Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری اظهار داشت: این اعتبارات برای ۲۳۳ طرح صنایع‌دستی هزینه شده و از این طریق ۲۳۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم فعالان صنایع‌دستی گلستان با دریافت این تسهیلات روند تولید و بازاریابی خود را توسعه داده و موجب تقویت اشتغال، حفظ صنایع دستی و کمک به رونق اقتصادی پایدار استان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گلستان در صنایع‌دستی ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید با شناسایی و بهره‌مندی صحیح از این ظرفیت‌ها برای عرضه محصولات و تولیدات هنرمندان گام‌ برداشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین از صدور ۱۰ موافقت اصولی پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در آذرماه خبر داد و گفت: بهره برداری از این طرح ها ۱۰۸ فرصت شغلی ایجاد می کند و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای این طرح ها بیش از ۴۷۵ میلیارد ریال است.

به گفته تجری این پروژه‌ها شامل هتل، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در گرگان، کردکوی، آزادشهر، مراوه‌تپه و علی‌آبادکتول است.


 

برچسب‌ها صنایع دستی تسهیلات اشتغال گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی تسهیلات اشتغال گلستان صنایع دستی تسهیلات اشتغال گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان؛ معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: از مجموع تولیدات به فروش رفته صنایع دستی، ۳۰میلیارد ریال در کارگاه‌ها و ۷۰ میلیارد ریال مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی بوده است.
محمد بینوا با اشاره به اینکه هم اکنون در سه بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قالب ۵۰غرفه عرضه و فروش در مرکز شهرستان فعال است گفت: به ترتیب نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی ، زیور آلات سنتی، بافت‌های داری مانند زیلو و گلیم ، سفال و سرامیک ، قلمزنی ، منبت و پیکر تراشی و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع دستی شهرستان را به خود اختصاص داده است
وی افزود: اخذ نشان ملی و مرغوبیت کالا توسط هنرمندان صنایع دستی نشانه ریشه دار بودن این هنر در شهرستان کاشان و مایه مباهات و غرور ملی است.
معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: در حال حاضر بیش از هزار هنرمند در ۷۰ رشته مختلف صنایع دستی در شهرستان کاشان فعالیت دارند و این ظرفیت مناسبی برای رونق صنایع دستی در کاشان است.

دیگر خبرها

  • کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد
  • بازدید ۵ هزار گردشگر از جزیره آشوراده
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402
  • فروش بیش از ۵۲ میلیارد ریال صنایع‌ دستی در مازندران
  • برپایی ۳۰ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی برای حمایت از هنرمندان بومی در گلستان
  • برپایی ۳۰ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در استان گلستان