Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@16:40:50 GMT

طرح‌های ترافیکی کاهش مشکلات شهری در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۷۸۷۰

طرح‌های ترافیکی کاهش مشکلات شهری در تبریز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: برای کاهش مشکلات شهری و ترافیکی باید در شهر فرهنگ‌سازی شود که این کار با کمک تلاش شهروندان میسر می‌شود.

اصغر آدی‌بیگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اجرای طرح زوج و فرد در تبریز، اظهار کرد: در ابتدا طرح تشویقی را از نیمه اسفندماه سال گذشته آغاز کردیم که با استقبال شهروندان روبه‌رو شد، اما این طرح را از ۲۳ شهریورماه امسال تا ۱۵ مهرماه به منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم، در شورای ترافیک شهر قراردادیم تا رعایت این طرح دائمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی تراکم ترافیکی در نتیجه اِعمال قانون زوج و فرد در سطح شهر و استقبال شهروندان از این طرح، افزود: معتقد هستیم برای کاهش مشکلات شهری و ترافیکی باید در شهر فرهنگ‌سازی شود؛ شهرداری تبریز با اجرای پویش "یکشنبه‌های احترام به قانون" حدود هشت ماه است به شهروندانی که در تمام معابر حمل و نقل ترافیکی قانون را رعایت می‌کنند، با دادن شاخه گل یا لوح از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در طرح پویش "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" که بیش از یک سال از اجرایی شدن آن می‌گذرد، تمامی کارمندان شهرداری و سازمان حمل و نقل ترافیک رفت و آمد خود را با دوچرخه یا حمل و نقل عمومی انجام می‌دهند؛ همچنین طی بخشنامه‌ای که به تمام مجموعه‌های اداری شهرداری ارسال شده، بازدید از پروژه‌ها نیز با دوچرخه یا حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

آدی‌بیگ اضافه کرد: قصد داریم با انجام این طرح شهروندان به تردد با دوچرخه در سطح شهر عادت کرده یا بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا از تردد اتومبیل‌های شخصی در سطح شهر و تراکم بی‌رویه ترافیک کاسته شود.

وی با اشاره به تعداد دوربین‌های ثبت تخلف فعال در شهر، اظهار کرد: در ابتدا ۲۰۴ دوربین در ۱۴۵ نقطه از شهر نصب شده بود، اما در حال حاضر با افزایش ۵۰ دوربین نظارتی و ۴۰ دوربین پلاک‌خوان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان، قصد داریم کل سطح شهر را در رینگ سلامت ترافیک قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به طرح اجرای کارگاه‌های آموزش ترافیک ویژه دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: در این طرح با همکاری پلیس راهور و آموزش و پرورش، روزانه ۱۰۰ دانش‌آموز در مدرسه یا در سازمان ترافیک تحت آموزش قرار می‌گیرند. با اجرای این برنامه در طول یک سال تمام مقاطع تحصیلی و حتی دانشجویان با مسائل ترافیکی آشنا می‌شوند.  همچنین به دنبال برگزاری کارگاه‌های آموزشی،  شهروندان نیز در فرهنگسراهای سطح شهر مورد تعلیم قرار می‌گیرند.

آدی‌بیگ با تاکید بر اینکه در نهایت همه چیز را می‌توان با پول خرید، اما فرهنگ‌سازی با کمک تلاش شهروندان میسر می‌شود. افزود: پویش "حمایت از امنیت عابرین پیاده" از دیگر برنامه‌های سازمان حمل و نقل عمومی است که هدف از اجرای آن، تامین امنیت عابران پیاده با فرهنگ‌سازی است.  

کد خبر 402200

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر تبریز تبریز شهرداري تبريز شهر شهروند حمل و نقل حمل و نقل عمومي طرح ترافیک معاون حمل و نقل ترافیک شهردار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

استاندار گیلان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به رفع مشکلات پسماند گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو، اسدالله عباسی در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت در سالن اجتماعات شهرداری رشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مشکلات پسماند گیلان خبر داد و اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در دست انجام و عملیات اجرایی در منطقه فخب و‌ سیاه اسطلخ با سرعت خوبی در دست احداث است.

 وی با بیان اینکه آرامش خوبی در شهر رشت در ۲ سال گذشته حاکم است، گفت: همدلی و وحدت بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و چند سالی آرامش خوبی در سطح شهر رشت حاکم است لذا انتظار دارم این همدلی و وحدت ادامه‌دار باشد.

 استاندار گیلان با تأکید بر تسریع در روند احداث تقاطع غیر همسطح در ۵ نقطه شهر رشت گفت: احداث تقاطع غیر همسطح در پنج نقطه رشت یک اقدام جهادی و خوب بود که بخش اعظمی از مشکلات ترافیک در رشت را برطرف کرده و‌ دولت هم در کنار شهرداری است.

 عباسی با بیان اینکه در خصوص معضل ترافیک در برخی دیگر نقاط رشت باید اقدامی عاجل اتخاذ شود، افزود: در خصوص ترافیک در منطقه مصلی و چند نقطه دیگر باید اقداماتی انجام شود زیرا مردم لایق ارایه بهترین خدمات هستند.

 وی با بیان اینکه دولت در کنار شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت است و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند، تصریح کرد: در خصوص کنار گذرهای شهر رشت و خصوصاً مسکن مهر رشت باید کارهای کارشناسی انجام شود

 استاندار گیلان با تأکید بر اجرای درست طرح تفضیلی شهر رشت بیان کرد: طرح تفضیلی رشت نقش مهمی در توسعه شهری دارد که اگر درست تحقق پیدا کند می‌تواند بخش قابل توجه‌ای از مشکلات را برطرف کند.

 عباسی با ابراز خرسندی از الکترونیکی بودن خدمات شهری افزود: الکترونیکی کردن خدمات شهروندی در رشت بسیار به کاهش ازدحام در ادارات و در نتیجه کاهش ترافیک کمک می‌کند.

 وی با اشاره به انجام لایروبی رودخانه‌ها در شهر رشت گفت: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی بوده که طرح‌ها در این ارتباط نیز آغاز شده ضمن اینکه لایروبی در پنج نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند