Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:04:40 GMT

کشتن سگ بدون صاحب با داروی بیهوشی واقعیت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۶۵۴۵

کشتن سگ بدون صاحب با داروی بیهوشی واقعیت ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس مسئول بهداشت شهری ستاد معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز گفت: کشتن سگ بدون صاحب در تبریز با اوور دوز کردن داروی بیهوشی واقعیت ندارد.

نیما بهرنگ با اشاره به اینکه اخیراً فیلمی در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده بود که نیروهای شهرداری اقدام به کشتن سگ‌ها کرده‌اند، اظهار کرد: سگ مورد مشاهده در این فیلم تحت تاثیر داروی بیهوشی قرار گرفته و به مدت ۱۰ دقیقه بیهوش بوده است که فیلم نیز فقط مدت کوتاهی از همین زمان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این فیلم بحث اوور دوز بودن داروی بیهوشی مطرح می‌شود که این قضیه به هیچ وجه صحت ندارد.

بهرنگ با اشاره به اینکه برای اولین بار در شهر تبریز جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح مناطق دهگانه با استفاده از سلاح بیهوشی انجام می‌گیرد، گفت: مدت زمان تاثیر داروی بیهوشی در حیوان با توجه به سن و مقاومت بدنی و  وزن حیوان از ۵ تا ۱۵ دقیقه متفاوت است و حداقل ۵ دقیقه نیز زمان لازم است تا حیوان بیهوش شود که معمولاً مدت زمان بیهوشی ۵ تا ۲۰ دقیقه بوده و بعد از این مدت علائم هوشیاری سگ مشاهده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، کارشناس مسئول بهداشت شهری ستاد معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز با تاکید مجدد بر کذب دانستن شایعه اوور دوز کردن حیوانات با استفاده از داروی بیهوشی اظهار کرد: جمع آوری سگ‌های بدون صاحب صرفا مطابق دستورالعمل ابلاغی از سازمان شهرداری‌های وزارت کشور با استفاده از داروی بیهوشی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون قنبرزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۴۰ درصد رانندگان مقصر در تصادفات فوتی فروردین سال ۱۴۰۳ را جوانان ۲۰ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند و ۶۰ درصد این تصادفات در ساعات بین ۱۸ تا ۲۴ شب رخ داده است.

قنبرزاده افزود: ۸۹ درصد تصادفات فوتی شهرستان تبریز به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و ۱۱ درصد نیز به دلیل عدم توجه راننده به جلو اتفاق افتاده است.

وی سرعت بیش از حد و غیرمجاز رانندگان جوان فاقد گواهینامه را از اصلی‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوتی اعلام و اظهار کرد: تعداد متوفیان تصادفات داخل شهری، شهرهای استان با ۱۷ درصد افزایش از ۲۱۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۴ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوت در داخل شهرهای استان نگران کننده است، گفت: سرعت بالا و غیرمجاز، عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت و جرح در استان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۴ نفر در استان در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۱۶ نفر بود ۳۸ نفر معادل ۱۷.۶ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در سال گذشته در تبریز با ۱۳۲ رخ داد و شهرهای مراغه با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

قنبرزاده با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت استان در سال گذشته در تبریز روی داده است، گفت: علت بیشتر این تصادفات سرعت بالا و برخورد با جسم ثابت بود در حالی که در گذشته، عامل عدم توجه به جلو، علت بیشتر تصادفات بود.

وی افزود: کلانشهر تبریز بیشترین میزان تصادفات منجر به فوت و جرح را در استان به خود اختصاص داده و تعداد متوفیان این شهر از ۱۱۷ نفر در سال ۱۴۰۱ با ۱۳ درصد افزایش به ۱۳۲ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

قنبرزاده ابراز داشت: شهرستان مراغه بعد از تبریز با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در سال ۱۴۰۲ که به ترتیب ۹ و ۵ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش فوتی داشته‌اند در رتبه‌های بعدی بیشترین تعداد متوفیان تصادفات داخل شهری بعد از تبریز قرار دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در فروردین سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۲ فقره تصادف منجربه ۱۴ فوتی و ۶۹۷ مجروح شد، تصریح کرد: این رقم با ۲۵ درصد افزایش در فروردین سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۵ فقره تصادف منجر به فوت در حوزه درون شهری استان رسید که منجر به فوت ۱۹ نفر و جراحت یک هزار و ۱۶ نفر شد.

وی با بیان اینکه در بیشتر تصادفات منجر به فوت در فروردین ۱۴۰۳، راننده فاقد گواهینامه بوده است، افزود: انتظارمان از والدین این است که از دادن خودرو به فرزندانشان که گواهینامه ندارند خودداری کنند.

قنبرزاده به آمار مقایسه‌ای برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در فروردین ماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۷۱۱ مورد اعمال قانون برای تجاوز از سرعت صورت گرفته که در مقایسه با فروردین سال ۱۴۰۲، ۲۲۳ درصد بیشتر شده است.

قنبرزاده گفت: در بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می‌شود، تست الکل در محل از راننده گرفته می‌شود و در صورتیکه راننده هوشیار نباشد تاکیده شده است تا در بیمارستان‌ها این تست انجام شود.

وی افزود: در این مدت اعمال قانون برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۵۷۵ درصد، نقص فنی ۴۳۳ درصد، حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها ۲۲۷ درصد و عدم استفاده از عینک و سمعک در حین رانندگی ۴۳۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6087563

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اورتون ۲-۰ لیورپول: کلوپ بدون قهرمانی می‌رود!
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟
  • گل محمدی و تراکتورسازی در دقیقه ۹۰ | گران‌ترین سرمربی لیگ جذب شد؟
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد