Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:18:42 GMT

حوادث رانندگی البرز کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۳۱۲۹

حوادث رانندگی البرز کاهش یافت

عزیزاله شهبازی روز شنبه در نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات استان البرز افزود: نقاط حادثه خیز این استان باید شناسایی شود تا بتوانیم با توجیه مناسب نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنیم.

وی ادامه داد:  برخی از مجروحان رانندگی در مسیر بیمارستان جان می بازند که این امر باید از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی طی نشستی با رییس دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی گفت: جاده چالوس خدمات ملی با اعتبارات استانی ارایه می دهد و با توجه به اینکه سایر راه های استان نیز بسیار حایز  اهمیت هستند، ضرورت دارد که وضعیت اداره جاده مشخص شود که اگر مسوولیت داریم باید اختیار هم داشته باشیم.
استاندار البرز با اشاره به ضرورت ایمن سازی جاده اشتهارد، گفت: هر دستگاهی باید با وزارتخانه و یا سازمان متناظر خود برای ایمن سازی راه های استان البرز ارتباط سازنده و تنگاتنگ داشته باشد.
وی افزود: آموزش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده های درون شهری و برون شهری، روشنایی جاده ها، ایمن سازی راه و نصب علائم  باید از محل درآمدهایی همچون ارزش افزوده و شهرداری ها به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

شهبازی ادامه داد: اقدامی نوین در اتوبان تهران کرج از محدوده گرمدره تا حصارک باید از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای  ایجاد خط ویژه امدادی در دستور کار قرار گیرد تا رسیدگی به مصدومان با تسریع در امدادرسانی به نحو مطلوب صورت گیرد.

وی با اشاره به تراکم بالای تردد از راه های کم مساحت البرز، افزود: با توجه به اینکه پروژه های بزرگ راه سازی کشور در این استان در حال تکمیل است، مسوولیت  چندین برابر می شود.

استاندار البرز با نثار سلام و صلوات به روح پاک تمامی شهدا بویژه سردار حاج قاسم سلیمانی، افزود: هر کجا که پای دفاع از منافع ملی بوده، نام سردار شهید قاسم سلیمانی می درخشد.
وی با تسلیت جان باختن نیروی راهداری استان البرز حین ماموریت، اظهار داشت: اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تصادفات و به ویژه تلفات جاده ای مورد تاکید مقام معظم رهبری به کارگروه های مربوطه است بنابراین باید در این زمینه اقدامات ویژه ای در دستور کار داشته باشیم.
استان البرز با داشتن یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی  ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها عزیز الله شهبازی  راهداری کاهش تصادفات استانداری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری کاهش تصادفات استانداری البرز راهداری کاهش تصادفات استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ،دکتر محمود شمسی پور با اعلام ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ طی سال گذشته در استان گفت: از این تعداد ۴۳هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد.

وی ماموریت های اورژانس را شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: پارسال ۴۳ هزارو ۲۸۷ ماموریت اورژانس انجام شد که بیش از نیمی از آن معادل ۲۶هزار و ۱۴۰ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بود.

وی افزود: از این تعداد ماموریت، ۲ هزار و ۷۵۲ مورد مربوط به بیماری های قلبی و یک هزار و ۸۶۹ مورد مربوط به بیماری های تنفسی انجام شد.

دکتر شمسی پور یادآور شد: پارسال ۱۰هزار و ۴۱۱ ماموریت حوادث تصادفی صورت گرفت که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۸ درصدی همراه بود.

وی ماموریت حوادث غیرتصادفی را ۹ هزار و ۲۳۹ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پارسال در استان ثبت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بودیم.

دکتر شمسی پور با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده تعداد ۳۱ مورد غرق شدگی گزارش شد گفت: امداد هوایی اورژانس در سال گذشته ۵۶ مورد بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۱۸ درصدی همراه شد.

وی در پایان تعداد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان را ۲۴ هزار و ۴۹۶ مورد اعلام کرد و گفت: مزاحمت ها باعث کاهش کیفیت خدمات به مددجویان می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896203

دیگر خبرها

  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • حادثه رانندگی در جاده تبریز - صوفیان یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • امشب رانندگی در جاده‌های استان کرمان خطرناک است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت