلی برای همراهی تیمش در بازی با شمس آذر ندارد.

گفتنی است رافائل سیلوا در این دیادار غایب خواهد بود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • استقلال این بازیکن را تا آذر ماه از دست می‌دهد
  • بازیکن محوری استقلال نقش جدیدش را مرور می‌کند!
  • نبود یک بازیکن در دربی اصفهان به چشم آمد
  • با احترام به اسطوره پرسپولیس؛ جای بازیکن پولکی در قلب‌ها است
  • عثمان دمبله از آتش خشم هواداران بارسلونا علیه خودشان استفاده کرد! / عکس
  • مروری بر عملکرد پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر و جام حذفی
  • خدا به مهاجم استقلال رحم کرد/ نزدیک بود یک بازیکن دیگر خانه نشین شود!
  • بخت و اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
  • اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
  • تمجید پیشکسوت استقلال از عملکرد پرسپولیس / فریبا: شانس قهرمانی استقلال بیشتر است