Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: سمنان، نخستین استانی است که طی دو هفته آینده سند آمایش سرزمین آن در شورای عالی آمایش سرزمین کشور مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، نادر مالکی ظهر امروز در جلسه شورای دانشگاه دامغان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: دانشگاه دامغان می تواند سرمایه های عظیم اجتماعی را در شهرستان ارتقا بخشیده و این ارتقا باعث ماندگاری سرمایه های مالی و درآمدی در شهرستان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه باید برای شناسایی آسیب های اجتماعی در شهرستان دامغان با انجام طرح های پژوهشی اقدام کند، خاطر نشان کرد:ارتباط دانشگاه با شورای برنامه ریزی شهرستان می تواند همراه با ارائه طرح های تخصصی و مشاوره های مطلوب در توسعه منطقه تاثیر گذار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان بیان کرد: بر اساس آخرین سرشماری ها، ۲۳ درصد جمعیت شهرستان را روستایی و مابقی را جمعیت شهری تشکیل می دهد‌ و این شهرستان رتبه سوم سرانه درآمد ناخالص را در استان به خود اختصاص داده و وضع بسیار مطلوبی دارد.

مالکی گفت: سمنان، نخستین استانی است که طی دو هفته آینده سند آمایش سرزمین آن در شورای عالی آمایش سرزمینی کشور مطرح خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان تاکید کرد: نیاز است تا دانشگاهیان در خصوص تدوین و طراحی تمام اسناد در استان نسبت به ارائه مشاوره های تخصصی اقدام کنند و

توجه به گردشگری و راهکارهای نگهداری سرمایه های مالی در این شهرستان در قالب تدوین طرح های پژوهشی باید در دستور کار دانشگاه قرار بگیرد.

 

تحصیل بیش از ۴ هزار دانشجو در دانشگاه دامغان

بصیری، رئیس دانشگاه دامغان هم گفت:در حال حاضر، دانشگاه دامغان ۱۶۵ عضو هیأت علمی، هشت دانشکده و بالغ بر چهار هزار و 400 دانشجو در ‌مقاطع مختلف تحصیلی دارد و طی سه سال گذشته بر اساس برنامه ها و سیاست های ابلاغی دولت به سمت ارائه طرح ها و برنامه های کاربردی با هدف حل مشکلات روز جامعه گام برداشتیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه دامغان در سال ۱۳۶۴ با همت مردم این خطه تشکیل و راه اندازی شد، افزود: دانشگاه دامغان در سال ۱۳۷۱ به عنوان اولین ورودی در قالب دانشکده زمین شناسی به جذب دانشجو اقدام کرد که جزو نخستین رشته های تحصیلی در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه دامغان گفت: در حال حاضر، در حوزه علوم‌ پایه و در ‌تمام رشته ها در مقطع دکتری، دانشجویان در حال تحصیل بوده و در این‌ مقطع فارغ التحصیل نیز داشتیم.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ این دانشگاه به دانشگاه ‌جامع ارتقا پیدا کرد و رشته های مهندسی، هنر و علوم انسانی نیز به این دانشگاه افزوده شد.

بصیری تصریح کرد: سعی ما بر این بود تا رشته های نو، جدید و رشته هایی که در دیگر دانشگاه ها وجود ندارد، در این دانشگاه دایر کنیم که رشته تلویزیون و ادبیات نمایشی در شرق کشور تنها دانشگاه دامغان تدریس می شود.

رئیس دانشگاه دامغان گفت: در تدوین سند آمایش سرزمین نیز به صورت جدی ورود کرده و مشاوره های تخصصی خوبی در این زمینه به مسؤولان امر از سوی دانشگاه داده شد.

انتهای پیام/2249/م/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمایش سرزمین سمنان دانشگاه مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر محمد رضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس رأی اعضای کمیته، دکتر ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل، دکتر رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، دکتر محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، دکتر رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، دکتر آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، دکتر حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، دکتر منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان، دکتر یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد، دکتر حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و دکتر محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

کد خبر 6080756

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور فردا در دامغان خواهد بود
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند