Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:49:16 GMT

غرویان: سردار سلیمانی فراجناحی بود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۳۳۱۷

غرویان: سردار سلیمانی فراجناحی بود

«حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر علاقه، احترام و سوگ مردم ایران به شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد:  فطرت و وجدان ملت ما بیدار است و وقتی می‌بینند شخصی مطابق وجدان و فطرت عمل می کند، رفتار مردمی دارد و نگاه و عملکردش با اقشار دوستانه و اخلاقی است و زندگی خود را در راه خدمت خالصانه به مردم، میهن و منطقه انجام داده، به او علاقه‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس حوزه علمیه قم افزود: سردار سلیمانی در جبهه ها و داخل و خارج از کشور برای سربلندی مردم، مخلصانه کار و تلاش می‌کرد. اخلاص سّرِ محبوبیت بالای سردار سلیمانی است که این درسی برای مسئولان است.

غرویان اضافه کرد: این قهرمان شهید، فراتر از جریان‌های سیاسی بود. در سخنرانی خود درپی وحدت بود نه تفرقه. انقلابی‌گری  را به معنای تفرقه، خط‌کشی، خودی و غیر خودی نمی‌دانست، بلکه آن را مبنای وحدت قلمداد می کرد.

وی با بیان اینکه برخی انقلابی‌گری را به تفرقه‌افکنی معنا و تفسیر می کنند، خاطرنشان کرد: اعمال، رفتار و اظهارات برخی مدعیان انقلابی‌گری به گونه‌ای است که همه را به جان هم بیندازند و میان مسئولان تفرقه ایجاد کنند. در حالی که سردار سلیمانی انقلابی بود، تمام زندگی خود را در جبهه‌ها سپری و در حال مبارزه به نفع منافع کشور بود، اما سعی می‌کرد بین مردم و دولت و مسئولان وحدت ایجاد کند.

غرویان با اشاره به سرمایه اجتماعی که در سوگ و فراغ شهادت سردار سلیمانی شکل گرفت، یادآور شد: رسانه‌ها به مردم بگویند چرا سردار سلیمانی، سردار ملی و جاودانه شد و چرا تا این حد محبوبیت داشت؛  بگویند که آن شهید مخلص اهل کار بود نه شعار.

مدرس حوزه علمیه قم  اظهار کرد: صدا و سیما وظیفه مهمی دارد که شخصیت واقعی سردار سلیمانی را برای مردم روشن کند. زوایای پنهان اخلاص، صفا و مردمی بودن این فرمانده بی‌ریا را با مردم در میان بگذارد. سردار سلیمانی در جایی می فرمایند؛ ما حزب‌ّاللهی‌ها نباید مردم را به بهانه‌هایی چون کم حجابی، اندیشه، مذهب، قوم و اصلاح طلب و اصولگرا بودن از خود دور کنیم. این رویکرد باعث شده سرمایه‌های ملی ما ظرف چهل سال گذشته درگیر منازعات و اختلافات داخلی شود.

وی افزود: سِرّ محبوبیت سردار سلیمانی در میان همه اقشار همین حس مردم دوستی و فراجناحی بودن او است. این وجوه اخلاقی و رویکرد وحدت آفرینی سردار سلیمانی باید در صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد، توجه به این ابعاد و وجوه زندگی او و انتشار و پوشش آن به نفع نظام هم خواهد بود.

غرویان با بیان اینکه مردم وحدت خود را به نمایش گذاشتند، یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۹۸ را پیش رو داریم، لازم است شورای نگهبان مواضع و نوع نگاه سردار سلیمانی به سلایق و گروه های مختلف را مبنای تصمیم و اقدام خود در تایید صلاحیت‌ها قرار دهد.

مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر شورای نگهبان مشی سردار سلیمانی را الگو قرار دهد، عملا منجر به ایجاد وحدت و انسجام ملی می شود. فضایی ایجاد کنند که نامزدهای مختلف که هر کدام یک قشر و گروهی از مردم را نمایندگی می کنند در انتخابات وارد شوند و انتخاب را به مردم بسپارند، مردمی که همه در سوگِ فقدان سردار سلیمانی هستند و احساسات آنها طی این روزها سرشار از محبت و وحدت است.

وی ادامه داد: اجازه بدهید مردم افراد با اخلاق، متانت، باسواد، متخصص و دلسوز که از خصائص سردار سلیمانی است را انتخاب کنند. سردار سلیمانی دارای سعه‌صدر و بینش وسیع بود و با همه اقشار رابطه خالصانه و اخلاقی داشت، مردم هم باید نمایندگانی با این خصوصیات را به مجلس شورای اسلامی بفرستند

غرویان گفت: فقدان شخصیت هایی چون سردار سلیمانی طبعا ایجاد خلا می کند، ولی افکار، نگاه، رویکرد و فرهنگ آنها می تواند ادامه پیدا کند و موجب پرورش افراد و چهره های جدید در جامعه شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی صدا و سیما شورای نگهبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صدا و سیما شورای نگهبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی صدا و سیما شورای نگهبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان الاقصای ایرانی بود / هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست

به گزارش صدای ایران، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق سیلی آبداری به روی سیاه امپریالیسم جهانی و صهیونیسم تبهکار بود، افزود: عملیات وعده صادق، طوفان الاقصای ایرانی بود، چنانچه کاری که رزمندگان فلسطینی انجام دادند یک وعده صادق فلسطینی بود و این دو سیلی مبهوت کننده در زمانی نزدیک انجام شد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در سطح فتح خرمشهر بود، افزود: این عملیات از جهت تاثیری که در حال مردم عزیزمان داشت در سطح عملیات فتح المبین بود.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی چند وجهی بود ،خاطرنشان کرد: یک ضلع آن تحقق سنت الهی بود که با نام رسول الله اتفاق افتاد و محصول ناله‌های رمضان و شب‌های قدر بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق حاصل هدایت‌های حکیمانه و آینده نگرانه رهبر انقلاب بود، افزود: این عملیات پیوند صنعت، تعهد و تخصص بود و همه دست به دست هم دادند و با تولید خودمان دشمن را تنبیه کردیم.

وی با اشاره به هماهنگی بی‌نظیر قوای سه گانه به خصوص دولت با نیروهای مسلح در انجام این عملیات تنبیهی، تصریح کرد: این عملیات پیوند دیپلماسی و میدان بود و وزیر خارجه مثل سرداری شجاع در این حوزه عمل کرد.

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق اراده پولادین برای یک کار تمیز از سوی رزمندگان نیروی هوافضای سپاه بود، تصریح کرد : در این عملیات انعکاس و پوشش خوب رسانه‌ای را نیز شاهد بودیم.

وی به هماهنگی و حمایت فعال جبهه مقاومت از جمله لبنان، یمن، عراق و سوریه در عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: این عملیات حاصل شیرینی داشت که محاسبات رژیم صهیونیستی را بر هم ریخت و از اقتدار ایران رونمایی کرد که با شادمانی قلب ملت عزیزمان همراه شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق در واقع عملیات ملت و جهاد مردم بود ،افزود: نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش از فرزندان ملت هستند و خط‌شکنی‌هایی که اتفاق افتاد محصول طوفان ۲۲ بهمن، ۳ خرداد، ۹ دی و حضور مملو از بصیرت ملت ایران در میدان بود.

وی تاکید کرد: بازدارندگی که ایجاد شد محصول ۴۵ سال ایستادگی ملت شریف پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پای فشردن بر آرمان‌های قدس بود. پس این جهاد، جهاد مردم بود.

خطیب نماز جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن توقع داشت بعد از این ماجرا در میان مردم ما اختلاف شکل گیرد، اظهار کرد: اما در ملت ایران شخصیتی جدید از بلوغ و رشد پیدا شد و اتحاد و یکپارچگی شکل گرفت که باعث ناراحتی دشمن شده است و اجازه ندادند دو قطبی معیشت_امنیت در کشور ایجاد شود.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد:وحدتی که در بین مردم عزیز ایجاد شده است دشمن را بسیار ناراحت کرده و از کابوس موشکی برای دشمنان ناراحت کننده‌تر است. پس مسئولان باید برای شکر عملی این موضوع حال مردم را خوش کنند، چون هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست و هیچ سخنی شیطانی تر از سخنان تفرقه انگیز نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: عملیاتی که انجام شد تنبیهی برای خطاهای قبلی شما بود و اگر دست از پا خطا کنید، سیلی خواهید خورد که قابل مقایسه با آنچه تا بحال دیده‌اید، نخواهد بود و باید بدانید وقتی در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنید، نباید سنگ پرتاب کنید.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است
  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان الاقصای ایرانی بود / هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • «وعده صادق» ریشه در فرهنگ مقاومت دارد