Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمودرضا افلاکی مدیرزراعت اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان جایگاه سوم در تولید سیب زمینی را در کشور دارد، اظهار داشت: استان اصفهان ۵۰۰ هزار تن سیب زمینی را در دو دوره کشت در سال تولید می‌کند.

او افزود: مرکز بیوتکنولوژی منطقه مرکزی ایران در استان اصفهان واقع شده است و در تولید گیاهچه‌های سیب زمینی فعالیت می‌کند و هرساله گیاهچه‌های اصلی از ارقام مطلوب را تهیه کرده و در اختیار شش شرکت در شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه و دهاقان قرار می‌دهد تا سالانه بالغ بر ۵ میلیون عدد ریزغده سیب زمینی با عنوان بذر «مینی تیوبر» را در کلاس‌های بذری بالا تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرزراعت اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هسته‌های اولیه بذر سیب زمینی توسط تولیدکنندگان دارای مجوز ثبت و کنترل گواهی بذر و نهال خریداری می‌شود تصریح کرد: بذر‌های خریداری شده در یک فرایند زمانی بذر‌های پایدار به بذر خوراکی تبدیل می‌شود و به بازار عرضه خواهد شد.

او افزود: ۴۰ درصد از هسته‌های بذری تولید شده اولیه در اختیار تولیدکنندگان استان اصفهان قرار می‌گیرد و مابقی به صورت قرارداد توسط شرکت‌های تولید کننده بذر «مینی تیوبر» به سایر استان‌های شمال غرب کشور و فارس و کرمان صادر می‌شود.

افلاکی با اعلام اینکه با همت متخصصان بیوتکنولوژی و تولیدکنندگان ۹۰ درصد از تولید بذر «مینی تیوبر» در کشور متعلق به استان اصفهان است، گفت: استان اصفهان در تولید بذر «مینی تیوبر» جایگاه نخست را در کشور دارد.

او با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌های استان اصفهان و آزمایشگاه‌های کشاورزی در تولید و خدمات رسانی فنی به محصول سیب زمینی اظهار داشت: در بخش مکانیزاسیون محصول سیب زمینی هم از دو شرکت برتر کشور ادوات داشت و برداشت کننده سیب زمینی را بهره می‌گیریم.

مدیرزراعت اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به محدودیت منابع آبی در تولید محصول کشاورزی در استان اصفهان ابراز داشت: با به کارگیری کشت نوین و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و آبیاری میکرو و بهره گیری از منابع بذری سالم و تولید بذر «مینی تیوبر» ارتقا عملکرد در سطح انجام می‌شود.

او افزود: از ۱۰۰ نفر عضو کانون سیب زمینی در کشور ده نفر در استان اصفهان هستند و رئیس کانون سیب زمینی کشور از کشاورزان اصفهانی است که از مزایای تولید سیب زمینی در استان اصفهان محسوب می‌شود.

افلاکی با تاکید بر اینکه محصول سیب زمینی به عنوان کالای مهم در سبد غذایی خانوار‌ها به شمار می‌آید، اضافه کرد: از ۵ میلیون تن تولید سالانه سیب زمینی در کشور ده درصد تولید آن در اواخر بهمن ماه در سطحی معادل ۳ هزار هکتار در مناطق مرکزی استان اصفهان و مابقی در کشت بهاره در مناطق سردسیر و جنوب استان اصفهان انجام می‌شود.

  منبع:مهر
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید سیب زمینی استان اصفهان محصول کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت بامزه یک هموطن در ساخت یک مینی نیسان (فیلم)



منبع:برترین ها

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خلاقیت دیدنی یک زوج غارنشین در کباب کردن دو مرغ روی زغال (فیلم) خلاقیت خنده دار در چمن زنی بدون دخالت دست (فیلم) خلاقیت جالب در عبور دادن گله از خیابان (فیلم)

دیگر خبرها

  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • تصادف مینی بوس با کامیون در بابل ۲ مصدوم داشت
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • خلاقیت بامزه یک هموطن در ساخت یک مینی نیسان (فیلم)
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد