Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:39:37 GMT

۷۸۳ زندانی از آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۶۴۶۰

۷۸۳ زندانی از آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای مازندران از آموزش زندانیان در سال جاری خبر داد و گفت: ۷۸۳ زندانی از آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

 حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آموزش ۷۸۳ نفر از زندانیان مازندران در بخش  فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال جاری خبر داد.

وی افزود: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به توسعه مهارت‌آموزی زندانیان اهمیت ویژه می‌دهد و یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف این سازمان، مددجویان این اماکن است زیرا بیکاری و یا نداشتن شغل مناسب یکی از مهم‌ترین دلایل ارتکاب جرم از سوی افراد و ورود آن‌ها به زندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشی تصریح کرد: نداشتن مهارت سودمند، کسب و کار و اشتغال یکی از علل مهم بزهکاری افراد و سوق آن‌ها به سمت انجام جرم عنوان است و کسب مهارت برای حذف ریشه‌های مبادرت جرم و توان‌مندسازی زندانیان بسیار حایز اهمیت است و فراگیری مهارت‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم آورد.

 این مسؤول خاطرنشان کرد: بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف است و در این راستا این اداره کل با همکاری سازمان امور زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، نسبت به آموزش زندانیان و معتادان درمان یافته و خود معرف اقدام می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی را نه تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و اظهار کرد: رفتار مددجویان نیز به طور مؤثری به وسیله برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای تغییر می‌یابد زیرا این آموزش‌ها با تأکید بر مسؤولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه می‌باشد.  

درویشی با تأکید بر حمایت اقشار جامعه از مددجویان، گفت: موضوع حمایت از مددجویان نیازمند فرهنگ‌سازی می‌باشد و ارتباط و برخورد با آنان باید در ابعاد مختلف به صورت صحیح صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مازندران زندان زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود