Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@11:54:31 GMT

۳۷۰۰ میلیارد برای اتصال هند به فنلاند!

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۳۳۳۴

۳۷۰۰ میلیارد برای اتصال هند به فنلاند!

تین نیوز

قطعه پایانی کریدور شمال- جنوب که در صورت تکمیل می‌تواند راه ترانزیت را از بندر دهلی در هندوستان تا بندر هلسینکی در فنلاند باز کند حلقه مفقوده‌ای است که به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آغاز شده و در حال مذاکره و حل مشکلات برای احداث و راه‌اندازی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازایسنا، خط ریلی رشت- انزلی- آستارا همواره از سوی مسوولان مختلف به عنوان حلقه مفقوده مطرح می‌شود که در صورت تکمیل می‌تواند میزان ترانزیت کشور را تا ۵ برابر یعنی ۵۰ میلیون تن افزایش دهد که البته  شاید به گفته شهرام آدم نژاد -معاون حمل و نقل  وزیر راه و شهرسازی- آن طور که باید به آن توجه نشده است و اگر توجهی به این پروژه ملی صورت می‌گرفت تا کنون باید به اتمام رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- نیز با حضور در این پروژه و اعلام اینکه خط ریلی رشت-بندر کاسپین به طول ۲۵ کیلومتر تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد اما حرفی از رشت-انزلی و رشت-آستارا به میان نیاورد چرا به نظر می‌رسد، این پروژه‌ها به عمر دولت دوازدهم قد نمی‌دهد و به زمان بیشتری نیاز دارد.

عباس خطیبی -معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: سال ها بود که خط ریلی قزوین- رشت- آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب مطرح می‌شد که کار پر هزینه و زمانبری است اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت اسفند ماه سال گذشته توانستیم راه آهن قزوین- رشت را با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان (به قیمت  روز) به انجام برسانیم و هم اکنون تردد در این خط ریلی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی درباره خط ریلی رشت- انزلی- آستارا نیز افزود: راه آهن رشت- انزلی- آستارا به صورت دو شاخه است یعنی از رشت تا حدود ۱۰ کیلومتر مسیر مشترک وجود دارد. سپس یک شاخه از خط ریلی به سمت بندر کاسپین و پس از آن انزلی می‌رود و شاخه دیگر آن که به طول ۱۶۰ کیلومتر بوده راه آهن رشت – آستارا را شامل می‌شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: پروژه ریلی رشت- آستارا با قیمت‌های کنونی، بدون در نظر گرفتن دیرکرد در تکمیل پروژه و نوسانات در بازار، حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در این زمینه  مذاکراتی برای استفاده از منابع خارجی  در حال انجام است اما در حال حاضر نمی‌توان میزان اعتبار دقیق مورد نیاز آن را محاسبه  و اعلام کرد.

خطیبی همچنین گفت: پروژه ریلی رشت- آستارا براساس تفاهمنامه‌ای که با قرارگاه خاتم الانبیا امضا کردیم آغاز شده و بخشی از کار اجرایی آن را از آستارا شروع کردیم. همچنین در منطقه صومعه سرا در حال مذاکره برای تملک اراضی آن منطقه هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کریدور شمال جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

دریافت 31 MB کد خبر 6086392

دیگر خبرها

  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون