Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، فرزین مینو که مردادماه امسال از برنامه این وزارتخانه برای ساماندهی وضع حقوق و دستمزد کارکنان پیمانکار و از تشکیل کارگروه مشترک وزارت نفت با وزارت تعارن، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور تحقق اهداف این برنامه خبر داده بود، درباره پیشرفت این برنامه گفت: طرح اصلاح نظام پیمانکاری وزارت نفت نهایی شده است و مقدمات اجرای آن با طی مراحل اداری و فرآیندهای مورد نیاز تا پایان سال فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح نیز همانند طرح بهبود معیشت کارکنان قراردادی مدت موقت به‌طور ویژه از سوی وزیر نفت پیگیری می‌شد، ادامه داد: برای نخستین بار در صنعت نفت، جامعه آماری از تعداد پیمانکاران وزارت نفت و وضع حقوق و دستمزدشان ایجاد، مشاغل پیمانکاری احصا، شرایط احراز شغل‌های پیمانکاری استانداردسازی، جداول مختلف حقوق و دستمزد تعریف و سامانه مرتبط با آن ایجاد شده است.

به گفته مینو، حدود ۱۰۶ هزار نیروی پیمانکار در صنعت نفت مشغول فعالیت هستند که با اجرای طرح اصلاح نظام پیمانکاری، حقوق و دستمزدهای این بخش از کارکنان که حدود نیمی از جمعیت شاغل در وزارت نفت را تشکیل می‌دهند، نظام‌مند خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون اولویت‌های اجرای طرح اصلاح نظام پیمانکاری نیز مشخص شده و بر اساس اولویت‌سنجی، مرحله نخست اجرای این طرح بیش از ۸۰ درصد کارکنان پیمانکار را شامل خواهد شد.

مدت‌موقت‌ها بخوانند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اطلاعیه اخیر این معاونت برای دریافت دیدگاه‌های کارکنان مدت‌موقت توضیح داد: با توجه به اینکه مدت‌هاست ابلاغیه بهبود معیشت این دسته از کارکنان اجرایی شده، اکنون زمان خوبی برای پایش و حصول اطمینان از اجرای مطلوب و بهنگام مفاد این ابلاغیه است؛ به همین منظور هم با ارسال نامه به مدیران عامل چهار شرکت اصلی خواسته‌ام گزارشی جامع از اجرای این ابلاغیه در شرکت‌های تابعه‌شان تنظیم و به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ارسال کنند و هم طی اطلاعیه‌ای که به‌تازگی منتشر شد، سازوکاری را برای ارائه دیدگاه‌ها و گزارش‌های کارکنان قراردادی مدت‌موقت درباره مواجهه احتمالی با ناهماهنگی‌ها یا تاخیرها در اجرای ابلاغیه تدارک دیده‌ایم.

مینو اظهار کرد: این اقدام نیز با تاکید وزیر نفت مبنی بر اینکه ابلاغیه به‌طور کامل و به دور از هرگونه ناهماهنگی‌ها، تبعیض‌ها، تاخیرها و ... برای کارکنان قراردادی مدت موقت به اجرا درآید، در دستور کار قرار گرفته است و از کارکنان می‌خواهیم اگر با چنین مواردی در شرکت‌های خود مواجه شدند، اطلاع دهند.

بر اساس این گزارش، کارکنان قراردادی مدت‌موقت صنعت نفت می‌توانند دیدگاه‌ها و مسائل مربوط به مصوبه‌های ساماندهی وضع پرداخت را تنها از طریق لینک «ارتباط کارکنان قرارداد موقت با معاونت منابع انسانی» که در بخش انتهایی صفحه نخست سایت شانا قرار دارد، به اطلاع این معاونت برسانند.

شایان یادآوری است که تنها پیام‌های درج شده در بخش «نظر شما» اطلاعیه منتشر شده با کد خبر «۲۹۷۱۹۱» قابل بررسی خواهد بود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جامعه حقوق دستمزد وزارت نفت وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس، خلاص!

  بخشی از سهام دو باشگاه در فرابورس عرضه شد و هواداران سهم خریدند اما قرار بود بخش عمده سهام دو باشگاه در بلوک‌های مختلف به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگتر برسد. تاخیری در اجرای پروژه به وجود آمد و سرانجام با فشارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا، دولت مجاب شد پروژه را نهایی کند. با توجه به مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، حرف کنفدراسیون این بود که نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند یا دست کم یکی از آنها نمی‌تواند. چون دو باشگاه پرطرفدار هستند، وزارت ورزش از دولت خواست تا پروسه واگذاری را تسریع بخشد که مبادا فردا روزی از سوی هواداران یکی از دو تیم متهم به رنگی بودن یا تبعیض شوند. دو هفته پیش، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مأموریت واگذاری دو باشگاه را به کارگروه ویژه‌ای اعطا کرد. 
در نهایت و پس از چندین روز پیگیری روزانه و‌ مذاکره مستمر با مدیران عامل بانک‌ها، بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، کارگروه سهام عدالت، تاپیکو، هیات مدیره خلیج‌فارس و... این نشست‌ها به نتیجه رسید. سه‌شنبه گذشته، سرانجام خبرگزاری‌های رسمی کشور بنا به اعلام دولت، از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس و پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک دادند. 
   
نامه رسمی
در روزی که(سه‌شنبه) نامه رسمی عرضه ۸۵ درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر، خبر واگذاری ۴۰ درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم ۱۵ درصدی (در مجموع ۴۵درصد) به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس اعلام شد.
   
جزئیات واگذاری پرسپولیس
با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد ۸۵ درصد سهام پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی می‌رسد. جزئیات واگذاری هم به این شکل خواهد بود که بانک شهر ۳۰ درصد سهام پرسپولیس را می‌خرد و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام ۲۰ درصد و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین هم هر کدام ۵ درصد از سهام را در اختیار می‌گیرند. با این‌که بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دیروز گفت: «بانک‌ها نباید در فوتبال خرج کنند چون باعث می‌شود منابع مالی و تسهیلات به فعالیت‌های مولد کاهش یابد.» اما به نظر دولت این موضوع رو رفع و رجوع کرده. مجوز شورای پول و اعتبار مجوزهای لازم را صادر کرده و این ۶ بانک در سوم اردیبهشت در مزایده باشگاه پرسپولیس شرکت می‌کنند. 
   
جزئیات واگذاری استقلال
در طرف دیگر کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیر مجموعه شرکت هلدینگ خلیج‌فارس صاحب ۸۵ درصد سهام استقلال خواهد شد. آنها قرار است در سوم اردیبهشت برای خرید سهام آبی‌ها پیشقدم شوند. البته ادمین صفحه رسمی این هلدینگ دیروز در پاسخ به یکی از هواداران استقلال نوشت: «تا چیزی نهایی نشود نمی‌توانیم با قطعیت درباره آن حرف بزنیم.» 
   
نقشه راه
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و وزارت اقتصاد، ۲۶ فروردین ماه آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شد. دیروز هم این بانک‌ها و شرکت‌ها مدارک خود را برای خرید دو باشگاه تحویل دادند. روز شنبه هفته آینده کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان بازرسی تشکیل جلسه می‌دهد و درخواست‌ها بررسی خواهد شد. روز دوم اردیبهشت هم زمان نقص مدارک است و روز سوم اردیبهشت هم سرانجام مزایده برگزار می‌شود. در اولین اقدام دیروز سازمان خصوصی‌سازی پسوند ایران را از نام استقلال حذف کرد. درباره آینده مدیران دو باشگاه نیز شایعه تا دلتان بخواهد زیاد است. ازسویی می‌گویند خطیر مورد تایید برخی است تا بماند اما این موضوع قبل از واگذاری بودوحالا که بحث فروش به پتروشیمی خلیج‌فارس پیش آمده، منابع خبری می‌گویند او رفتنی است.درباره آینده کاری درویش هم دقیقا چنین خبرهایی به گوش می‌رسد.ابتدا بایدمنتظرماندودید آیا واگذاری قطعی می‌شود؟ 

واکنش وزارت ورزش
شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس می‌گوید: «واگذاری سرخابی‌ها به صورت جدی در دست سازمان خصوصی‌سازی است. واگذاری آنها آرزوی هواداران دو تیم است. سوم اردیبهشت این واگذاری انجام و مشخص می‌شود هر یک به کجا واگذار می‌شوند. ما دنبال باشگاه‌داری نیستیم و فقط ناظر هستیم. وزیر اقتصاد می‌خواهد به فدراسیون‌ها کمک کند و موضوعی ندیدیم که در بحث مالیات مشکل باشد.»

دیگر خبرها

  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل