Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@09:40:12 GMT

تحویل 9 بچه بی‌سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۷۸۹۴

تحویل 9 بچه بی‌سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی

جمشید شیران با بیان اینکه امسال 9 بچه بی‌سرپرست به متقاضیان فرزند خواندگی تحویل داده شده است، گفت: از این تعداد 5 بچه به صورت امین موقت تحویل متقاضیان داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص متقاضیان مراجعه کننده برای فرزند خواندگی به مراکز نگهداری فرزندان بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی اظهار کرد: متقاضیان زیادی پشت نوبت برای فرزند خواندگی وجود دارد که توسط این سازمان در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تحصیلی برای خانواده‌ها در ارزیابی مدنظر سازمان بهزیستی است، افزود: متقاضیانی که سن آنها بالای 50 سال است برای فرزند خواندگی طبق دستورالعمل بهزیستی امکان پذیر نیست.

شیران با اشاره به اینکه اولویت نخست برای پذیرش متقاضی فرزندخواندگی زنان بارداری هستند که بچه خود را بنا به علتی سقط می‌کنند و شیر دارند، ادامه داد: به دلیل مسائل محرمیت نوزاد به اینگونه متقاضیان در این شرایط بدون نوبت تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اولویت دوم فرزند خواندگی به خانواده‌های که 10 سال است ازدواج کرده‌ اما بچه‌دار نشده‌اند در صورت متقاضی بودن تحویل داده می‌شود.

شیران با بیان اینکه یک سری از این فرزندان بی‌سرپرست به صورت امین موقت به خانواده‌هایی که فرزند دارند به صورت موقت از6 ماه تا یک سال به سرپرستی داده می‌شوند، بیان کرد: این بچه‌ها به دلیل مشکلات قضایی و یا زندانی بودن پدر و مادر به سرپرستی موقت خانواده‌ها داده می‌شوند. در سرپرستی امین موقت هویت بچه به نوعی مشخص است اما در فرزند خواندگی هویت فرزندان مشخص نیست.

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه اولویت نخست پیدا شدن خانواده نسبی و سببی فرزند بی‌سرپرست توسط مددکاران بهزیستی است، اضافه کرد: امسال 44 زوج متقاضی پشت نوبت داریم در حالی که سال گذشته 67 متقاضی پشت نوبت برای فرزند خواندگی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال بهزیستی استان همدان در مجموع 9 بچه را به فرزند‌خواندگی متقاضیان واجد شرایط داده است، یادآور شد: از این تعداد 5 بچه به صورت امین موقت و 4 فرزند نیز به صورت فرزندخوادگی تحویل خانواده‌ها شده است.

شیران در خصوص واگذاری فرزندخواندگی به دختران مجرد بالای 30 سال نیز گفت: تاکنون در استان همدان متقاضی با این شرایط نبوده اما اگر متقاضی دختر مجرد بالای 30 سال باشد طبق دستورالعمل به آنها فقط فرزند دخترتحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی

 محمد نصیری در نشست هم اندیشی طرح مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان، اهمیت دادن به طرح میزبان و اولویت قرار دادن در تحویل به موقع و زودهنگام کودکان و نوجوانان به خانواده واجد الشرایط را حائزاهمیت برشمرد و گفت: براساس آمار سال گذشته بهزیستی استان تهران در اجرای این طرح، ۷۰ فرزند به خانواده میزبان تحویل داده شده است که در مقایسه با سایر استان‌ها رقم قابل توجهی است.

وی از همکاران مجری طرح میزبان خواست که تمرکز خود را بر تحویل کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۲ الی ۱۸ سال به خانواده بگذارند.

کودک با تجربه خانواده از بهداشت روانی بهتری برخوردار است

علیرضا محمدی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران نیز در این نشست درباره اجرای طرح میزبان گفت: اجرای موفق اینطرح در گروی همگرایی، هم افزایی، وحدت رویه و یکپارچگی عمل در سطح استان تهران بین بهزیستی و موسسات مجری است.

وی اضافه کرد: کودکی که خانواده را تجربه می‌کند از بهداشت روانی بهتری برخوردار است.

کوتاهی در انتخاب خانواده، طرح میزبان را به چالش می‌کشد

فرحناز محمدی از کارشناسان طرح میزبان نیز در این نشست ضمن خرسندی از اهمیت، دغدغه مندی و تلاش همکاران و کارشناسان بهزیستی استان تهران و شهرستان‌های تابعه در اجرای طرح میزبان در زمینه دقت نظر در اجرای طرح گفت: کوتاهی در انتخاب خانواده ممکن است اهداف طرح را به چالش بکشد.

وی در ادامه افزود: اهداف بلند مدت طرح این است که کودکان و نوجوانان بدون اینکه وارد مرکز شوند، بلافاصله به خانواده میزبان تحویل داده شوند.

 طرح میزبان، تکمیل کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است و به دنبال اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید و پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

خانواده‌های متقاضی می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • گلایه متقاضیان نهاوندی از تاخیر در تحویل زمین و خودرو طرح جوانی جمعیت
  • عدم اهدای زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در ایوانکی از زبان متقاضیان
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • برخورداری برخی متقاضیان با فرم ج قرمز از زمین رایگان
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی