Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:03:33 GMT

رشد ۱۸ درصدی صادرات کشمش در ملایر

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۷۶۷۱

رشد ۱۸ درصدی صادرات کشمش در ملایر

ناصر ترکاشوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۸ نوع کالا به وزن خالص بیش از ۲۶ هزار تن به ۲۸ کشور جهان صادر شد که از این میزان بیش از ۱۴ هزار تن آن مربوط به انواع کشمش بود.

وی ارزش دلاری کشمش صادراتی از گمرک ملایر را حدود ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار عنوان و بیان کرد: صادرات کشمش از نظر دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست گمرک ملایر به رشد ۱۸۲ درصدی صادرات کشمش از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی انواع کشمش صادراتی در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان است.

ترکاشوند ادامه داد: امسال تراز صادراتی انواع کشمش ملایر از نظر وزنی، دلاری و ریالی مثبت بود که تا پایان سال این روند افزایش دارد.

وی با بیان اینکه انواع کشمش همچنان در صدر کالاهای صادراتی این شهرستان است و رقم بالایی از صادرات استان را نیز به خود اختصاص داده گفت: کشمش ملایر امسال به ۲۸ کشور جهان صادر شد.

بیش از ۲۶ هزار تُن انواع کالا به ارزش دلاری حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و ارزش ریالی بیش از ۳۰۳ میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال از گمرک ملایر به ۲۸ کشور جهان صادر شد.

سالانه بیش از ۴۰ هزار تُن کشمش ملایر به حدود ۳۰ کشور جهان صادر می‌شود که صادرات کشمش ملایر در سطح کشور و جهان جایگاه بالایی دارد و ۲۸ درصد صادرات کشمش کشور را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۳۰۰ هزار تُن انواع کالا سالانه از گمرک ملایر به سایر نقاط جهان صادر می‌شود.

برچسب‌ها صادرات همدان گمرک جمهوری اسلامی ایران ملایر صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات همدان گمرک جمهوری اسلامی ایران ملایر صادرات غیر نفتی صادرات همدان گمرک جمهوری اسلامی ایران ملایر صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به صادرات ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان، گفت: پارسال میزان صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان غربی پارسال به شمار می‌روند.

سرتیپی ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از آذربایجان‌غربی نیز شامل مواد پتروشیمی، موادمعدنی، محصولات‌صنعتی، محصولات‌کشاورزی، صنایع‌تبدیلی، فرش و صنایع‌دستی بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال براساس کارت‌های‌بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالا‌های موردنیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره‌جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالا‌ها بود.

سرتیپی با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت‌های‌بازرگانی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد افزایش داشتیم، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۵ فقره کارت‌بازرگانی، ۸۶۱ فقره کارت پیله‌وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره‌کارت مرزنشینی صادر شد.

آذربایجان‌غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می‌رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان