Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@03:35:02 GMT

پنجمی هادی‌پور و سومی پوررهنما حسن ختام سال ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۷۴۱۲

پنجمی هادی‌پور و سومی پوررهنما حسن ختام سال ۲۰۱۹

ملی‌پوش گیلانی وزن منفی ۵۸ کیلوگرم تکواندو کشورمان با رتبه پنجمی رنکینگ المپیکی و پاراتکواندوکار گیلانی وزن منفی ۷۵ کیلوگرم با رتبه سومی رنکینگ پارالمپیکی در سال ۲۰۱۹ به کار خود خاتمه دادند.

به گزاش خبرگزاری فارس از رشت، با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو آخرین رنکینگ المپیکی و پاراالمپیکی تکواندوکار مشخص شد و آرمین هادی‌پور و مهدی پوررهنما دو ملی‌پوش گیلانی تیم ملی کشورمان به ترتیب با رتبه‌های پنجم و سوم به استقبال سال ۲۰۲۰ رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقوط یک پله‌ای هادی‌پور در رنکینگ المپیکی

آرمین هادی‌پور، ملی‌پوش وزن منفی ۵۸ کیلوگرم کشورمان که به‌عنوان نخستین تکواندوکار ایرانی جواز حضور در رقابت‌های المپیک توکیو را کسب کرده در جدیدترین رنکینگ المپیکی از سوی فدراسیون جهانی با یک پله سقوط در مکان پنجم ایستاد.

وی در وزن منفی ۵۴ کیلوگرم در رتبه‌بندی جهانی با کسب ۱۶۰ امتیاز در مکان چهارم جهان ایستاده است، در این وزن جون سئو بائه از کره جنوبی با کسب ۲۰۲٫۵ امتیاز، مصطفی کاما از سنگال با کسب ۱۶۸٫۴۱ امتیاز و پائو ملو از برزیل با کسب ۱۶۴٫۲۹ امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

ملی‌پوش گیلانی در رنکینگ اعلامی ماه ژانویه از سوی فدراسیون جهانی با کسب ۳۵۴٫۳۴ امتیاز در مکان پنجم وزن المپیکی منفی ۵۸ کیلوگرم ایستاد، در این وزن جون جانگ با کسب ۵۰۳٫۷ امتیاز و تائه هون کیم با کسب ۴۰۱٫۸۱ امتیاز هر دو از کره جنوبی به ترتیب در مکان‌های اول و دوم و ویتو دل آکوئیلا از ایتالیا با کسب ۳۶۶٫۳۱ امتیاز و خسوس کابررا از اسپانیا با کسب ۳۶۲٫۷ امتیاز به ترتیب در مکان‌های سوم و چهارم جای گرفتند.

هادی‌پور در رقابت‌های گرندپری مسکو ۲۰۱۹ با کسب امتیازات لازم موفق شد به‌عنوان نخستین تکواندوکار ایرانی جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند، میرهاشم حسینی دیگر ورزشکار کشورمان نیز موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شده است.

پوررهنما با رتبه سومی به استقبال سال ۲۰۲۰ رفت

مهدی‌ پوررهنما نخستین پاراتکواندوکار کشورمان است که جواز در رقابت‌های پاراالمپیک توکیو را کسب کرده است، وی در جدیدترین رتبه‌بندی پارالمپیکی اعلامی از سوی فدراسیون جهانی در ماه ژانویه با کسب ۲۰۸٫۱۲ امتیاز در رده سوم وزن منفی ۷۵ کیلوگرم (۴۴ K)ایستاد.

ماگومد زاقیر ایسالدی‌بیروف از روسیه با کسب ۲۱۵٫۲ امتیاز و خوان دیگو لوپز از مکزیک با کسب ۲۱۲٫۳ امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول و دوم وزن منفی ۷۵ کیلوگرم ایستادند، وزنی که در چهار کلاس (۴۱ K)، (K۴۲)، (۴۳ K) و (۴۴ K) برگزار می‌شود.

پوررهنما آذرماه سال گذشته با کسب امتیازات لازم حضورش در رقابت‌های پاراالمپیک توکیو را قطعی کرد، اصغر عزیزی دیگر پاراتکواندوکار کشورمان است که جواز حضور در این آوردگاه بزرگ را کسب کرده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آرمین هادی پور تکواندوکار ایرانی مهدی پوررهنما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده از بیشکک: فرنگی ایران به دنبال فتح آسیا

به گزارش "ورزش سه"، از صبح دیروز مسابقات كشتى فرنگى قهرمانى آسيا با حضور ملى پوشان ايران در بيشكک قرقیزستان شروع شد.
حسن رنگرز ترکیبی‌ از نفرات جوان‌ و باتجربه را به این رویداد اعزام کرده و ستاره‌های مدال‌آوری همچون هادی ساروی و امین میرزازاده هم در ترکیب دیده می‌شوند.

در‌ روز اول مسابقات اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار شد و در نهایت تیم ملی در حالی که سه فینالیست داشت، با دو طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. تنها امیر عبدی بود که در 77 کیلوگرم با شکست در دیدار رده بندی دستش از مدال کوتاه ماند و پنجم شد.

پس از مسابقات پنج وزن نخست، در رده بندی تیمی ایران با 95 امتیاز اول است، قزاقستان با 76 امتیاز، ژاپن با 68 امتیاز و قرقیزستان با 64 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

از صبح امروز فرنگی کاران ایران در پنج‌ وزن دوم‌ روی‌ تشک رفته‌اند تا مدال‌های خوشرنگ دیگری به نام ایران ثبت کنند.

پوشش زنده خبری 28 فروردين 1403 ساعت 10:05

در وزن 60 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر جوی هوانگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت.

28 فروردين 1403 ساعت 10:04

در وزن 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با برنده کشتی میان جاسون از فیلیپین و فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان مصاف می‌دهد.

دیگر خبرها

  • قایق دو نفره کانوی مردان ایران به سهمیه المپیک نرسید
  • نایب قهرمانی تیم کوراش بانوان نهاوند در رقابت‌های کشوری
  • دیروز مدعی اول قهرمانی امروز تلاش برای سومی!
  • ذوب‌آهن، عامل سقوط تراکتور به رتبه چهارم!
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی
  • چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس؟
  • کسب رتبه برتر کشتی گیر اصفهانی در مسابقات بین المللی جام موحد
  • زنده از بیشکک: فرنگی ایران به دنبال فتح آسیا