Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله شیخ عیسی قاسم امشب و در «اجتماع بین المللی رهروان حاج قاسم» که با حضور اقشار مختلف مردم قم و جوانان 120 ملیت جهان در مصلای قدس قم برگزار شد با نعمت و فضل خواندن جهاد در راه خدا گفت: شهیدان اخیر ما یعنی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از جمله افرادی بودند که آیات جهاد فی سبیل الله را خواندند و با روح و قلبی آگاه آن را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی - وی افزود: جهان باید بداند که آمریکا به عنوان عامل بسیاری از جنایت ها در سطح جهان و به ویژه ترور شهدای اخیر مقاومت، دولتی است که بر پایه تجاوز بنا شده و در صدد است تا با همه ادیان الهی، اخلاق و ارزش ها مبارزه کند و آنان را هدف سیاست های شوم خود قرار دهد.

رهبر شیعیان بحرین همچنین اضافه کرد: آمریکا به دنبال آن است تا معبود یگانه بر روی زمین شناخته شود، در حالی که آمریکا شیطان اکبر است.

وی تصریح کرد: اگر مقاومت در برابر تروریسم بین المللی و بویژه آمریکا و صهیونیسم از بین برود، آن گاه فساد زمین را در بر می گیرد که اگر چنین شود، قطعا حیات بشریت در معرض نابودی قرار می گیرد.

آیت الله عیسی قاسم در ادامه آمریکا را منبع شر عظیم و همچنین منبع حیوانیت و وحشی گری معرفی کرد و گفت: هرجا استکبار باشد، مقاومت و مجاهدت هم وجود دارد، چراکه این اسلام است که روح مقاومت را در انسان ها إحیا می کند و پرورش می دهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: وقتی می گوییم آمریکا باید سقوط کند، یعنی فساد آمریکایی و تخریب و گمراهی و الحاد آن باید از بین برود، چراکه سیاست های آمریکا به دنبال آن است تا همه هسته های خیرخواهی در سراسر زمین با ابزارهایی مانند ترساندن ملت ها و دولت ها و همچنین غارت ثروت مردم به آتش کشیده شود.

رهبر شیعیان بحرین افزود: در حالی که دین اسلام ما را به دوری از ذلت فرا می خوانَد و فریاد «هیهات منّا الذّله» سر می دهد، آمریکا می خواهد تا امر به معروف، نهی از منکر، جهاد و مقاومت نباشد تا بتواند روح شیطانی خبیث خود را به همگان دیکته کند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان امت جهاد و مقاومت این غرور آمریکایی را می شکنیم و از بین می بریم.

شیخ عیسی قاسم در پایان سخنان خود با اشاره به ترورهای وحشیانه سران مقاومت مانند شهیدان سلیمانی، ابومهدی و عماد مغنیه توسط  آمریکا و رژیم صهیونیستی بیان کرد: همه امت اسلام باید از این بزرگواران روح فداکاری و ثابت قدمی را فرا گیرند و البته بر جوانان غیور مقاومت است که راه این عزیزان را ادامه دهند تا دشمن، تاوان ترورهای بُزدلانه خود را بدهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی اخبار سیاسی بحرین تروریسم شیعیان حاج قاسم سلیمانی شیخ عیسی قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است

استفان والت معتقد است که سیاست حمایتی بی‌قید و شرط بایدن باعث به خطر افتادن خاورمیانه شده است و مقصر خطر فعلی که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند واشنگتن است نه تهران.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، استفان والت، تحلیلگر آمریکایی برجسته روابط بین‌الملل در یادداشتی برای نشریه فارن پالیسی نوشته است که تصمیم ایران برای انتقام از حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه با حملات پهپادی و موشکی نشان می‌دهد که دولت بایدن تا چه اندازه بد با خاورمیانه رفتار کرده است.

والت سیاست بایدن برای حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ آن علیه مردم غزه را ناموفق می‌داند زیرا اهداف آن با عملکرد آن از ابتدا متناقض بود. دولت بایدن با ارائه حمایت بی‌قید و شرط به رژیم اسرائیل توانایی تشویق آن برای خویشتن‌داری را از دست داد و این مسئله کمتر کسی را شگفت‌زده خواهد کرد. تاکنون حداقل ۳۳ هزار فلسطینی (بیش از ۱۲ هزار کودک) کشته شده‌اند و سامانتا پاورز، مدیر نهاد امدادرسانی آمریکا به وقوع قحطی در غزه اعتراف کرده است. انصارالله یمن به هدف گرفتن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، درگیری شدت پایین میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی ادامه دارد، و موج‌های خشونت توسط شهرک‌نشینان در کرانه باختری اشغالی افزایش یافته است. الان هم با حمله تلافی‌جویانه ایران برای هدف قرار گرفتن کنسولگری آن در ۱ آوریل، احتمال افزایش گستره جنگ بالاتر است.

فارن پالیسی همچنین تصریح کرده است که حمایت عمومی ایران از حماس بر اساس حقوق بین‌الملل مشروع است: «طبق کنوانسیون ژنو، جمعیتی که تحت «اشغال متخاصم» زندگی می‌کنند حق مقاومت در برابر نیروی اشغالگر را دارند. با توجه به اینکه اسرائیل کرانه باختری را کنترل کرده است. و اورشلیم شرقی از سال ۱۹۶۷، این سرزمین‌ها را با بیش از ۷۰۰ هزار شهرک‌نشین غیرقانونی مستعمره کردند و هزاران فلسطینی را در این روند کشتند، شکی نیست که این یک «اشغال متخاصم» است.

والت اما معتقد است که اقدامات مقاومت علیه اشغالگر همچنان تابع قوانین جنگ است و حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی هنگام حمله به غیرنظامیان اسرائیلی آنها را نقض می‌کنند. اما مقاومت در برابر اشغالگری مشروع است و کمک به مردم تحت محاصره در انجام این کار لزوماً اشتباه نیست.

والت پاسخ ایران به بمباران کنسولگری خود توسط رژیم صهیونیستی را منطقی می‌داند: «تصمیم ایران برای انتقام پس از بمباران کنسولگری توسط اسرائیل و کشته شدن دو سردار ایرانی را نمی‌توان به عنوان اقدام تهاجمی در نظر گرفت، به ویژه با توجه به اینکه تهران بارها اعلام کرده است که هیچ انگیزه‌ای برای جنگ گسترده‌تر ندارد. در واقع، حمله تلافی‌جویانه آن به گونه‌ای انجام شد که به اسرائیل هشدار داد و به نظر می‌رسد که تهران نمی‌خواهد تنش‌ها را تشدید کند بلکه صرفاً تلاش دارد بازدارندگی خود را بازیابی کند.»

نویسنده این یادداشت همچنین معتقد است که مسئولیت شرایط فعلی بیشتر بر عهده واشنگتن است تا تهران. چگونه؟ «فراموش نکنیم که ایالات متحده چندین دهه است که خاورمیانه را با تسلیحات پر کرده است. این کشور سالانه میلیاردها دلار تجهیزات نظامی پیشرفته را به اسرائیل ارائه می‌کند، علاوه بر آن مکرراً تضمین می‌کند که حمایت آمریکا بدون قید و شرط است.»

والت در ادامه تصریح کرده است که «کشورهای دارای قدرت کنترل نشده تمایل دارند از آن سو استفاده کنند، و اسرائیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیرا اسرائیل بسیار قوی‌تر از فلسطین است - و همچنین از ایران نیز توانمندتر است - می‌تواند بدون تنبیه و محکومیت علیه آنها عمل کند. هه‌ها حمایت سخاوتمندانه و بی‌قید و شرط ایالات متحده به اسرائیل این امکان را داده است که هر کاری می‌خواهد انجام دهد، که در طول زمان به افراطی شدن سیاست‌ها و همچنین رفتارش در قبال فلسطینی‌ها کمک کرده است.»

فارن پالیسی خاطرنشان می‌کند که شرایطی ایجاد شده است که به موجب آن تنها مقاومت مسلحانه مؤثر بر اسرائیل تأثیر می‌گذارد: «فقط در موارد نادری که فلسطینی‌ها توانستند مقاومت مؤثری را بسیج کنند - همانطور که در انتفاضه اول (۱۹۹۳-۱۹۸۷) انجام دادند- رهبران رژیم اسرائیل مانند نخست وزیر سابق اسحاق رابین مجبور به اذعان به نیاز به سازش و تلاش برای ایجاد صلح شدند. متأسفانه، زیرا اسرائیل بسیار قوی، فلسطینیان بسیار ضعیف، میانجی‌های یک‌طرفه ایالات متحده به نفع اسرائیل بودند. هیچیک از جانشینان رابین حاضر نبودند به فلسطینی‌ها معامله‌ای را پیشنهاد دهند که بپذیرند.»

استفان والت در پایان نوشته است که یک طنز آیرونیک در شرایط فعلی وجود دارد زیرا «افراد و سازمان‌هایی در ایالات متحده که در محافظت از اسرائیل در برابر انتقاد و تحت فشار قرار دادن دولت‌های آمریکا یکی پس از دیگری برای حمایت از اسرائیل، صرف نظر از آنچه که انجام می‌دهد، در واقع خسارات عظیمی به آن وارد کردند.»

والت وضعیت کنونی را این گونه توصیف می‌کند که ۱) راه حل دو دولتی شکست خورده است، ۲) اسرائیل به یک کشور یاغی تبدیل شده است، ۳) حمایت از رژیم صهیونیستی در میان جوانان آمریکایی - از جمله بسیاری از یهودیان - شدیداً کاهش یافته است. و ۴) ایران به داشتن سلاح هسته‌ای نزدیک است و تلاش‌های ایالات متحده برای منزوی کردنش را خنثی کرده است.

کد خبر 745109

دیگر خبرها

  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • پایان صبر استراتژیک ایران!
  • نعیم قاسم: ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد
  • آمریکا بازهم در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز