Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@11:51:43 GMT

کتاب «جمهوری اسلامی ایران و حقوق شهروندی» نقد شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۹۱۶۴

کتاب «جمهوری اسلامی ایران و حقوق شهروندی» نقد شد

گروه فرهنگی ــ نشست نقد و بررسی کتاب «جمهوری اسلامی ایران و شهروندی؛ مبانی و اصول» در محل سالن شهید سیدسعید میربهرسی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

به گزارش ایکنا از لرسنان، در راستای سلسله نشست‌های گفتمان علمی انقلاب اسلامی امروز دوشنبه، شانزدهم دی نشست نقد و بررسی کتاب «جمهوری اسلامی ایران و شهروندی؛ مبانی و اصول» در محل سالن شهید سیدسعید میربهرسی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علمی، رضا عیسی‌نیا، مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی به بیان توضیحات خود درباره کتاب «جمهوری اسلامی ایران و شهروندی»، پرداخت و گفت: مؤلفه‌های شهروندی عبارت‌از تابعیت، حقوق، مسئولیت‌ها و مشارکت است.

اکبر نقدی سپهوند، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد، به عنوان ناقد اول و مهدی ذوالفقاری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان (گروه علوم سیاسی) به‌عنوان ناقد دوم، به بیان نقدهای علمی خود از کتاب، پرداختند.

همچنین، اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست، نقطه نظرات و دیدگاههای خود را درباره کتاب، بیان کردند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام مهدی مرادیان، دبیر جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید و افتخارآفرین اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: یک جریان علمی در سطح کشور با عنوان گفتمان علمی انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرده است با فعالیت تعداد 14 مؤسسه علمی و پژوهشی و در رأس آن، حوزه علمیه و دانشگاه‌ها، قرار دارند. 

وی افزود: این، دومین جلسه در این زمینه است و اولین جلسه، در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛ محور جلسات هم نقد کتاب است؛ در این‌گونه جلسات، مؤلف کتاب به نقدهای ناقدان، پاسخ می‌دهد؛ همچنین، حاضران در جلسات نیز دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی نقد کتاب دانشگاه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی و آقای شهباز شریف، امروز دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پاکستان، دیدار دو جانبه‌ داشتند.

برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و حضور در مراسم امضای اسناد و تشریح دستاورد‌ها و نتایج رایزنی‌ سران و مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از دیگر برنامه‌های امروز این سفر بود.

سپس، رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان، از لوح یادبود نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد به نام ایران که از مقابل مجلس این کشور آغاز می‌شود، رونمایی کردند.

دیگر خبرها

  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • برگزاری نشست علمی وعده صادق؛ مواجهه تمدنی ایران و رژیم صهیونیستی