Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: الزام دانش‌آموزان به استفاده از کتب کمک آموزشی ممنوع است و در صورت مشاهدهٔ این تخلف، با مدارس و مدیران خاطی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در پی درج مطلبی از سوی مخاطبین خبرگزاری فارس در فارس من با عنوان «معلمان هنوز بر تهیه کتاب‌های آموزشی پافشاری می‌کنند» این خبرگزاری این سوژه مردمی را پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیرالله رحمانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از قزوین در این رابطه اظهار کرد: طبق مصوبهٔ 828 شورای عالی، هیچ مدرسه‌ای حق ندارد استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی را برای دانش‌آموزان الزام کند.

وی افزود: اگر موردی به ما گزارش شود که این الزام توسط مدرسه، مدیر و معلم صورت گرفته باشد بدون شک طبق روال قانونی با آنان برخورد می‌کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: از منظر قانونی به‌جز کتاب‌های درسی و کتاب‌ها و راهنماهایی که در برخی موارد سازمان پژوهش و دفاتر تألیف منتشر می‌کنند، هیچ‌یک از مدارس حق الزام استفاده از هیچ کتاب یا محتوای دیگری را ندارند.

وی بیان کرد: از جهت علمی استفاده از کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان کفایت می‌کند اگر به درستی به آن‌ها پرداخته شود.

رحمانی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون هر آن‌چه که معلمین ما به‌عنوان منابع کمک درسی نیاز داشته باشند در سایت رشد تحت عنوان مجلات مختلف، در پایه‌ها و دروس مختلف موجود است.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: مدیران تمامی مدارس مطلع هستند که هیچ مدرسه‌ای قانوناً و تحت هیچ شرایطی مجاز نیست استفاده از کتب کمک درسی را به دانش‌آموزان الزام کند؛ بنابراین اگر موردی در این خصوص مشاهده و گزارش شود، حتماً برخوردهای قانونی با عوامل مربوطه صورت می‌گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اگر دانش‌آموزان و والدین تحت فشار مدارس ملزم به استفاده از کتب کمک آموزشی هستند، می‌توانند با مراجعه به سازمان آموزش‌وپرورش شکایات خود را به مسؤولین مربوطه انتقال دهند تا با مدارس خاطی برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش قزوین فارس من کمک آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی تا ششم شهریور فرصت دارند، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده ۸۰ میلیون جلد چاپ شده است.
ثبت سفارش از سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.
ثبت سفارش کتاب‌های پایه اول، هفتم و دهم از دهم تیر شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار