Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@03:38:06 GMT

جزئیات گفت‌وگوی تلفنی برهم صالح و ماکرون

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۳۶۷۹

جزئیات گفت‌وگوی تلفنی برهم صالح و ماکرون

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از الفرات، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه امروز شنبه تلفنی گفتگو کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره تحولات پرشتاب عراق و منطقه بحث و تبادل نظر کردند. برهم صالح در این تماس تلفنی تاکید کرد که عراق علاقه دارد عاملی برای ثبات و توافق در منطقه و دنیا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد که حمایت از حاکمیت عراق و کامل کردن پیروزی علیه تروریسم و بازسازی از اولویت‌های عراق و جامعه جهانی است.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که برای ثبات خاورمیانه باید عراق از پیامد‌های بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دور نگه داشته شود.

ماکرون گفت: همه باید تلاش کنند تا عراق به میدانی برای درگیری بین طرف‌های درگیر در بحران‌هیا بین‌المللی تبدیل نشود.

این تماس تلفنی در پی جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده نیرو‌های حشد شعبی صورت گرفت؛ و خبر دیگر اینکه خبرنگار المیادین از اصابت یک فروند راکت به منطقه الخضراء در مرکز بغداد خبر داد.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نشده است. اسکای نیوز عربی گزارش داده است در پی این حمله، مسیر منتهی به سفارت آمریکا در منطقه الخضراء بسته شده است. روسیاالیوم نیز اعلام کرد که انفجاری شدید بغداد را به لرزه در آورده است. ‎

خبرگزاری رویترز نیز شنیده شدن صدای انفجار در بغداد را تایید کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی اسماعیل قاآنی برهم صالح رئیس جمهور عراق امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه منطقه الخضراء انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی اسماعیل قاآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح

شاه اردن امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس اوضاع نوار غزه و تحولات منطقه را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «عبدالله دوم» شاه این کشور امروز یکشنبه با «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس تلفنی گفت‌وگو و تحولات کنونی منطقه را بررسی کرد.

شاه اردن در این تماس تلفنی درباره خطرات تشدید تنش‌ها در منطقه که تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است، هشدار داد.

وی بار دیگر جامعه جهانی را به تشدید تلاش‌ها جهت دستیابی به توقف فوری و دائمی جنگ در نوار غزه به منظور جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این منطقه فراخواند.

عبدالله دوم همچنین درباره پیامدهای خطرناک حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد و ضرورت حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به دست فلسطینیان ساکن این منطقه را مورد تأکید قرار داد.

رسانه‌های فلسطین امروز گزارش دادند که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به رفح دست‌کم ۱۹ نفر از جمله ۱۴ کودک شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

این حملات در حالی انجام می‌شود که اخیرا منابع خبری نسبت به حمله احتمالی زمینی رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در یکصد و نود و هشتمین روز از جنگ علیه ساکنان نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر افزایش یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه
  • هشدار اردن درباره عواقب خطرناک حمله اسرائیل به رفح
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز