Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت تقریبا در محدوده نرمال بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌ در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شود.

به گزارش ایمنا، احد وظیفه با بیان اینکه بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته بارش‌ها در برخی استان‌های غربی و شمال‌غربی کمتر از حد نرمال بود، اظهارکرد: بارش‌ها در استان آذربایجان شرقی از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸ درصد زیر حد نرمال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان آذربایجان غربی نیز بارش‌ها حدود ۲۳ درصد کمتر از میانگین بلندمدت بود.

وی ادامه داد: در استان اردبیل نیز بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد کاهش یافته است و در استان‌های چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی نیز شاهد کاهش بارش‌ها بودیم.

به گفته رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، هرمزگان و فارس بارش‌ها بیش از حد نرمال در بلندمدت بود و در مجموع می‌توان گفت که بارش‌ها به‌طور میانگین در کل کشور در محدوده نرمال است.

وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس خروجی مدل‌های عددی طی دی و بهمن ماه بارندگی‌ها در مناطق غربی و شمال‌ غربی کشور کمتر از حد نرمال خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس همین مدل‌ها در اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌ها در غرب و جنوب غرب کشور تقویت خواهد شد.

وی در پایان درباره وضعیت دمایی کشور طی سال آبی جاری به ایسنا توضیح داد: به‌طور کلی دمای کشور نسبت به میانگین بلند مدت حدود یک درجه بیشتر از حد نرمال بوده است.

کد خبر 404521

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارش باران پیش بینی هوا هواشناسی فصل بهار سال آبی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید منتظری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اعلام انتشار نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران اظهار کرد: بر اساس نتایج طرح مذکور در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در این استان نرخ تورم ماهانه ۲.۳ درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه ۲۹.۵ درصد و نرخ تورم سالانه ۴۲.۷ درصد و شاخص‌های متناظر کشوری به ترتیب ۲.۶ درصد، ۳۰.۹ و ۳۸.۸ درصد بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری نرخ تورم ماهانه و نرخ تورم نقطه به نقطه از میانگین کشوری کمتر است و این موضوع موجب شده تا فاصله نرخ تورم استان با کشور کاهشی باشد، تفاوت نرخ تورم سالانه استان با کشور از ۵ درصد در اسفند ماه ۱۴۰۲ به ۳.۹ درصد در فروردین ۱۴۰۳ تنزل یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از روند کاهشی تورم در کشور و استان، شیب نزول نرخ تورم استان را از کشور تندتر دانست و ادامه داد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین سال ۱۴۰۳ کشور در مقایسه با نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲ به میزان ۱.۹ درصد و در استان به میزان ۳ درصد کاهش یافته است.

منتظری عنوان کرد: فاصله نرخ تورم چهارمحال و بختیاری از شاخص متناظر کشوری از بهمن ماه ۱۴۰۲ رو به کاهش گذاشته و امید است با ادامه اقدامات مؤثر در راستای کنترل تورم در استان این فاصله به صفر همگرا شود.

وی خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس شاخص‌های نرخ تورم ماهانه، نرخ تورم نقطه به نقطه و نرخ تورم سالانه نشان دهنده این است که استان در فروردین ۱۴۰۳ در نرخ تورم ماهانه رتبه ۲۷، در نرخ تورم نقطه به نقطه رتبه ۲۳ و در نرخ تورم سالانه رتبه ۴ را دار است.

کد خبر 6087321

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها