Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:50:26 GMT

دو رفتار داعشی از ترامپ به فاصله دو روز

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۳۸۳۵

دو رفتار داعشی از ترامپ به فاصله دو روز

از تهدید ترامپ به تخریب «اماکنی که برای ایران و فرهنگ ایرانی خیلی مهم است» که خلاف قطعنامه شورای امنیت هم هست، بوی حمله به مساجد بزرگ و تخت جمشید به مشام می‌رسد.

سرویس جهان مشرق- دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قاتل آمریکا به فاصله دو روز پس از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی که نزدیک فرودگاه بغداد و خلاف همه موازین جنگی در جهان صورت گرفت و تنها باقی‌مانده های داعش در گوشه و کنار منطقه را خوشحال کرد، در آخرین توییت‌های خود در صبح یکشنبه به وقت تهران روش جدیدی از تهدید را رو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکرار اتهامات بی‌اساس از جمله اینکه ایران از طریق سردار آماده چندین حمله به آمریکاییان بوده است، نوشت:

«اگر ایران هر کدام از آمریکاییان یا پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار دهد، پس بداند که ما ۵۲ نقطه از ایران را (به یاد ۵۲ گروگان در سفارت آمریکا) به عنوان هدف تعیین کرده‌ایم که برخی از آنها در سطح عالی و برای ایران و فرهنگ ایرانی بسیار مهم است. آن هدف‌ها و خود ایران به سختی و به زودی هدف قرار خواهد گرفت. آمریکا دیگر هیچ تهدیدی را تحمل نخواهد کرد.»

وی از روی عجله یا سهو قلم واقعیتی را آشکار کرده که مشخص می‌کند چرا تنها آمریکا می‌توانست داعش را خلق کند. اگر به مارس ۲۰۱۷ میلادی برگردیم، قطعنامه‌ ۲۳۴۷ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که در آن اقدام داعش به «تخریب غیر قانونی میراث فرهنگی از جمله تخریب آثار مذهبی و باستانی» را محکوم کرده و آن را صراحتاً به «گروه‌های تروریستی» نسبت می‌دهد.

البته به خلاف اقدامات و تهدیدات تروریستی ترامپ که شورای امنیت در قبال آن ساکت است، در آن قطعنامه حمله به امکان فرهنگی حتی در شرایط جنگی غیرمجاز اعلام شده و از همه اعضای سازمان ملل خواسته شده «همکاری گسترده پلیسی و قضایی» خود را برای جلوگیری از این روند توسعه دهند. همچنین به تیم رصد تحریم‌ها دستور داده شده هر اطلاعاتی از چگونگی و عوامل این تخریب دارند، گزارش کنند.

مرور تحولات سوریه در چند سال اخیر نشان می‌دهد داعشی‌ها چگونه اماکن فرهنگی و آثار باستانی سوریه را ویران کردند و حالا  که ترامپ نتوانسته از طریق تقویت آشوب داخلی در ایران پروژه سوریه‌سازی را در سیاست کشورمان پیش ببرد، ظاهراً می‌خواهد دست به کار شده و اماکن فرهنگی و آثار باستانی ایران را مانند سوریه ویران کند؛ این بار نه غیرمستقیم از طریق داعش بلکه کاملاً مستقیم و علنی.

با تهدیدهای جدید ترامپ بد نیست بار دیگر به تصاویری از آنچه بر سر مساجد و آثار باستانی سوریه آمد بنگریم تا واقعیت سیاست آمریکایی مشخص‌تر شود:

به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا با مشاهده پیامدهای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان دستپاچه شده و در روزهای آتی با مشاهده موج حمایت‌های مردمی از این مجاهدانِ آزادسازی منطقه، باز هم در سهو قلم‌هایش واقعیت‌های بیشتری از سیاست آمریکایی را افشا خواهد کرد.

منابع

https://www.un.org/securitycouncil/s/res/۲۳۴۷-%۲۸۲۰۱۷%۲۹

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/۱۲۱۳۵۹۳۹۷۵۷۳۲۵۲۷۱۱۲

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سردار سلیمانی سردار قاآنی داعش سردار حاج قاسم سلیمانی ابو مهدی المهندس تهدید ترامپ جنگ با آمریکا تخت جمشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص کاهش تنش در منطقه و آتش‌بس غزه تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه قطر آمده است، بن عبدالرحمن همچنین نگرانی دولت قطر را از تحولات منطقه بیان کرده است.

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد که در این تماس تلفنی نخست وزیر قطر، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز دعوت کرده است.

این تماس تلفنی در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و حمله تنبیهی ایران به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا