Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی از مدارس واقع در روستاهای هرمزگان فاقد فاکتورهای ایمنی‌اند و در تعدادی از مدارس بیم وقوع حوادث ناگوار نیز وجود دارد که طی سال‌های گذشته حتی تعمیر هم نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امروزه فضای آموزشی فرسوده به دغدغه‌ای مهم در استان هرمزگان مبدل شده است چراکه مدارس خانه دوم دانش‌آموزان تلقی می‌شود و علم‌آموزان بایستی بدور از هرگونه استرس و وحشت از ریزش سقف، در آن به کسب دانش مشغول و در راه تعلیم و تربیت گام بردارند اما وجود مدارس تخریبی در استان هرمزگان باعث شده است خانواده‌ها و دانش‌آموزان با مشکلات عمده‌ای در این خصوص مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی بخشی از مدارس واقع در روستاهای هرمزگان فاقد فاکتورهای ایمنی‌اند و در تعدادی از مدارس بیم وقوع حوادث ناگوار نیز وجود دارد، وجود مدارسی با قدمتی 50 ساله که قابل بازسازی هم نیستند یکی از نگرانی‌های مسؤولان استانی است که همواره تلاش‌هایی برای نوسازی آنها وجود دارد.

علاوه بر این، تعداد زیادی مدرسه در روستاهای استان وجود دارد که طی سال‌های گذشته حتی تعمیر هم نشده‌اند، وضعیت این مدارس به نحوی است که امکان وقوع حوادث ناگوار در آنها نیز محتمل است، وضعیت این مدارس نگران‌کننده است و پیگیری برای بازسازی و بهبود شرایط فیزیکی آنها ضروری است.

دفتر خبرگزارى فارس هرمزگان در راستاى رسالت خبرى خویش مصمم است به‌منظور کمک به مسؤولان دلسوز در جهت یاری‌رسانی به دانش‌آموزان هرمزگانی که آینده این استان و کشور در دستان آنهاست، مشکلات عمده این حوزه را بررسی و به سمع و نظر عموم برساند. امیدواریم موجب رنجش خاطر مسؤولان پرتلاش نگردد.

*هاشمی: بزودی با حضور خیرین مشکلات دبستان راونگ میناب مرتفع می‌شود

شب گذشته خبری مبنی بر فرو ریختن سقف مدرسه‌ای در روستای راونگ شهرستان میناب بر روی خروجی خبرگزاری فارس هرمزگان منتشر که بلافاصله با واکنش‌هایی از سوی مسؤولان همراه شد.

سید فخرالدین هاشمی که به تازگی در پست مدیرکلی نوسازی مدارس هرمزگان منصوب شده است، اظهار داشت: فرو ریختن سقف کذب محض است فقط مقادیری گچ از سقف کلاس درس بر سر دانش‌آموزان فرو ریخته است.

وی افزود: قرار است همین هفته با یکی خیران استان در خصوص ترمیم و نوسازی همین مدرسه جلسه‌ای داشته باشیم و به امید خدا به‌زودی مشکل این دبستان مرتفع خواهد شد.

*ناجی: فضاهای آموزشی هرمزگان دچار بحران جدی است

سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه بایستی روش‌های مختلف برای بهبود فضای آموزشی از طریق ماده ۱۸ شوراها در استان را مورد بررسی مجدد قرار دهیم،گفته بود: مشکل فضای آموزشی در شهر بندرعباس و استان هرمزگان به صورت جدی احساس می‌شود و کم‌توجهی به ماده ۱۸ شوراهای آموزش و پرورش که انبوه‌سازان را وادار می‌کند تا مطابق قانون در ساخت و سازهای بالای ۲۰۰ واحد، ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی نیز انجام دهند، مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غفلت از ماده ۱۸ شوراها باعث شده است که نتوان از این ظرفیت مناسب برای بهبود فضاهای آموزشی استان بهره کافی را برد، افزوده است: شهرداری بندرعباس در زمینه ساخت فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش استان کمک دهد چراکه در سنوات گذشته بدون لحاظ فضای آموزشی برای پروژه‌های بزرگ احداث مسکن، پروانه ساخت صادر شده است و شهرداری منابع را گرفته ولی فضاهای آموزشی ایجاد نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفته است: با ادامه روند افزایش جمعیت دانش‌آموزی در آینده نزدیک و نیز فرسودگی مدارس، شرایط فضاهای آموزشی استان هرمزگان دچار بحران جدی خواهد شد و به‌عنوان یک ضرورت، باید نگاه ویژه‌ای به احداث فضاهای آموزشی استاندارد در استان داشته باشیم.

*مجامع صنعتی ورود کنند، بساط مدارس تخریبی و کپری استان برچیده می‌شود

فارس در ادامه این گزارش می‌افزاید: استان هرمزگان دارای قریب به یک هزار و 300 مدرسه تخریبی است که به اعتباری بالغ بر 2400 میلیارد تومان نیازمند است.

بیش از 52 هزار واحد مسکن مهر در سطح هرمزگان وجود دارد که به ساخت مدارس نیازمند است که از این تعداد حدود 20 هزار مدرسه در شهرستان‌های استان است که به اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان نیازمند است و این در حالی است که حدود 70 درصد منابع خیرین مدرسه‌ساز به سمت مناطق شرق هرمزگان جهت مقاوم‌سازی مدارس تخریبی هدایت شده است.

بیشترین مدارس تخریبی هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان وجود دارد که  بندرعباس با 350 مدرسه تخریبی نیازمند تأمین اعتبار برای بازسازی، بهسازی، تعمیر و تجهیز است.

بیش از 40 مدرسه تخریبی،کپری، کانکسی و اجاره‌ای در شهرستان بشاگرد وجود دارد که بایستی بازسازی شوند که در این خصوص به همتی از سوی خیران مدرسه‌ساز و مسؤولان استانی نیاز است. گرچه در سنوات گذشته تعداد اینگونه مدارس در منطقه بشاگرد بیش از این بوده است که با تلاش خیرین، گروه‌های جهادی و دستگاه‌های ذی‌ربط به این تعداد کاهش یافته است.

البته خیران و گروه‌های جهادی تمامی همت خود را در راستای ایجاد خوابگاه‌های دانش‌آموزی و ساخت مدرسه در مناطق صعب‌ا‌لعبور بشاگرد به‌کار گرفته‌اند و همین هفته جاری یکی خوابگاه‌های بشاگرد در روستای گراهون گافر به همت گروه جهادی محبین‌الائمه به بهره‌برداری رسید که تعهدات بعدی در خصوص فضاسازی این مکان بر عهده اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان است که امیدواریم هرچه سریع‌تر در جهت بهبود شرایط دانش‌آموزان، اقدامات لازم صورت پذیرد.

هرمزگان دارای ده‌ها مجامع صنعتی بزرگ و کوچک است و اکثر این غول‌های صنعتی در غرب شهر بندرعباس جا خوش کرده‌اند. اگر هر کدام از این شرکت‌های بزرگ صنعتی، نوسازی تنها سه مدرسه تخریبی را عهده‌دار شوند، بساط مدارس تخریبی و کپری استان برچیده خواهد شد. 

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: بشاگرد گافر مدارس تخریبی هرمزگان بندرعباس گروه جهادی محبین الائمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفر‌های استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدید‌ها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضا‌های بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تامین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تامین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضا‌های آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکار‌های قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف