Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:59:28 GMT

شب شعر سردار دل‌ها در کیش برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۹۶۰۷

شب شعر سردار دل‌ها در کیش برگزار شد

شب شعر سردار دل‌ها با حضور شاعران، نویسندگان و بعضی از استادان دانشگاه‌های کیش برگزار شد. ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، چهل‌ و سومین نشست پاتوق شعر و داستان کیش به شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی تقدیم شد و شاعران جزیره اشعار حماسی و عارفانه خود را تقدیم این شهید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست استادان دانشگاه‌های کیش از سجایای اخلاقی و رشادت‌های سردار سپهبد سلیمانی گفتند و شاعران شعرهای خود را که در مدح سردار و رشادت‌های وی بود خواندند.

دومین یادبود سردار سپهبد شهید سلیمانی در جزیره قشم + فیلممراسم یادبود سپهبد شهید قاسم سلیمانی در جزیره قشم به روایت تصویریادبود سپهبد شهید سلیمانی در قشم برگزار شد

مصطفی حق‌جو استاد دانشگاه پیام‌نور کیش، با اشاره به وصیت سردار سلیمانی در نوشتن عنوان "سرباز" بر سنگ مزارشان، "تواضع" را از زیباترین محسنات اخلاقی سپهبد حاج قاسم سلیمانی خواند و شعری از دفتر اشعار آئینی خود را تقدیم وی کرد.

محمدعلی یوسفی استاد دانشگاه جامع و علمی کاربردی کیش، با تاکید بر حکومت سردار بر قلب‌های مردم غزلی حماسی و انتقام‌جویانه در مدح وی خواند.

مسعود رهبری کارشناس فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن تشریح "مرگ‌ آگاهی" در اشرف مخلوقات گفت امام حسین(ع) هم رو به یزیدیان می‌گفت: "ای شمشیرها مرا دریابید" و نه تنها هراسی از مرگ نداشت که به استقبال آن می‌رفت و برای رسیدن به این کمال آغوش باز می‌کرد.

مهدی آفریده‌ثانی استاد ادبیات دانشگاه‌های کیش نیز ضمن تسلیت فقدان سردار سپهبد سلیمانی و تایید شجاعت او به بیان نکاتی در این مورد پرداخت.

کوروش کشمیری، مسعود مرادی و البرز‌ سپهرمنش از دیگر شاعرانی بودند که در مدح سردار سپهبد سلیمانی شعر خواندند.

مریم اکبرپور مجری این نشست نیز بعد از تقدیم اشعار خود به شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت، گر چه افسانه‌ عاشقی‌ او در شعر و قلم نمی‌گنجد اما چهل‌و سومین نشست "پاتوق شعر و داستان کیش" به نام سردار دل‌ها مزین گشت و بزرگداشت شاعرانه‌شان با حضور فرهیختگانی از جنس ناب احساس و شعور برگزار شد.

وی افزود: سردار، در لبخند شما رازی‌ است که شامل دیوان‌ها غزل ِقطعه‌ قطعه می‌شود و در نگاهت هزار حماسه‌ نانوشته، فریاد می‌زند. داغت بر دل میلیون‌ها "انسان" در سرتاسر جهان نشست و نامت بر قلب‌هایشان حک شد و راهت استوار.

اکبرپور ادامه داد، شاید، "دوستت دارم" سلیس‌ترین شعری باشد که می‌توان تقدیمت کرد. یقین دارم که خون پاک و سرخ‌تر از خورشید عالم‌تابت، تاریخ‌ساز خواهد شد.

زمان و مورخان از تو کتاب‌ها خواهند نوشت. هر اشکی که در خفا به شوق وصال و از خوف و درد مردم ریختی، نهال یک قاسم_سلیمانی را بر زمین شکوفا کرده است.

مجری شب‌شعر سرداردل‌ها، در پایان سلامی به مادر بزرگوار و همسر شیرزن سپهبد حاج قاسم سلیمانی تقدیم کرد:

سلام بر تو ای بی ادعا ترین شاهد در مکتب زهرا
سلام خدا گوارای جان و جگر سوخته‌ات
درود سردار شهیدت، نثار بغض لانه کرده در سکوت گلویت

خوشا به حالت که در کنار ام‌البنین آسوده‌خاطری، که فرزندت جز بالی بر تن ندارد.
یقین دار که زینب‌وار، خطبه‌ی استقامتت را ستون به ستون بر گوش یزیدیان زمان خواهیم کوبید.

و درود بر تو که در سایه مهر همسر، بی‌مهری زمانه را تاب آوردی، چون او بخند که نگاه و گنجشک‌های امیدمان، در آشیان لبخند استوارتان پناه گرفته‌اند.

نی‌نوازی و سوز سه‌تار، و پخش کلیپی از سردار قاسم سلیمانی از دیگر بخش‌های این نشست بود.

سلسله نشست‌های پاتوق شعر و داستان کیش، یکشنبه هر هفته در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7558/ح

R7558/P/S6,1433/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیرو‌های هوایی ارتش در این مراسم شهید محمد ولی قرنی را شهید حفظ یکپارچگی کشور دانست و گفت:ر وحیه حق طلبی و مبارزه با دشمن از ویژگی‌های این شهید ارزشمند کشور است.

حجت الاسلام احمد جلیلی صفت افزود:بصیرت هوشیاری و ولایتمداری از دیگر خصوصیات شهید قرنی بود که امروز هم درر سایر نیرو‌های نظامی دیده می‌شود.

غباروبی و عطر افشانی مزار ۲۰۰ شهید ارتش در گلزار شیخان از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت شهادت شهید قرنی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم