Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلودگی هوای شهرهای بزرگی چون کرج در سال های اخیر به یک معضل جدی مبدل شده است، معضلی که سلامت عمومی جامعه را نشانه رفته و متاسفانه تبعات منفی فراوانی را به دنبال خود داشته است.

به گزارش  خبرگزاری برنا استان البرز، در این میان اما نحوه برخورد با این مشکل نوظهور متناسب با اهمیت وتاثیرگذاری آن نیست و تنها ابزار مسئولان در مواجهه با این مشکل تعطیلی مدارس و ایجاد وقفه در فعالیت مراکز آموزشی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا اقدام به تعطیلی مدارس ودانشگاه ها به تنهایی می تواند مانع از افزایش آلاینده ها در سطح شهری چون کرج بشود وآیا وقت آن نرسیده است تا تصمیمی منطقی و اثرگذار برای حل و یا کاهش این مشکل صورت بگیرد؟

قطعا چشم پوشی از منبع اصلی این آلودگی ها و بسنده کردن به اقدامات کم اثر نمی تواند مانع از تبعات ناگوار این مشکل بر سلامت مردم شود و لازم است تا هر چه زودتر فکری عاجل برای این معضل صورت بگیرد.

اینکه در شهر بزرگی چون کرج تنها ابزار مواجهه با آلاینده ها محدود کردن تردد دانش آموزان باشد و مکانیزمی برای محدود کردن تردد خودروها ومنابع اصلی آلودگی وجود نداشته باشد یک زنگ خطر برای شهروندانی است که در آن زیست می کنند.

زنگ خطری که می تواند در صورت تداوم سلامت جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد و هزینه وبیماری های مختلفی را به اقشار مختلف مردم تحمل کند.

شهری چون تهران از تمام ابزارهای ممکن همچون زوج وفرد کردن تردد خودروها از درب منزل، طرح ترافیک و... بهره می گیرد و حال آنکه در کرج ما تنها یک ابزار آنهم تعطیلی مدارس را در دسترس خود می بینیم و همچنان تمایلی به اجرای روش های دیگر نداریم.

باید پذیرفت اداره شهری میلیونی با حجم بالای خودروهای پرمشکل و تک سرنشین نیازمند مجموعه اقداماتی است که متاسفانه تاکنون از اجرای آنها شانه خالی کرده ایم و حال در این شرایط که آلودگی هوا به یک مهمان دایمی مبدل شده باید آنها را به کار بگیریم و جدی تر با این مساله روبرو شویم.

اجرای طرح زوج وفرد خودروها در کرج، توسعه حمل ونقل عمومی وایجاد تسهیلات برای ترغیب مردم برای بهره گیری از آن، نوسازی ناوگان تاکسی ها و اتوبوس های شهری همه وهمه ابزارهایی است که می تواند در کاهش آلاینده ها موثر باشد اما به دلایل مختلف تاکنون خیلی به آن جدی توجه نشده و حال در این شرایط تنها ابزار مهیا و حاضر تعطیلی مدارس و ایجاد وقفه در نظام آموزشی است.

کرج نام کلانشهر را یدک می کشد و نیاز است تا مجموعه مدیریت حاکم بر آن نیز از مولفه های مدیریتی شهرهای بزرگ تبعیت کند و با فاصله گرفتن از تصمیمات سنتی گامی در جهت اداره منطقی و علمی بردارد.

به طور قطع فائق آمدن بر معضل آلودگی هوا راهکار دارد و این راهکارها نیازمند صرف وقت، به کارگیری ظرفیت ها و تلاش شبانه روزی است، اتفاقی که اگر تا دیروز یک ترجیح بود امروز به یک ضرورت مبدل شده است و بایدبه آن تن داد.


مجتبی علیمردانی

.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا اتوبوس ترافیک جامعه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  قهرمان رحمانی گفت: در قالب طرح « » که با هدف تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس اجرا می‌شود در فاز اول ۳۸ مدرسه و در فاز بعدی ۸۰ مدرسه دیگر در استان مشمول طرح شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره   به‌سازی و شاداب‌سازی مدارس آذربایجان غربی در قالب «طرح شهید عجمیان» گفت: در این طرح بالغ بر ۸۸۵ گروه جهادی خارج از آموزش و پرورش و معلمان و دانش‌آموزان مشارکت داشتند که در این راستا ۹۷۰ مدرسه مناطق محروم حاشیه شهر دو هزار و ۲۰ محله، روستایی و عشایری توسط مناطق شناسایی و ثبت سامانه شد.

قهرمان رحمانی افزود: در این مدارس بالغ بر ۳۸۰ کلاس درس مورد رنگ‌آمیزی قرار گرفت و اقداماتی مانند کشیدن نقاشی دیواری، تعمیر درب کلاس، مرمت ایزوگام سقف و مرمت آسفالت حیاط مدارس، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، تعمیر شیر آب خوری‌ها، تعمیرات میز و نیمکت و اصلاح روشنایی کلاس‌ها انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: طرح سراسری دیگری که در دستور کار قرار گرفته است در قالب طرح «شهید عرب» با هدف تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدارس اجرا می‌شود که بر این اساس بازدید و نیازسنجی‌های صورت گرفته در فاز اول ۳۸ مدرسه و در فاز بعدی ۸۰ مدرسه دیگر در استان آذربایجان غربی مشمول طرح شده که وسایل و تجهیزات لازم خریداری شده است که در روزهای آتی با تحویل به گروه های جهادی این طرح در استان عملیاتی خواهد شد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • (عکس) لینگشی L؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می‌کنند!