Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدشهاب‌الدین واجدی؛ عکاسی که سابقه ثبت تصاویر متعددی را از سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی دارد، به بیان خاطره‌ای جالب از مواجهه با سردار پرداخت.

به گزارش جنوب نیوز، سید شهاب‌الدین واجدی از جمله هنرمندان فعال و عکاسان ایرانی است که تاکنون تصاویر بسیاری را از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ثبت کرده است؛ وی با حضور در برنامه زنده «استودیو هشت » رادیو، به گفت‌وگو درباره شخصیت و خصال نیکوی سردار دل‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در ۱۵ سال اخیر، در محافلی که برای عکاسی دعوت می‌شدم، به خصوص در یادواره‌های شهدا، این سردار بزرگوار حضور داشتند؛ چراکه به شهدا بسیار علاقه‌مند بودند؛ در جبهه مقاومت سوریه و عراق نیز چندین‌بار توفیق داشتم تا خدمت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی باشم.

واجدی افزود: هرگز فکر نمی‌کردم که ایشان به شهادت برسند؛ سردار حدود ۴۰ سال در نبرد با دشمنان اسلام و انقلاب در جبهه‌های مختلف حضور داشتند و دشمن سرسخت رژیم صهیونیستی و آمریکا بودند؛ ایشان سال‌ها با کسانی که دست‌نشانده آمریکای جنایتکار بودند مبارزه کردند و در نهایت توسط دشمن اصلی ما؛ آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت رسیدند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در همه این سال‌ها، چهره با جذبه، پر اُبهت، ذکر و خیر خوبی‌ها و دلاوری‌های سردار سلیمانی و لبخند ملکوتی‌ای که همواره بر لب‌هایشان بود، زبانزد عام و خاص شده بود.

واجدی ادامه داد: در مجالس یادواره‌ شهدا، وقتی خانواده شهدا در کنار ایشان قرار می‌گرفتند، روحیه سردار به کلی عوض می‌شد؛ لبخند روی لبشان می‌آمد و دست مهربانی بر سر فرزندان شهدا می‌کشیدند؛ آنجا با وجود اینکه علاقه چندانی به حضور در عکس‌ها نداشتند، اما هنگامی که در کنار خانواده شهدا قرار می‌گرفتند، می‌گفتند از من عکس بگیرید.

وی یادآور شد: در یکی از محافل یادواره شهدای مدافع حرم، در حال عکاسی از سردار و خانواده شهدا بودم که  ناگهان ایشان خطاب به من گفتند: "این همه سال از من عکس گرفته‌ای نمی‌خواهی با هم یک عکس یادگاری داشته باشیم؟" من که شوکه شده بودم، با خود گفتم سردار سلیمانی  با آن همه جذبه به عکاسی مثل من می‌گوید که بیا با هم عکس بگیریم؛ در کنار ایشان ایستادم و دوربین را به یکی از همکارانم سپردم ؛ او نیز عکسی یادگاری از من و سردار انداخت که ماندگار شد.

وی خاطرنشان کرد: ابهتی که سردار داشتند، هر هنرمندی را تحت تأثیر قرار می‌داد؛ این ابهت، ریشه در روحیه شهادت‌طلبی و مشی علی‌وار ایشان داشت.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد

وحید والی‌زاده مرادی در دیدار با خانواده شهید والامقام «رضا حسین بیگی» نخستین شهید ورزشکار لرستانی که به همراه سردار علیپور، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان انجام شد، بیان کرد: ورزشکاران ایرانی یکی از اقشاری بودند که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرز و بوم خود به جبهه‌های جنگ رفتند و برای سربلندی کشورمان از جان خود گذشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج‌هزار و ۵۰۰ شهید ورزشکار در سطح کشور شناسایی شده‌اند، ادامه داد: جنگ تحمیلی واقعیت‌های فراوانی را به همه دنیا ثابت کرد و نشان داد مردم ایران در دفاع از وطن خود با کسی شوخی ندارند.

والی‌زاده مرادی اظهار کرد: از همه مهم‌تر اینکه تمامی اقشار جامعه در این دفاع مقدس نقش داشتند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند. اهالی ورزش نیز از این قاعده مستثنی نبودند. در روز‌هایی که دشمن بعثی برای ضربه زدن به کشورمان هر کاری می‌کرد و با حمایت‌های غربی‌ها نقشه تصرف خاک ایران را در سر می‌پروراند، مردم ایران از همه قشر‌ها و با دیدگاه‌های مختلف برای دفاع از آب و خاکمان پا پیش گذاشتند و ورزشی‌ها نیز در این راه پابه‌پای دیگران قدم به عرصه گذاشتند.

وی به جایگاه رفیع شهدا اشاره کرد و با بیان اینکه سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد، افزود: همه ما مدیون خون شهدا و صبر و استقامت خانواده معظم آنها هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز همه موظفیم در برابر خون شهدا پاسخگو باشیم؛ کسی که مسئولیتی را پذیرفته است بیشتر باید مراقبت کند که در مسیر شهیدان حرکت کند.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و ایثارگرانی که برای بقاء اسلام و انقلاب جانفشانی کردند، بر تداوم راه شهیدان و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

گفتنی است در این دیدار سرگرد علی بهرامی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران لرستان و جمعی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • وجود ۱۹ شهید در بخش نگین کویر فهرج
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند