Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق گفت: از سرمایه‌گذاران و بازرگانان ایرانی برای حضور و سرمایه‌گذاری در عراق دعوت می‌کنیم. ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نشست رئیس اتاق بازرگانی حلبچه «اقلیم کردستان عراق» و هیئت همراه با اعضای اتاق بازرگانی سنندج امشب در سنندج برگزار شد؛ در این جلسه بر تعامل و همکاری تجاری و اقتصادی بیشتر ایران و عراق تاکید می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پیشوا احمد محمود»، رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق در این نشست اظهار داشت: از زمان تبدیل حلبچه به استان، اتاق بازرگانی نیز تشکیل شده اما در گذشته به دلیل جنگ‌های داعش و اختلاف میان عراق و اقلیم کردستان، اتاق غیر فعال و منفعل بود.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه حمایت‌های ایرانیان را در زمان بمباران‌های شیمیایی حلبچه فراموش نمی‌کنیم، افزود: نقاط اشتراک‌گذاری بسیاری بین این دو استان وجود دارد که باید با تهمیدات اساسی به یک فرصت تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق بیان کرد: نژاد کُرد، دین، مذهب و زبان و تاریخ مشترک استان کردستان با اقلیم کردستان عراق سبب احساس همبستگی بیشتر نسبت به سایر کشورهاست.

وی خاطر نشان کرد: قانون حمایت از سرمایه‌گذاری اقلیم تسهیلات و امتیازات ویژه برای حضور در حلبچه در نظر گرفته که شامل معافیت 10 سال از پرداخت مالیات، عدم پرداخت مواد اولیه وارداتی گمرک و پیگیری مدیریت ارشد برای کسب امتیازات بیشتر جهت سرمایه‌گذاری در حلبچه است.

«پیشوا احمد محمود» با دعوت از سرمایه‌گذاران و بازرگانان ایران برای حضور و سرمایه‌گذاری در حلبچه اظهار کرد: اعضای اتاق بازرگانی سنندج دارای سوابق و تجربیات بسیاری بوده که باید ما را نیز تا رسیدن به مقصد یاری کرده و اتاق حلبچه نیز با تمام قدرت از همکاری با اتاق سنندج حمایت و هر نوع آسایش کاری برای ارتقای روابط به کار گرفته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: انتظار ما کیفیت بالای محصولات برای صادرات به اقلیم کردستان است چراکه برخی کالاهای بی‌کیفیت مشاهده شده و کیفیت محصولات در درجه اول برای ما بسیار مهم است.

امنیت سرمایه‌گذاری استان مرکزی منجر به جذب 304 میلیون دلار نقدینگی شدایلام رتبه اول شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در کشور است

روابط اقتصادی ایران و عراق توسعه یابد

کمال حسینی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج نیز در این نشست اظهار داشت: توسعه اقتصادی میان استان کردستان و عراق موضوع اساسی و استراتژیک کشور است و انتظار می‌رود در این راستا ارتباطات و تلاش بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه باید توجه دولت به بخش خصوصی افزایش یابد، گفت: اقتصاد پایه و اساس صلح و آشتی است، بنابراین باید برای پیشبرد موضوعات سیاسی، بر روی مسائل اقتصادی ریشه‌دار و محکم کار شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با بیان اینکه مشترکات قومی و زبانی کردستانی‌ها با اقلیم کردستان بسیار زیاد است، تصریح کرد: ارتباطات و تعامل این دو استان باید نسبت به کشور و استان‌های دیگر متفاوت باشد.

حسینی اذعان کرد: در سال گذشته در بخش پروژه‌های ساختمانی، کشاورزی و تجاری کم‌کاری‌های زیادی شده که دلایل آن به عدم رسمیت شناختن اتاق بازرگانی دو استان بر می‌گردد و متأسفانه معرفی برخی افراد غیرمتخصص ایرانی به‌عنوان تجار و کاسب در اقلیم کردستان موجب بی‌اعتمادی شد در حالی‌که اگر برای تأیید افراد، با اتاق بازرگانی ارتباط گرفته می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد.

کالاهای ایرانی در اقلیم کردستان عراق جایگزین کالاهای ترکیه‌ای شود

محمد هلاکو، نائیب رئیس اتاق بازرگانی سنندج نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت حمایت و همکاری دو سویه در این برهه حساس  و شرایط تحریم‌ها گفت: روابط تجاری ایران با اقلیم همیشه پایدار بوده و باید زمینه ارتقاء این روابط افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات اتاق بازرگانی سنندج و عراق تداوم داشته باشد، گفت: همیشه ملت ایران در زمان‌های سخت حامی اقلیم کردستان بوده و امروزه با وجود تحریم‌های بسیار، انتظار همکاری و کمک بیشتری برای تامین نیارهای استان ما از اقلیم کردستان می‌شود.

هلاکو تصریح کرد: امیدواریم در اقلیم کردستان عراق کالاهای ایرانی جایگزین کالاهای ترکیه‌ای شود و این مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انحصاری تجارت به دست یک کشور یا قشر خاصی قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: تجارت کالا به کالا و استفاده از ظرفیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری یکی دیگر از اهداف ما میان این دو استان بوده و امیدواریم اقدامات لازم در این راستا انجام شود. 

قادر کریمی، نماینده دیگر اتاق بازرگانی سنندج نیز در این نشست خواستار اصلاح ساختارهای تجاری شد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی باید نسبت به تشکیل اتاق داوری مشترک و بانک اطلاعاتی اقتصادی لازم برای تجار با زبان‌های مختلف اقدام کند تا در صورت معاملات به مسائل حقوقی آگاه باشند.

وی با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای تعامل و ارتباطات دوسویه وجود دارد، گفت: امیدواریم با تشکیل شعبه صندوق ضمانت به عنوان یاری‌دهنده بخش صادرات ایران (جایگزین بانک) دغدغه‌های فعالان اقتصادی در این حوزه نیز برطرف شود.

زمینه صادرات عسل از کردستان به عراق فراهم شود

محمدی‌خواه، مدیر عامل اتحادیه زنبورداران استان کردستان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر در خصوص صادرات عسل به اقلیم کردستان اظهار داشت: اتحادیه زنبورداران استان 8 هزار و 400 نفر زنبوردار فعال و بیش از 250 هزار کلنی زنبور دارد.

وی با بیان اینکه استان کردستان با تولید سالانه یکهزار و 800 تن عسل باکیفیت جزو استان‌های برتر و قطب تولید عسل مرغوب ایران است، افزود: برای تولید و صادرات عسل به اقلیم کردستان آمادگی کامل وجود داشته و امیدواریم در راستای اشتغال‌زایی و درآمدزایی بیشتر، این امر مهم مورد توجه دو طرف قرار گیرد.

انتهای پیام/484/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۰۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟

به گزارش پارس نیوز، وی درباره نظر اتاق بازرگانی در خصوص تعطیلات پایان هفته، افزود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نظر کارشناسی اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیشتر است، گفت: پیشنهاد اتاق بازرگانی در این جلسه هم این بود که در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس، تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی بود که به دلیل جلوگیری از زیاد شدن استثنائات، مورد پذیرش نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون اجتماعی قرار نگرفت.

نماینده گرمی درباره جمع‌بندی جلسه گفت: جمع‌بندی جلسه این بود که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از نهادهای مختلف در این باره انجام داده، آماده شود و اعضای کمیسیون اجتماعی هم بررسی مجدد داشته باشند تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون درباره تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و گزارش آن را جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه کنیم، بنابراین موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟