Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@13:20:31 GMT

توزیع نامناسب ساخت و ساز/انباشت تقاضای مسکن داریم

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۰۲۷۹

توزیع نامناسب ساخت و ساز/انباشت تقاضای مسکن داریم

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان با تاکید بر اینکه توزیع نامناسب ساخت و ساز مسکن موجب رشد واحدهای خالی از سکنه شده و در جهت خانه دار کردن اقشار کم درآمد نیست گفت:شورای عالی شهرسازی به عدم توزیع مناسب ساخت و ساز مسکن ورود کند.

حسن محتشم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ساخت و ساز مسکن در حال حاضر کمتر از تقاضا است گفت:توریع نامناسب ساخت علاوه بر اینکه موجب رشد واحدهای مسکونی خالی از سکنه شده باعث شده تا این ساخت و سازها نتواند با هدف خانه دار کردن مسکن اقشار کم درآمد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:شورای عالی معماری و شهرسازی باید شهرداریها را ملزم کند که شهرداریها در مناطقی پروانه ساخت صادر کنند که مسکن علاوه بر مناطق پردرآمد در مناطقی با هدف خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد هم احداث شود.

محتشم اضافه کرد:پس اگر ساخت و سازی هم در حال حاضر صورت می گیرد به دلیل عدم تطبیق شرایط ساخت با قدرت خرید متقاضیان مسکن نیست و جوابگوی این اقشار نبوده است.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به اینکه توزیع نامناسب ساخت مسکن باعث افزایش تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه و تخریب محیط زیست می شود اظهار داشت:باید به یک نکته دیگری هم توجه داشته باشیم و آن این است که اگر عرضه مسکن به تقاضا نزدیک نشود باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

وی افزود:در حال حاضر با انباشت تقاضای مسکن مواجه هستیم و سالانه نیز 700 هزار ازدواج در کشور به ثبت می رسد پس اگر دولت برنامه ریزی مناسبی نکند این انباشت تقاضا سرباز زده و باز هم جهش قیمت مسکن خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن معماری رشد اقشار کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد ایلام

واگذاری ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه در آئینی که بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار شد ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان ایلام واگذار شد.

در این آیین که در ایلام با حضور معاون استاندار، مدیرکل کمیته امداد و تعدادی دیگر از مدیران استانی برگزار شد، مدیرکل کمیته امداد استان با ارائه گزارشی از خدمات مسکن کمیته امداد استان گفت: از سال گذشته تا کنون ۳۷۴ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان در دست ساخت بوده که امروز ۲۷۶ واحد آنها واگذار و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی به زودی واگذار می‌شوند.

ناصر مرادی پویانی افزود: این واحدهای مسکونی با مشارکت کمیته امداد، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی، شرکت گاز و بنیاد مسکن ساخته شده‌اند.

وی ادامه داد؛ سال گذشته در مجموع تعداد ۱۹۸۰ خدمت مسکن شامل: ساخت، خرید، بهسازی، ساخت فضای جانبی و لوله کشی گاز برای مددجویان استان انجام گرفته که در این زمینه بیش از ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: ساخت و تأمین مسکن بعنوان گران‌ترین خدمت کمیته امداد برای مددجویان در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان بوده و استان ایلام هم اکنون یکی از استان‌های پیشتاز کشور در زمینه ارائه خدمات عمرانی و مسکن به مددجویان است.

کد خبر 6078953

دیگر خبرها

  • سه طرح هادی در شیروان افتتاح شد
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • ترغیب مردم به مشارکت در ساخت مسکن محرومین
  • واگذاری ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد ایلام
  • ۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد
  • ساخت ۱۱ هزار مسکن روستایی مازندران در دولت سیزدهم
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن
  • معمای تقاضای خودرو
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم