Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشکنی‌ها، سوءمدیریت‌ها و وعده‌های توخالی مسوولان، مدیران و برخی دستگاه‌ها برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های اولیه عمرانی، خدماتی، رفاهی و بهداشتی در سال‌های اخیر در شهر جدید سهند باعث شده که این روزها ساکنان این شهر حال و روز خوشی نداشته باشند و همچنان با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم کنند.

خبرگزاری فارس از تبریز- موسی‌ کاظم‌زاده: از سویی وعده‌های توخالی و کارشکنی‌ها، در راستای تکمیل و اتمام برخی پروژه‌ها از جمله (احداث بزرگراه تبریز- سهند) برای توسعه این شهر در بیش از یک دهه و سال‌های اخیر هم موجب گردیده که این روزها صدای انتقاد مقام عالی استان و نماینده دولت در تأخیرهای پیش آمده در احداث بزرگراه تبریز- سهند بلند شود که اجرای این پروژه که به صورت مستقیم با زندگی 140 هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، با این وجود چرا در سال‌های اخیر با بهانه‌های سطحی معطل مانده و بسیار سهل گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت و آن اینکه، مسوولان و متولیان امر در جریان باشند، که شهروندان این شهر و به خصوص ساکنان مسکن مهر، از بدو ورود به این مجتمع‌ها و اسکان در آنها و تا به امروز با مشکلات مختلفی از جمله معضلات معیشتی، اجتماعی و فرهنگی، زیرساختی، عمرانی، رفاهی، خدماتی، بهداشتی و ... روبه رو بوده و هستند که مقاومت و کارشکنی برخی مسوولان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی در تکمیل زیرساخت‌های ارائه خدمات به مردم نوع دیگری از این چالش‌هاست که در سال‌های اخیر و این روزها شهروندان این مناطق با آن روبه‌ رو شده‌اند.

حال این پرسش مطرح می‌شود که تا کی باید شهروندان این منطقه منتظر رفع این همه مشکلات و تکمیل این زیرساخت‌های اولیه باشند و به سخن دیگر اینکه، ساکنان این شهر تا کی باید تاوان کارشکنی‌ها، اشتباهات، سوءمدیریت‌ها، وعده‌های توخالی و ندانم‌کارهای برخی مسوولان و دست‌اندرکاران اجرای ناتمام برخی از این پروژه‌های زیرساختی این شهر را بدهند؟ به‌طوریکه در برخی مواقع این مشکلات موجب سرخوردگی ساکنان این مجتمع‌ها از زندگی می‌شوند و در همین راستا نیز می‌خواهند همه چیزشان را در این منطقه رها کنند و در جای دیگر زندگی کنند.

تکمیل بزرگراه تبریز- سهند؛ کاهی که کوه شد

با این وجود به عقیده بسیاری از شهروندان این شهر، هر ساله به مناسبت‌های مختلف از جمله دهه فجر شاهد افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های مختلف در سطح شهرها و روستاهای استان هستیم، ولی شهر جدید سهند با وجود این همه مشکلات مختلفی که از لحاظ زیرساختی، عمرانی، رفاهی، بهداشتی و خدماتی دارد، به‌نظر می‌آید، مسوولان و دستگاه‌های ذی‌ربط شهروندان این منطقه را از یاد برده‌اند و به حال خویش رها کرده‌اند.

از این رو، سوالی که در این راستا قابل تأمل است اینکه مسوولان و مدیران اجرای همیشه و در همه حال بارها اعلام کرده‌اند که به‌خاطر تکمیل نبودن و نبود زیرساخت‌های لازم حضور و اسکان این همه جمعیت در این شهر، کار غیرکارشناسی و غیرعلمی، اشتباه و غیراصولی بوده و بازنگری در این زمینه‌ها ضروری است.

بنابراین، تکمیل بزرگراه تبریز- سهند؛ یکی از چالش‌های بزرگ و مهم شهروندان شهر سهند است. از وعده بهره‌برداری این اتوبان که متولیان این امر در جلسه‌ای که با وزیر مسکن و شهرسازی، برگزار شده بود، نزدیک سه هزار روز گذشته است.

ناگفته نماند، اجرای بزرگراه تبریز- سهند در سال ۱۳۸۷، در سفر استانی رئیس‌جمهور وقت به آذربایجان‌شرقی بیشتر به‌منظور کنترل و کاهش ترافیک جاده تبریز – آذرشهر به تصویب رسید، ولی در حال حاضر بعد از گذشت بیش از 11 سال به دلایل مختلف از جمله تأمین مالی و کمبود اعتبار هنوز این پروژه افتتاح نشده است.

کارشکنان احداث بزرگراه تبریز- سهند چه کسانی هستند

روحانی در نخستین سفر خود به آذربایجان‌شرقی در اردیبهشت 94 از اتمام پروژه بزرگراه 22 کیلومتری تبریز- سهند تا پایان سال 95 خبر داده بود و استاندار آذربایجان‌شرقی نیز اخیرا در راستای تکمیل این پروژه گفته بود که این پروژه را تا پایان سال آماده می‌کنیم که تا به امروز این وعده‌ها محقق نشده است.

با این وجود، اخیرا مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی نیز در نشست خبری با خبرنگاران در مورد این پروژه گفته از آنجایی که قبلا این پروژه بزرگراه بوده و به آزادراه تبریز- سهند تبدیل شده که در این راستا « اگر به فصل بارندگی نمی‌رسیدیم، شاید با ضریب اطمینان امید می‌رفت تا آخر اسفند امسال تمام شود ولی با این روند تمام نمی‌شود، زیرا چهار کیلومتر باقی مانده است ولی قطعا با برنامه‌ریزی تا آخر شهریور سال ۹۹ به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید».
 


انتقاد از کارشکنی وزارت راه در احداث بزرگراه تبریز- سهند / مدیران استانی هنوز حساسیت را درک نکرده‌اند

استاندار آذربایجان شرقی به تأخیرهای پیش آمده در احداث بزرگراه تبریز- سهند اشاره کرد و گفت: تأمین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل مانده و اجرای این پروژه که به صورت مستقیم با زندگی 140 هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، بسیار سهل گرفته می‌شود.

 محمدرضا پورمحمدی از برخی مانع‌تراشی‌ها در اجرای پروژه‌های حوزه راه‌سازی در استان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بخشی از بدنه اجرایی راه و شهرسازی و مدیران استانی هنوز حساسیت و ضرورت این مسأله را درک نکرده‌اند و همراهی خوبی با حرکت توسعه استان در این زمینه ندارند.

 پورمحمدی به تأخیرهای پیش آمده در احداث بزرگراه تبریز- سهند اشاره کرد و گفت: تأمین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل مانده و اجرای این پروژه که به صورت مستقیم با زندگی 140 هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، بسیار سهل گرفته می‌شود.

 

بهار وعده جدید افتتاح بزرگراه تبریز- سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگراه تبریز- سهند، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد که این مسیر تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک برود.

محمدرضا پورمحمدی در نشست بررسی مسائل و مشکلات پروژه بزرگراه تبریز- سهند، اظهار داشت: اتمام این پروژه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه و از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است.

 وی با اشاره به واگذاری این پروژه در قالب یک قرارداد مشارکتی به بخش خصوصی از سال ۹۷، گفت: بر اساس این قرارداد، چهل درصد سهم دولت و ۶۰ درصد سهم سرمایه‌گذار در تامین مالی پروژه بود.
 
پورمحمدی افزود: طول این بزرگراه 22 کیلومتر است که هم‌اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک برود.


از سوی دیگر، باید مسوولان و دستگاه‌های ذی‌ربط در جریان باشند، در حال حاضر، جاده تبریز - آذرشهر به طول حدود 40 کیلومتر، تنها راه دسترسی و ارتباطی جمعیت بالغ بر 150 هزار نفری شهروندان شهر جدید سهند به شهر تبریز است که این راه نیز هر از چند گاهی و به طور مکرر در اثر تصادف، چندین ساعت مسدود می‌شود که این امر نیز به نوبه خود موجب خشم بیشتر اهالی این منطقه می شود.

بر این اساس، قطع به یقین اتمام و تکمیل به موقع بزرگراه تبریز- سهند، می‌تواند بسیاری از ناملایمات و مشکلات زندگی این قشر متوسط و محروم جامعه را حل کند که به نظر می‌رسد تا به امروز این امر محقق نشده است و این شهروندان همچنان چشم انتظار تحقق وعده مسوولان در این ارتباط هستند.

بازی با اعتبار و شعور شهروندان سهندی تا کی

به هر حال، شهر جدید سهند در سال 1387 به عنوان پنجاه و هشتمین شهر استان آذربایجان‌شرقی، در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه آذرشهر، به منظور اسکان دادن سرریز جمعیت کلان‌شهر تبریز به وجود آمد. به‌طوریکه هم اکنون شهر جدید سهند در چهار فاز ساخته شده و در حال حاضر این شهر بالغ بر 150 هزار نفر جمعیت دارد و در طرح جامع این شهر جدید هم انتقال، 250 هزار نفر دیگر مدنظر قرار گرفته است، که به نظر می‌رسد، با توجه به عدم تکمیل برخی زیرساخت‌های مناسب رفاهی، خدماتی، عمرانی و بهداشتی و درمانی و به خصوص نداشتن بسترها و امکانات لازم و ضروری اولیه یک جامعه در این شهر، انتقال این همه جمعیت، در واقع خیانت به حق شهروندان این شهر است.

ناگفته نماند درست است که شهرهای جدید به نوعی دارای مسائل و مشکلات زیرساختی دارند، ولی نباید ساکنان این شهرها را به حال خود رها کنیم، چرا که اینها هموطنان ما هستند.

با این وجود برخی از واقعیت‌های اجتماعی به حدی نمایان و مشهودند که هیچ جایی برای تردید، ابهام و انکار باقی نمی‌گذارند و به سرعت و صراحت هر ناظر را به اذعان و اعتراف می‌رسانند، از این رو فقط کافی است، قدم در کوچه پس کوچه‌های این شهرها بگذاری، مسئله مربوط به آسیب های اجتماعی، مشکلات زیرساختی، عمرانی، رفاهی، خدماتی، بهداشتی و ... قلب و دل ساکنان این منطقه و هر رهگذری را به درد می‌آورد.

سخن پایانی اینکه، اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی و به ویژه فعالان خبرگزاری فارس با توجه به رسالت، وظیفه و اخلاق حرفه‌ای که در قبال ‌جامعه و به خصوص شهروندان این سرزمین برعهده داشته و دارند، به تعهد و عهد خویش وفا کرده و در این زمینه نیز با تهیه انواع گزارش‌های خبری، تحقیقی، توصیفی و تحلیلی، مصاحبه و تولید خبر سعی در انعکاس واقعی این رویدادها و طرح مشکلات شهروندان این شهر جدید آذربایجان‌شرقی را به دستگاه‌های ذی‌ربط و مسوولان ارشد استانی و کشوری دارند که امیدواریم در این خصوص نیز مسوولان و دست‌اندرکاران ذی‌ربط ضمن همراهی و همکاری با اصحاب رسانه استان برای حل مشکلات مردم این شهر بیش از اینها کوشا باشند، چرا که اکثر ساکنان این شهر از قشر متوسط و محروم جامعه هستند و از این رو انتظار می‌رود، اصحاب رسانه استان و به ویژه مسوولان برای حل تک‌تک مشکلات این شهر بیش از این‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام/ 60023 /س

منبع: فارس

کلیدواژه: سهند کارشکنی ها توسعه عمرانی خدماتی شهر جدید سهند مشکلات وعده مسوولان گزارش خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی محروم رسانه خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

کلنگ آغاز عملیات اجرایی دو تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-نصر و تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-خلیج فارس در ابتدا و انتهای بزرگراه شهید استوار در ادامه برنامه جهش عمرانی شهرداری کلان‌شهر شیراز و در واپسین روز‌های فروردین‌ماه، با حضور مسئولان شهری و استانی به زمین زده شد.

امسال، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت زدایی در کلان‌شهر شیراز

شهردار شیراز در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه سرلشکر شهید استوار پیش از ایام نوروز و حدود دو ماه پیش، گفت: از امروز در ابتدا و انتهای این بزرگراه، دو تقاطع غیرهمسطح با ارزشی بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اجرایی می‌شود و تلاش خواهد شد تا هر دو پروژه در بازه زمانی ۱۵ ماهه به افتتاح و بهره‌برداری برسند.

محمدحسن اسدی ادامه داد: از سال گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز، نوبت شب پروژه‌ها راه‌اندازی شد و نیاز است نوب شب برای این دو پروژه نیز در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه این دو پروژه توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز اجرایی خواهد شد، گفت: این سازمان، سازمانی فعال و پویاست و مهمترین مزیت آن وجود نیرو‌های زبده و پای کار است و خوشبختانه تاکنون اقدامات بزرگی را رقم زده است.

شهردار شیراز با تصریح بر این نکته که در تاریخ شهرداری این کلان‌شهر کلنگ‌زنی پروژه در فروردین ماه سابقه نداشته است، عنوان کرد: امسال شهرداری شیراز طبق برنامه شورای اسلامی شهر، با سرفصل خدمات شهری پیش خواهد رفت.

اسدی خاطرنشان کرد: توسط شورای شهر شیراز یک برنامه راهبردی عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ طراحی و نزدیک به ۵۰ پروژه مهم و تاثیرگذار تعریف شد که در راستای اجرای این برنامه، راهبران هم مشخص شدند و پروژه‌ها به صورت مستمر پایش می‌شوند.

او ادامه داد: امسال تکلیف شهرداری شیراز، تحقق ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه است که نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان آن، مربوط به پروژه‌های عمرانی است.

شهردار شیراز به تعدادی از پروژه‌های بزرگ مدیریت شهری با رویکرد‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز به صورت همزمان سه خط مترو در حال اجراست.

اسدی با تصریح بر این مطلب که امسال، سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت زدایی در کلان‌شهر شیراز است، گفت: هیچ مسأله‌ای در اراده مستحکم خانواده بزرگ شهرداری تاثیری ندارد.

توزیع متوازن پروژه‌ها در سطح کلان‌شهر شیراز

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از تلاش جهادی شهرداری این کلان‌شهر، گفت: فعالیت‌های این دوره از مدیریت شهری قابل قیاس با ادوار گذشته نیست و پروژه‌ها به صورت متوازن در سطح شهر شیراز اجرایی شده است.

محمدتقی تذوری ادامه داد: البته نباید تلاش کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر که کمیسیونی فعال و پویاست را در این باره نادیده گرفت.

او خاطرنشان کرد: جای خرسندی است در فضایی که دلاورمردان ایران زمین در یک عملیات، وعده صادق می‌دهند و موجب امید و نشاط مردم می‌شوند، شهرداری هم با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها، موجبات رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم می‌کند.

همکاری دستگاه‌های خدمات رسان 

 رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم در این آیین با بیان اینکه احداث بزرگراه سرلشکر شهید استوار در شورای چهارم به تصویب رسید، اما اجرای آن به کندی و با تأخیر انجام شد، گفت: همت شورای ششم و مدیریت فعلی شهرداری موجب بهره‌برداری از بزرگراه در بهمن ماه سال گذشته شد.

رضا محمدیان عنوان کرد: اجرای این دو تقاطع در تکمیل رینگ اولیه شهر شیراز پیش‌بینی شده است. 

او با بیان اینکه در این منطقه دستگاه‌های خدمات رسان، عملیات‌های مختلفی انجام داده‌اند و اگرچه نواقصی همچنان وجود دارد، اما کار‌های بزرگی انجام شده، از تلاش جهادی مدیریت شهری تقدیر و از شهردار خواست که این دو پروژه پیش از زمان‌بندی اعلامی به اتمام برسند.

اعتبار ما خدمت گزاری به مردم است 

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۷ شیراز نیز در این آیین بیان کرد: کلنگ‌زنی این دو تقاطع غیرهمسطح جزو نخستین پروژه کلنگ‌زنی شهرداری شیراز در سال جاری است و این مهم گویای این مدعاست که توسعه شرق شیراز و مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت مدیریت شهری قرار دارد.

محمود صفایی با بیان اینکه این دو پروژه، با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد تومان طی ۱۸ ماه اجرایی خواهد شد، افزود: اجرای این دو پروژه به تنهایی ۵ برابر درآمد یکساله منطقه ۷ شهرداری شیراز است. 

او ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، پروژه‌های بسیار مهمی را رقم زدند که شامل شرقی‌ترین نقطه شیراز تا غربی‌ترین نقطه آن که زیرگذر گویم است، می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های عمرانی در سطح دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر و شهرداری طی دو سال اخیر در شیراز اجرایی شده، گفت: به پروژه‌های امسال بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده خواهد شد و اینها نشانگر رویکردی است که در شورای اسلامی شهر و شهرداری برنامه‌ریزی شده است.

صفایی تأکید کرد: اعتبار ما خدمت گزاری به مردم است و اقدامات عمرانی در این کلانشهر لوح افتخاری برای ما خواهد بود.

او اجرای پروژه‌های مدیریت شهری در شیراز را حاصل همراهی مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همدلی، شرایط بهتر برای زیست مطلوب در شیراز فراهم شود.

نقش بزرگراه سرلشکر شهید استوار در کاهش ترافیک و تکمیل رینگ ترافیکی شیراز 

 معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در خصوص مشخصات دو تقاطعی که قرار است توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری این کلان‌شهر اجرایی شود، گفت: بزرگراه سرلشکر شهید استوار به طول ۶ کیلومتر بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید. 

محمد امین با بیان اینکه این بزرگراه نقش بسزایی در کاهش ترافیک و تکمیل رینگ ترافیکی شیراز دارد، افزود: خودرو‌های ورودی از این بزرگراه عبور و از شیراز خارج می‌شوند و یا تغییر مسیر می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح نصر-سرلشکر شهید استوار در امتداد مسیر بزرگراه سرلشکر شهید استوار اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: این تقاطع با هدف ایجاد مسیر مستقیم طراحی شده است، به‌گونه‌ای که مسیر جنوب به سمت غرب و از غرب به سمت جنوب به صورت همسطح طراحی شده و مسیری که در امتداد بلوار نصر است یعنی از غرب به شرق، به صورت غیرهمسطح اجرایی خواهد شد.

معاون شهردار شیراز، طول عرشه پل این تقاطع را حدود ۵۰۰ مترمربع ذکر و اعلام کرد: برای اجرا و تملک املاک مورد مسیر این پروژه، اعتباری معادل ۵۳۰ میلیارد تومان نیاز است. همچنین مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه پیش‌بینی شده است.

امین در خصوص تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-خلیج فارس هم گفت: این تقاطع که در حال حاضر در جنوبی‌ترین نقطه بزرگراه سرلشکر شهید استوار طراحی شده، در حقیقت مهمترین تقاطع در این بزرگراه محسوب می‌شود و قرار است بزرگراه شهید استوار را به صورت مستقیم به بولوار خلیج فارس متصل کند.

او ادامه داد: در حال حاضر خودرو‌های ورودی شهر شیراز از سمت استان‌های جنوبی از جمله کرمان، بوشهر و هرمزگان و شهر‌های جنوبی از بولوار خلیج فارس وارد بزرگراه شهید استوار می‌شوند و ادامه مسیر می‌دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، طول عرشه پل را ۵۵۰ مترمربع و هزینه اجرای پروژه را ۴۹۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این تقاطع نیز توسط سازمان عمران به عنوان بازوی توانمند شهرداری شیراز در حوزه اجرایی، احداث خواهد شد.

امین با بیان اینکه اجرای این پروژه نیز در بازه زمانی ۱۸ ماهه تعریف شده است، گفت: برای احداث این تقاطع نیاز به همکاری‌های زیادی از جمله شهرداران، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شرکت توزیع برق و …داریم و معتقدیم با همکاری آنها پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری به نتیجه می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • آخرین جزئیات از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر