Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا پورمیرزاکلهری» روز یکشنبه به ایرنا افزود: این مراکز زیرمجموعه سایر مراکز دانشگاهی هستند و در حوزه‌های مربوطه به ارایه خدمت و آموزش در زمینه‌هایی مانند دیابت، بیماران خاص، سرطانی و سایر بخش‌ها می‌پردازند که از آن جمله می‌توان به فعالیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی در زمینه ارایه خدمات و آموزش در خصوص دیابت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از فعالیت یک درمانگاه مستقل با عنوان «درمانگاه خدمات جامع و تخصصی پرستاری» خبر داد و گفت: این مرکز در درمانگاه شهید فتاحی مستقر شده که همکاران ما در آنجا به صورت مستقل به ارایه و آموزش خدمات فشارخون، رژیم غذایی، دیابت، اضافه وزن به مراجعان می‌پردازند.

به گفته وی در درمانگاه خدمات جامع و تخصصی پرستاری علاوه بر ارایه و آموزش خدمات فوق، آموزش احیا و کمک‌های اولیه به صورت رایگان به ادارات استان ارایه می‌شود.

پورمیرزا با بیان اینکه درصدد توسعه مراکز مراقبت در منزل هستیم، گفت: این فعالیت علاوه بر اینکه به کاهش بار مراجعات غیرضروری به بیمارستان و آلام بیماران کمک می‌کند، پتانسیل خوبی برای اشتغال گروه پرستاری دارد ضمن اینکه از اشغال تخت‌های بیمارستانی نیز جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح باتوجه به سیاست‌های کلان وزارت بهداشت و درمان، مدت یک سال است که ابلاغ شده، گفت: به همین منظور ۱۸ شرکت مراقبت در منزل در شهر کرمانشاه اکنون در حال فعالیت است که لازم است خدمات ارایه شده در منزل نیز زیرپوشش بیمه‌ای قرار گیرد تا هزینه‌های خانواده‌ها کاهش یابد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین فعالیت این حوزه در زمینه مراقبت سالمندی را به عنوان طرح پایلوت در خور تقدیر دانست.

پورمیرزا در ادامه کسب رتبه ۱۲ از بین ۸۶ دانشگاه علوم پزشکی در «طرح بسیج ملی کنترل فشارخون» در سال جاری و نیز کسب امتیاز ۱۰۰ از برنامه عملیاتی را از دستاوردهای قابل تقدیر پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست.

وی انتخابات نظام پرستاری در سال ۱۳۹۸ را با توجه به برگزاری سالم انتخابات با جلب مشارکت حداکثری کارکنان گروه پرستاری قابل تقدیر دانست و گفت: تعداد هیأت مدیره‌های پرستاری در سطح استان به سه حوزه افزایش یافته و در حوزه شهرستان‌های اسلام آبادغرب و اورامانات (پاوه و جوانرود)، پیگیری حقوق صنفی عزیزان پرستار، موازی با دانشگاه ارتقا یافته است.

پور میرزا همچنین گفت: درصدد هستیم مدیران سلامت از میان پرستاران مقاطع تحصیلات تکمیلی انتخاب شود و مسیر رو به جلو دانشگاه را ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: هفته پرستار امسال (۱۷-۱۱) دیماه با شعار «جامعه و سلامت، هویت و منزلت و رفاه و معیشت» در سراسر کشور اجرا می شود.  

او اظهار داشت: دیدار با رهبر انقلاب و رییس جمهوری، فراخوان عمومی شرکت در نماز جمعه، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر پرستار، تقدیر از نخبگان پرستاری و مدافعین حرم پرستار و غبارروبی مزار پرستاران از دیگر برنامه‌های هفته جاری است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

برچسب‌ها سلامت علوم پزشکی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت علوم پزشکی کرمانشاه سلامت علوم پزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود