Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز (شنبه ۱۴ دی ۹۸) و فردا آسمان استان اردبیل ابری بوده و بارش برف و باران در غالب مناطق استان انتظار می‌رود.

او بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه از عصر امروز تا صبح فردا پیش بینی می‌شود که این سامانه فردا بعدازظهر و عصر از استان اردبیل خارج خواهد شد و در صبح روز دوشنبه (۱۶ دی ۹۸) دمای هوا کاهش محسوس خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با خروج این سامانه در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری جو استان اردبیل پایدار با آسمانی غالباً صاف و افزایش چند درجه‌ای دما خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: در روز‌های پایانی هفته نیز ناپایداری‌های ضعیف در استان اردبیل احتمال می‌رود.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود اقدامات پیشگیرانه لازم  توسط ارگان های ذی‌ربط در نظر گرفته شود و به هم استانی‌ها توصیه می‌شود با عنایت به لغزندگی، یخبندان، محدودیت دید افقی و احتمال کولاک در برخی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان، از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و با اطلاع از وضعیت راه‌های استان و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در این مسیرها تردد کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی وضعیت آب و هوا سامانه بارشی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

در این اطلاعیه آمده است؛ از امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در استان تداوم خواهد داشت. 

فعالیت این سامانه به صورت رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما خواهد بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری

احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید