Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی در جلسه مشترک با رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان ضمن تاکید بر تولید محصول سالم گفت: کشت دیم درمناطع مستعد باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی باقرزاده همایی تصریح کرد : باید محصول سالم تولید و در اختیار عامه مردم قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت های آموزشی و ترویجی در این زمینه باید افزایش یابد و کشاورزان را ترغیب به تولید محصولات سالم نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی بیان کرد: به دلیل محدودیتی که در منابع آبی داریم باید به سمت کشت های نوین و همچنین تغییر الگوی کشت حرکت کنیم.

باقرزاده همایی اضافه کرد: یکی دیگر از راه های افزایش بهره وری از آب، توسعه کشت دیم در مناطق مستعد است.

وی گفت: در زمینه توسعه کشت های نوین مرکز تحقیقات با ظرفیت هایی که در اختیار دارد؛ می تواند محرک خوبی باشد.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: کشت ها باید به گونه ای برنامه ریزی گردد که متناسب یا اقلیم منطقه هدف باشد و تمام مباحث مربوط به محیط زیست، بازار و سایر شرایط لازم برای تولید محصول رعایت شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهره وری جهاد کشاورزی کشاورزی و منابع طبیعی محیط زیست هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

حاتمی زاده با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی