Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:58:43 GMT

خاطراتی از سردار سلیمانی و قولی از جنس امنیت

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۷۹۵۸

خاطراتی از سردار سلیمانی و قولی از جنس امنیت

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از حضور دائمی سردار سلیمانی در جبهه‌ها برای تامین امنیت مردم گفت و ادامه داد: این سردار بسیار مردم‌دوست بوده و به قولش برای تامین امنیت مردم وفا کرد.

سردار علی قاسمی، امروز یکشنبه ۱۵ دی، در دیدار با مدیران رسانه‌های استان به منظور گرامیداشت یاد سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با اشاره به حضور سردار در جبهه‌های مختلف، اظهار کرد: این شهید در عملیات بزرگ بستان که اولین عملیات بعد از عملیات ثامن الائمه(ع) بود، حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه سردار قاسمی، در عملیات فتح المبین تیپ را تشکیل داد، افزود: زمانی اشرار منطقه جنوب را ناامن کرده بودند تا جایی که در جاده بیرجند - قاین چند نفر از مردم را گرفته بودند و در محور بیرجند به زاهدان نیز شب کسی جرات تردد را نداشت، اما سردار سلیمانی این محور را بعد از شش ماه امن کرد چراکه علاقه زیادی به مردم داشت.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه این سردار بزرگ بسیار مردم دوست بوده و در هر حال به فکر نیروها بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی چند بار به بیرجند آمد و سال ۷۸ در یکی از جلسات که قرار بود در کرمان برگزار شود از ما خواست به همراه خانواده در همایش حضور داشته باشیم و با آنکه همان زمان فرزند او فوت کرده بود و دلش داغدار بود، اما از خانواده‌های پاسداران استقبال و از همه ما در منزل خود به گرمی پذیرایی کرد.

قاسمی ادامه داد: آن زمان که مردم از اشرار می‌ترسیدند، او از مرز تایباد تا زابل و زاهدان به دیدن مردم رفت و به همه قول داد که امنیت را برقرار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سردار شجاع به قولش وفا کرد و با شجاعت و فرماندهی بی‌نظیرش افراد اسیر شده در دست اشرار را آزاد کرد، اظهار کرد: در عملیات لکرکوه و پاکسازی منطقه شهید سلیمانی نیز به جای فرماندهی از پشت بی‌سیم  شخصا در منطقه حضور یافت که نشان تواضع ایشان بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از دیگر خاطراتش گفت و بیان کرد: منطقه غیرقابل عبوری در شهداد کرمان وجود دارد که هیچ کس نمی‌توانست از آن عبور کند، اما این منطقه مورد عبور اشرار و قاچاقچیان بود و سردار سلیمانی از نیروهای خراسان تقاضای پاکسازی منطقه را داشت که ما و بقیه دوستان آماده شدیم و خود را به شهداد رساندیم و روز بعد حاج قاسم نیز خود را به منطقه رساند.

قاسمی اظهار کرد: با آنکه از آن مسیر اشرار عبور می‌کردند اما سران اشرار نبودند بلکه کولبرانی محتاج نان شب بودند و آن منطقه بسیار گرم بود، سردار سلیمانی هنگامی که منطقه را رصد کرد و حال و روز اشرار را دید، این را فهمید که اگر با آن‌ها امروز وارد مبارزه شویم تلفات زیادی می‌دهیم، بنابراین دستور داد آن روز وارد حمله نشویم.

وی ادامه داد: پس از این سخن، تعدادی از نیروها موضع گرفتند که ما خود را برای شهادت آماده کرده‌ایم، اما سردار گفت که من یک تار موی شما را با صد نفر از این قاچاقچیان عوض نمی‌کنم.

فرمانده سپاه انصاالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به حضور سردار در تمام عملیات‌ها، اظهار کرد: این موصوع قوت قلبی برای همه ما بود.

قاسمی ادامه داد: وی بیان کرد: یکی از موارد دیگر منطقه عملیاتی بین کویر بیرجند و کویر کرمان بود که این مناطق جولانگاه اشرار و قاچاقچیان شده بود که من و سردار نظری به همراه چند نفر دیگر خود را به منطقه رساندیم، اما قبل از ما سردار سلیمانی در منطقه حضور یافته و حواسش حتی به غذای نیروها نیز بود.

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست بلکه متعلق به همه جهان است، تصریح کرد: شهادت سردار قاسم سلیمانی وظیفه اصحاب رسانه را سنگین‌تر کرده است چراکه باید از راه و مسیر درس‌آموز این سردار پرافتخار نوشت و به دیگران منتقل کرد.

فرمانده سپاه انصاالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: دشمن این جرات را نداشت تا او را در صحنه نبرد به شهادت برساند و سردار سلیمانی از اول تا پایان جنگ چندین بار مجروح شد و با شهادت هر بسیجی یا پاسدار به ملاقات خانواده آن‌ها می‌رفت.

قاسمی یادآور شد: ۱۹ دی‌ماه جاری، یادواره شهدای سادات در بیرجند برگزار می‌شود و یاد این سردار بزرگ در آن زنده نگه داشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهادت سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک محورهای مواصلاتی استان هرمزگان روان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان با تبریک فرا رسیدن سال نو، اظهارداشت: در طی چند روزی که از سال جدید می گذرد خوشبختانه مورد امنیتی خاصی در استان نداشته ایم و امنیت شهروندان و مسافران نوروزی به خوبی تأمین شده است.

وی ادامه داد: از همان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون اهتمام پلیس بر تأمین امنیت مسافران نوروزی بود و خوشبختانه تاکنون نیز مورد خاصی مشاهده نشده و همکاران ما به صورت شبانه روزی مشغول انجام وظیفه هستند.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین با تبریک دوباره ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: با توجه به تلاقی این ماه پر فیض با ایام نوروز و سفرهای نوروزی خوشبختانه اکثر شهروندان و مسافران به خوبی حرمت این ماه مبارک را حفظ و شئونات مذهبی و اسلامی را رعایت کرده اند که از طرف مجموعه پلیس مراتب سپاس خود را اعلام می کنیم.

سردار جاویدان اظهار داشت: از آنجا که به ساعات پایانی دور اول سفرهای نوروزی نزدیک می شویم، بی تردید در ساعات آینده تمام محورهای ورودی و خروجی و داخلی استان هرمزگان، شاهد ترافیک بسیار پرحجم و تردد زیاد خودروها خواهد بود.

وی افزود: همکاری مردم و پلیس در امنیت مسافران نوروزی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و کارکنان انتظامی در طول تعطیلات به خصوص در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین نیز در آماده باش کامل هستند، تا مسافران در امنیت کامل از سفر باز گردند.

سردار جاویدان اظهار داشت: درخواست ما از هموطنانی که از محورهای مواصلاتی استان به خصوص محورهای کوهستانی عبور می کنند، این است که سفر خود را مدیریت کنند و در طول سفر برای رفع خستگی هر ۲ ساعت یک بار استراحت کنند و با آرامش و سرعت مطمئنه و با توجه به علائم راهنمایی و هشدارها بتوانند سفر خوب و آرامی داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه تیم های گشتی پلیس با آمادگی کامل در سطح شهر، خروجی ها و تفرجگاه ها حضور فعال دارند، گفت: از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست داریم تا با خادمان خود در نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

سردار جاویدان یادآور شد: استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی از جمله مواردی است که به شدت موجب کاهش دقت راننده می شود، بنابراین انتظار داریم رانندگان از این گونه رفتارهای پرخطر دوری کنند.

وی علت اصلی تصادفات را سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و افزود: از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست داریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را یاری کرده و سفری ایمن برای خود و دیگران رقم بزنند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اعلام آمادگی کامل پلیس استان برای تأمین نظم و امنیت مردم در تفرجگاه ها و پارک ها، از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست کرد: هشدارها و توصیه های پلیس را در پیشگیری از سرقت و جرایم جدی گرفته و در این روز از شتاب و عجله پرهیز کرده و سفر خود را مدیریت تا با خاطره خوشی تعطیلات نوروزی را به پایان برسانند.

کد خبر 6062737

دیگر خبرها

  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • تلاش پلیس برای خدمات رسانی در ایام تعطیلات
  • اعمال قانون بیش از هزار راننده متخلف در مازندران
  • پلیس در ایام نوروز با تلاش مضاعف به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • ترافیک محورهای مواصلاتی استان هرمزگان روان است