Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:37:13 GMT

وجود بیش از 136 هزار کم سواد در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۹۷۸۷

وجود بیش از 136 هزار کم سواد در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس نهضت سوادآموزی خراسان شمالی از وجود 136 هزار و 563 کم سواد در این استان خبر داد.

مودی در گفت و گو با ایسنا، گفت: بیشتر این افراد دوره ابتدایی را تکمیل کرده و ادامه تحصیل را از دوره متوسطه رها کرده اند.

وی افزود: مخاطبان نهضت سوادآموزی افراد بیسواد و افرادی که دوره های سوادآموزی را گذرانده و در کلاس های تحکیم شرکت می کنند، هستند

مودی ادامه داد: دوره های تحکیم به منظور افزایش مهارت خواندن و نوشتن و جلوگیری از رجعت به بیسوادی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: طبق سرشماری انجام شده در سال 95، میانگین تحصیل در این استان هفت سال و سه ماه است که کمی از میانگین کشور عقب تر هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان نهضت سوادآموزی در حال پیگیری تبدیل شدن به سازمان آموزش بزرگسالان است، توضیح داد: با تحقق این امر می توان افرادی که از دوره ابتدایی تحصیل را رها کرده اند نیز تحت پوشش برای ادامه تحصیل قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کم سوادی بي سوادي خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی

  حسین درگاهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: رشته آزمایشگاه از جمله رشته‌های اثر گذار در نظام سلامت است که نقش به سزایی در تشخیص بیماری‌ها دارد. وی گفت: رشته علوم آزمایشگاهی بسیار در علوم پایه اهمیت دارد و پیش بینی‌های درمانی در این رشته تعیین می‌شود و در حوزه بهداشت و غربالگری در کنار سایر رشته‌ها هستند. درگاهی گفت: در قبل انقلاب این رشته محدود بود به مقطع ۶ ماهه وپس از انقلاب به علت نیاز‌های وافر به این رشته در کل کشور، به صورت فوق دیپلم در آمد و تا سال ۷۴ به صورت دکترا پذیرش داشت. وی گفت: پس از سال ۷۴ این رشته دوباره به مقطع فوق دیپلم به کارشناسی مشخص شد و اکنون کارشناسی پیوسته دارد. درگاهی با بیان اینکه با توجه به پیگیری و مطالبه فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی وزارت بهداشت در حال بررسی تحصیلات تکمیلی این رشته و ورود به مقطع دکتری علوم آزمایشگاهی است ادامه داد: رشته‌های تک تخصصی مدیریت بخش‌های مختلف آزمایشگاه را بر عهده دارند و اخیرا با کمک مقام عالی وزارت بهداشت، فلوشیپ آزمایشگاهی تاسیس شده و از فارغ التحصیلان تک رشته‌ای جذب دارد این رشته آینده بسیار روشنی دارد. وی گفت: به نظر می‌رسد رویکرد‌های توسعه کمی و کیفی این رشته از مقطع کارشناسی و به دکتری علوم آزمایشگاهی در خال بررسی در کمیته‌های تخصصی است و در صورت بررسی و تایید اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند