Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@10:05:58 GMT

نتایج آزمون وکالت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۳۲۰۹

نتایج آزمون وکالت اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری «اسکودا»، داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۸ برای مشاهده نتایج این آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتیwww.sanjesh.org مراجعه کنند.
آزمون وکالت سال ۹۸، 8 آذرماه سال جاری برگزار شد.
مجموع ظرفیت امسال، 3 هزار و ۴۵١ نفر است که نسبت به سال گذشته ۳۷۱ نفر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی شهبازی نیا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری در نشست خبری که ١۴ آذرماه سال جاری برگزار شد، گفت: امسال در آزمون وکالت ٨۵ هزار و ٢٢٩ داوطلب شرکت کردند که تعداد ۴۴ هزار و ١٩٨ داوطلب مرد و تعداد ۴١ هزار و ٣١ داوطلب زن بودند.
وی با بیان اینکه داوطلبان در بین ٢۵ کانون وکلا توزیع شده اند، اظهار داشت: بیشترین تعداد داوطلب در کانون مرکز با تعداد ٢٨ هزار و ٣٧۶ و کمترین تعداد ثبت نام در استان چهارمحال و بختیاری با تعداد ۴٩١ نفر است.
شهبازی نیا اضافه کرد: علاوه بر افرادی که از طریق آزمون وکالت جذب می شوند، طبق قانون، قضات بازنشسته، کارمندان دولت که دربخش های حقوقی اشتغال داشته اند و نمایندگان مجلس که مدرک کارشناسی حقوق دارند و یک دوره نماینده مجلس بوده اند نیز به عنوان وکیل باید جذب شوند و به آنها پروانه وکالت اعطا می شود.

انتهای پیام/

20 / 20 نتایج آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری اسکودا اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری سایت سازمان سنجش آموزش کشور مرتضی شهبازی نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نتایج آزمون کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری اسکودا اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری سایت سازمان سنجش آموزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتون نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳/ رقابت گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی با بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب

آزمون نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت آغاز شده و به مدت دو روز در گروه‌های آزمایشی مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از صبح امروز با رقابت گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی آغاز شده و عصر امروز نیز گروه‌های زبان خارجی و هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و علوم انسانی،۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب است.

در مجموع در یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۸۶۲ نفر مرد هستند. به این ترتیب ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • آغاز ماراتون نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳/ رقابت گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی با بیش از ۵۰۰ هزار داوطلب
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • اطلاع‌نگاشت زمان و تعداد سؤالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳