Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جبار قهاری در جلسه شورای هماهنگی بهبود ترافیک و کارگروه تأمین سوخت و مواد نفتی شهرستان تاکستان که روز دوشنبه در اداره راهداری این شهر برگزار شد از اجرای طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار در استان قزوین خبر داد.

قهاری افزود: بر اساس قوانین و مقررات موجود هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل برون شهری در بخش کالا نیازمند استفاده از اسناد حمل (بارنامه) است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور ساماندهی و ایجاد نظم مناسب در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، دستورالعمل مربوط به ساماندهی ناوگان وانت باران فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل در شرایط دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت می‌گیرد و تمامی رانندگان و مالکین وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری بایستی اسناد حمل وانت بار شامل کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار و بارنامه را همراه داشته باشند.

قهاری افزود: از اول بهمن ماه دریافت سهمیه سوخت وانت‌بارهای بین شهری بر اساس پیمایش خواهد بود و رانندگانی که تاکنون کارت هوشمند دریافت نکرده اند می‌توانند به مراکز مجاز ثبت نام و صدور کارت هوشمند مراجعه کرده و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهیا شده است و رانندگان مشمول پس از ثبت نام و دریافت رسید کارت می‌توانند برای دریافت بارنامه به شرکت‌های حمل و نقل کالا در سراسر استان مراجعه کنند.

قهاری اظهار داشت: صدور بارنامه توسط راننده و از طریق اپلیکیشن و وب سایت نیز در دستور کار سازمان قرار دارد که با اخذ مجوزهای لازم و پس از اطلاع رسانی عمومی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: شرایط و مدارک مورد نیاز برای رانندگان داشتن حداقل سن ۲۳ سال، گواهینامه رانندگی مجاز، مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سواد آموزی، برگ سلامت جسمی و روحی، گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سو پیشینه، ارائه اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دائم) و ۲ قطعه عکس ۴*۳ است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: همچنین مدارک مورد نیاز برای ناوگان، ارائه کارت وسیله نقلیه، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ناوگان تا ۲۰ سال است و رانندگان می‌بایست در هنگام ثبت نام کارت هوشمند نسبت به اعلام شماره شبا حساب بانکی مالک حقیقی وسیله نقلیه هم اقدام کنند.

قهاری یادآور شد: هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر کدام مبلغ ۲۰ هزار تومان تعیین شده و به رانندگان و مالکان وانت بارهای بین شهری توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا در ماه‌های آتی از بابت فعالیت حمل و نقل و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: متقاضیان برای اطلاع از نشانی مراکز ثبت نام و مدارک مورد نیاز می‌توانند به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و نمایندگی شهرستان‌ها و همچنین سایت سازمان به نشانی www.rmto.ir مراجعه کنند.

کد خبر 4818595

منبع: مهر

کلیدواژه: وانت بار قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر ایلام خطبه های نماز جمعه قزوین شهادت مشهد بارش برف شیراز گرگان شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی|  سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افرود: در کشور بالغ بر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشته است که تمامی این اتوبوس ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

وی افرود: پلیس راهور  به دلیل تغییر در ارکان خودرو  ازتعویض پلاک و انتقال مالکیت  خودرو جلوگیری می نماید، بر این اساس،  سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می باشد اقدام نموده است.

به گزارش تین نیوز  ، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می گردد.

این مسئول در خصوص سه روش پیشنهادی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز  است 

تقوی ادامه داد: روش دوم نیز بهره بردار می تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد.و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خاتمه بیان کرد: در روش سوم بهره بردار می تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت نموده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان