Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ولیئی رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری ۶۶ دستگاه آبشخوار فلزی ویژه شرب بهداشتی دام در ۸ حوزه آبخیز و ۱۹ سامانه مرتعی دارای طرح مرتعداری مصوب با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیون ریال ساخته و تحویل مرتعداران استان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا اشاره به  اهمیت اقتصادی مراتع و نقش اساسی آن در معیشت مردم و رونق تولید، نصب آبشخوار‌های فلزی را از راهکار‌های کاهش عوامل تخریب مراتع دانست.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه تامین نشدن آب کافی، ناپایداری صنعت دامداری وابسته به مراتع و افزایش شدید تلفات دامی را موجب می‌شود، ابراز داشت: این مساله همچنین چرای سنگین و مخرب در اطراف منابع آب موجود را درپی خواهد داشت.

ولیئی تاکید کرد: این آبشخوار‌ها از ورق گالوانیزه ساخته شده و آب داخل آن برای استفاده دام از شرایط خوب و سالمی برخوردار است.

او تاکید کرد، آبشخوار‌های دام در هر منطقه با توجه به ظرفیت و تعداد دام در هر مرتع و با تعیین فواصل مناسب در نزدیکی منابع آب موجود در سطح مراتع نصب خواهد شد.

مزیت‌های ساخت ونصب آبشخوار برای دام‌ها، سیراب کردن به موقع دام‌ها با آب سالم و بهداشتی و تامین آب مصرفی روزانه مورد نیاز دام بوده که ضمن استفاده بهینه از علوفه مرتع، خود به عنوان یک عامل اصلاح مرتع میتواند مطرح شود.

ساخت آبشخوار می‌تواند موجب کاهش تخریب پوشش گیاهی شود، زیرا دام‌ها برای رسیدن به آب مجبور به طی کردن مسافت‌های طولانی در مراتع نمی‌شوند. هرچقدر دام در مراتع کمتر حرکت داده شود، انرژی کمتری نیز از دست می‌دهد و پروارتر می‌شود.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نصب آبشخور طرح مرتعداری شرب بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درخشان غروب پنج شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی سالن جلسات هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه تخصیص مطلوب‌تر اعتبارات این جمعیت از درخواست‌های مهم هلال احمر است، ابراز داشت: با توجه به عبور سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از استان سمنان برای ارائه خدمات به ویژه در حوزه سوانح جاده‌ای می‌طلبد تا امکانات بیشتری در اختیار این جمعیت قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه هزینه کرد در هلال احمر سرمایه گذاری در آینده‌ای که نفع عمومی را به همراه دارد، افزود: انتظار می‌رود در مواد سازی دارایی‌ها مجموعه هلال احمر نیز دیده شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای امدادگر یکی از اقدامات مهم طی سال جاری است، ابراز داشت: با توجه به برگزاری مراسم یادبود ۱۱۶ شهید خرداد ماه سال جاری از مسئولان استان انتظار می‌رود همکاری لازم را داشته باشند.

درخشان در ادامه تصریح کرد: توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات، برگزاری دوره آموزشی ارتباطات در حوادث و سوانح و کنفرانس در حوزه کاهش تصادفات رانندگی مهمترین اقدامات پیش رو برای سال جاری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حرکت در راستای حل مشکلات اصلی استان، تصادفات، مدیریت تنش آبی و جمعیت در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

کد خبر 6088687

دیگر خبرها

  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!