Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@08:04:26 GMT

درس‌گفتارهای فلسفه دین برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۶۰۵۴

درس‌گفتارهای فلسفه دین برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سلسله درس‌گفتارهای فلسفه دین را با ارائه قاسم اخوان نبوی برگزار می‌کند. به گزارش ایکنا، به همت قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه، سلسله درس‌گفتارهای فلسفه دین با عنوان «دین و تکامل» در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ‌برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سلسله از درس‌گفتارهای فلسفه دین از سوی قاسم اخوان نبوی، عضو هیئت علمی گروه کلام و دین‌پژوهی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از اول بهمن‌ماه جاری برگزار خواهد شد. اخوان نبوی مولف کتاب‌هایی چون؛ حکمت صدرایی و کلام شیعه، جامعه‌شناسی دین، هستی‌شناسی، دین و تکامل و ... بوده و از سال 1386 تا‌کنون به عنوان عضو هیئت علمی، با گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همکاری دارد. سلسله درس‌گفتارهای فلسفه دین با عنوان «دین و تکامل» از ابتدای بهمن ماه جاری سه‌شنبه‌ها به مدت هشت‌ هفته از ساعت 15 لغایت 17 در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دفتر تهران به نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمدقصیر، کوچه پژوهشگاه، شماره 2 برگزار می‌شود. لازم به یادآوری است که ظرفیت‌ کلاس‌ها محدود بوده و هزینه ثبت نام در این دوره از درس‌گفتارهای استاد اخوان مبلغ 500 هزار ریال است. جهت هماهنگی ثبت نام برای شرکت در درس‌گفتارهای فلسفه دین با شماره 88531244-021 تماس بگیرند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم فرهنگ و اندیشه اسلامی درس گفتار دین و تکامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد

ایسنا/همدان رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برپایی هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر، گفت: قرار است این نمایشگاه هر سال در یک شهرستان به صورت چرخشی برگزار شود.

مقصود قاسمی سه‌شنبه ۷ فروردین در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، به اهمیت تمرکززدایی و توزیع متناسب فرهنگی در شهرستان ها اشاره و مطرح کرد: در همین راستا شهرستان ملایر را برای برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت استان، اولویت قرار دادیم.

وی تصریح کرد: نیاز خانواده ها به مباحث قرآنی در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، بیشتر خود را نشان می دهد و اوج می گیرد بنابراین این نمایشگاه در ماه رمضان برگزار شد.

قاسمی به دعوت از حدود ۲۲ ناشر برای حضور در این نمایشگاه اشاره و مطرح کرد: همزمانی این نمایشگاه ها در سراسر کشور با نمایشگاه قرآن تهران ممکن است محدودیت هایی از نظر عرضه کتب مذهبی مختلف و حضور ناشران ایجاد کند اما خوشبختانه در این نمایشگاه مشکلی از نظر کتاب و نشر نداریم.

وی با بیان اینکه ناشران حضور یافته در این نمایشگاه از شهرهای تهران، قم، همدان و اصفهان نیازهای شهرستان را برطرف خواهند کرد، گفت: متصل بودن اتحادیه ناشران به مرکز توزیع کتاب کشور هر گونه نیاز در حوزه قرآنی و سایر نشرها را تأمین می کند.

قاسمی از برگزاری آیین نکوداشت دو تن از اساتید برجسته قرآنی همدان استاد «مسگریان» و «مسکین» در هفته پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مراسم نکوداشت در کنار تجلیل از سایر فعالان قرآنی در ۲۵ رشته مختلف برگزار خواهد شد.

وی جزءخوانی قرآن کریم در حسینیه امام خمینی(ره) با مشارکت گروه قرآن و عترت را از دیگر برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان برشمرد و خاطرنشان کرد: در سطح شهر نیز این جزءخوانی به دعوت برخی مساجد انجام می شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری حدود ۵۰ جلسه قرآنی ویژه کودکان در حوزه جامعه القرآن در ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه شب های احیاء را از دیگر برنامه هایی برشمرد که با مشارکت چندین دستگاه فرهنگی و با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد