Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@05:12:19 GMT

افزایش عجیب آمار کودکان چاق

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۰۷۴۲۵

افزایش عجیب آمار کودکان چاق

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تعداد کودکانی که در سن مدرسه اضافه وزن دارند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تعداد کودکانی که در سن مدرسه اضافه وزن دارند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

رسانه های محلی روز یکشنبه با استناد به گزارشی که اخیراً توسط مؤسسه بهداشت منتشر شد، خاطرنشان کردند: به دلیل تغییر اوقات فراغت و عادت‌های غذایی، تعداد کودکان دارای اضافه وزن و چاق در مدرسه در لیتوانی رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس داده‌های این موسسه، در سال ۲۰۱۸، ۲۱.۶ درصد از کودکان در سن ۷ تا ۱۷ سالگی اضافه وزن داشتند که ۱.۶ درصد بیشتر از دو سال قبل است.

کاستیتیس اسمیتگلساس، استاد دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی نأکید می‌کند: تغییر سبک زندگی مردم و خانه نشینی کودکان و استفاده هرچه بیشتر از موبایل و مصرف فست‌فودها به میزان قابل توجهی در چاقی کودکان تأثیر گذاشته است.

براساس این گزارش، ۶۶.۴ درصد از کودکان در سال ۲۰۱۸ از وزن طبیعی برخوردار بودند، در حالی که ۱۵.۴ درصد افراد دارای اضافه وزن و ۶.۲ درصد چاق بودند. تعداد کودکان چاق نیز در سال ۲۰۱۸ به ۱۲ درصد افزایش یافته است، در حالی که در سال ۲۰۱۶ نیز به ۱۱.۴ درصد رسیده بود.

براساس ارزیابی‌های گروه بین المللی چاقی (IOTF)، برآوردهای شاخص توده بدنی دانش آموزان مدارس (BMI) از آستانه BMI تنظیم شده برای سن و جنس کودکان محاسبه شد.

انستیتوی بهداشت یک مؤسسه ایالتی لیتوانیایی تحت وزارت بهداشت وظایف ایالتی را در زمینه‌های مختلف بهداشت عمومی مانند تهیه اطلاعات بهداشتی، انجام تحقیقات درمورد موضوعات بهداشت عمومی و عوامل مرتبط با کار انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان اوقات فراغت چاقی مدرسه فست فود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۰۰ نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد ستاره ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه این افراد مرد بودند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر در اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در این استان هفت درصد افزایش یافته است، افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اسفند سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافته است.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آنها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 746984

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!