Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طی ماه‌های فروردین تا آذر ماه امسال ۵۰ هزار و ۲۴۷ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته که ۱۰۰ هزار و ۹۵۷ فقره مبایعه‌نامه امضا شده بود، کاهش ۵۰.۲ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۶۰۰ تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹ ماهه ۹۷) که این شاخص ۷ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان بود، افزایش ۷۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش ریالی مبایعه‌نامه بازار مسکن در بازه زمانی فروردین تا آذر ۹۸، معادل ۵۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان بود این در حالی است که در مدت زمانی مشابه سال گذشته (فروردین تا آذر ۹۷) این شاخص به رقم ۶۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان رسیده بود که نشان دهنده کاهش ۱۵.۶ درصدی ارزش معاملات مسکن در ۹ ماهه امسال است.

در حالی که در ۸ ماهه ابتدایی سال گذشته (فروردین تا آبان ۹۷)، ۵۱ هزار و ۲۷۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده بود، در مدت مشابه سال جاری (فروردین تا آبان ۹۸) تنها ۴۲ هزار و ۲۷۱ فقره پروانه ساختمانی صادر شد که نشان از کاهش ۱۷.۶ درصدی صدور پروانه ساختمانی دارد.

پُرمعامله‌ترین ماه ۹ ماهه امسال و سال قبل در بخش مسکن، اردیبهشت ماه‌های ۹۷ و ۹۸ بود که در اردیبهشت ۹۸ کاهش ۳۶.۶ درصدی معاملات مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل رخ داده است. کم‌معامله‌ترین ماه بازار مسکن سال جاری نیز شهریور ماه با ۲ هزار و ۸۵۵ فقره معامله مسکن بود که کاهش ۷۲.۹ درصدی ثبت معاملات مسکن نسبت به شهریور سال قبل را به ثبت رسانده است.

گران‌ترین ماه ۹ ماهه امسال نیز تیرماه با میانگین متری ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نسبت به تیر ماه ۹۷، رشد ۹۴.۹ درصدی داشته است. ارزان‌ترین ماه بازار مسکن امسال نیز تا کنون فروردین ماه با متوسط متری ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نسبت به فروردین ۹۷، با افزایش ۱۰۴.۴ درصدی روبه رو شد.

همچنین آخرین ماه پاییز امسال (پاییز ۹۸) که ارزش ریالی مبایعه‌نامه مسکن ۱۰ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود، توانست رکورد بیشترین میزان رشد ورود نقدینگی به بازار مسکن در سال جاری را به نام خود ثبت کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل (آذر ۹۷)، با افزایش ۸۲.۴ درصدی ارزش ریالی مبایعه‌نامه مواجه شد. در این ماه (آذر ۹۷) این شاخص (ارزش ریالی مبایعه‌نامه‌ها) بر روی رقم ۵ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان ایستاده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن بازار مسکن معاملات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:


قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۵ (دو هزار و سیصد و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۲.۸۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۹۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و نود و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۵۴ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۵۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۹۱،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد و نود و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۳،۸۹۶ (چهل و سه هزار و هشتصد و نود و شش) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی
قیمت سکه امامی به ۴۲،۸۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه
نیم سکه، امروز به ۲۵،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز
همچنین ربع سکه با کاهش ۱.۹۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۴ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۹۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن